close
تبلیغات در اینترنت
مدیریت - 8

جستجوگر پیشرفته






موضوع : مدیریت ,

 


وظایف مدیران دبستان ھا:

 

الف- وظایف آموزشی و پرورشی :

 

کلیه کارھا و اقداماتی که در محیط مدرسه انجام می پذیرد زیر نظر مدیر مدرسه خواھد بود و مدیر مدرسه از نظر حسن اجرای امور پرورشی، آموزشی و اداری در مقابل اداره آموزش و پرورش محل مسئولیت تام دارد و وظایف او بشرح زیر می باشد:

 

ü      نظارت بر حسن اجرای برنامه ھا و فعالیتھای فوق برنامه و مراقبت در پیشرفت امور آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه بر مبنای برنامه ھای مصوب .

 

ü      ھدایت و ھمکاری با کارکنان آموزشی و اداری در حسن اجرای برنامه ھا و وظایف مصوب و راھنمائی آنان در جھت ھماھنگ ساختن فعالیتھای روزانه و نیل به کیفیت مطلوب جریان کار آموزشی، تربیتی و اداری مدرسه .

 

ü      اقدام به تشکیل شوراھا بویژه شورای معلمان و گروه ھای آموزشی، پرورشی و نظارت مستقیم بر فعالیت آنان از طریق شرکت مستمر در جلسات مربوط و ارسال پیشنھادھای ارائه شده به اداره متبوع جھت اقدام لازم .

 

ü      تشکیل جلسات عمومی اولیاء دانش آموزان و کلاسھای آموزش خانواده برای آنان .

 

ü      اقدام به تشکیل انجمن اولیاء و مربیان کشور در جلب مشارکت اولیاء دانش آموزان در انجام امور واحد آموزشی و تشکیل جلسات و انجام فعالیتھای مربوط به آن بر طبق اساسنامه و دستورالعملھای صادره از طرف وزارت آموزش و پرورش و نظارت برحسن اجرای وظایف انجمن اولیاء و مربیان .

 

ü      حضور در کلاس درس معلمان ومربیان و مشاھده روش کار و تدریس آنان و مشاوره برای اصلاح 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : وظایف مدیران , بررسی اسناد و مدارک , مدیر چه وظایفی دارد , وظایف کارکنان اداری , نظارت بر اجرای وظایف , جلب مشارکت دیگران , تامین شرایط مطلوب ,
مدیران مدارس چه وظایفی دارند؟ نوشته شده در دوشنبه 25 شهريور 1392 ساعت 18:2

موضوع : مدیریت ,

 

ده اصل کليدي آموزش در مدارس هوشمند

 

 1. مديريت به جاي مالکيت (اصل دسترسي)

در روزگار جديد، داشتن اطلاعات، قدرت نيست. بلکه دسترسي به اطلاعات قدرت محسوب مي شود. همه عملکردهاي ما بايد به گونه­اي تغيير يابد که فرآيند انباشت اطلاعات، به توانايي مديريت داشته ها و ورزيدگي درکسب و دسته بندي اطلاعات تبديل شود.

 

2. تحصيل به جاي تدريس (اصل تحصيل)

 فرايند فعلي آموزش، يکسويه و کند است. درمدارس هوشمند بايد به تدريج فرآيند «تدريس» به فرآيند «تحصيل » مبدل شود و

دانش­آموز، خود به کشف و استنباط مطالب بپردازد.

 

3. کايزن (اصل تغييرتدريجي)

هيچ فرآيندي، دفعي و مطلق نيست و همه چيز در بازه هاي زماني به وجود مي آيد. لذا شرط لازم براي رسيدن به نقطه ي مطلوب، «درمسير بودن» و شرط کافي براي رسيدن به وضعيت مطلوب، «حرکت کردن» است.



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : ده اصل کليدي آموزش در مدارس هوشمند , مسلط بودن بر ابزار , فناوری های جدید , امکانات و تجهیزات , نقص و ضعف , پیشرفت , جایگاه معلم , اطلاعات و قدرت معلم , نقطه مطلوب , آموزش و پرورش ,
اصول کليدي آموزش در مدارس هوشمند نوشته شده در پنجشنبه 13 تير 1392 ساعت 2:3

صفحات سایت

تعداد صفحات : 8





مطالب تصادفی
آموزش تایپ سریع فارسی
منابع آزمون آداب و اسرار نماز
آيين نامه مجتمع های آموزشي و پرورشي
کاربرد عدسی ها و آینه ها
جراحی و ترمیم مفصل
طرح درس روزانه آموزش اشکال هندسی
شیوه نامه - آیین نامه
سطح
تکالیف خلاق
اموزش اپدیت انتی ویروس اوست
کام اسکنر CamScanner -Phone PDF Creator
چه چیز از ما یک معلم خوب می‌سازد؟
تبدیل پی دی اف به ورد
دانلود فلش پلیر
روش تدریس مبتنی بر بازی
سرود انقلاب
تودیع معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند
سوالات تستی هدیه های آسمان
شعر نو
طرح درس قرآن
روش کانفیگ کردن و آموزش تنظیمات مودم
آتشفشان ها
عاقبت فرعون و فرعونیان
طرح درس سالانه پنجم
راهنمای معلم ریاضی پایه اول
آموزش رجیستر کردن نرم افزارها
فیلم آموزشی رنگین کمان
پوشش گیاهی و کاهش فرسایش خاک
پوشه کار توصیفی
تعمیر فلش های سوخته
جوجه تیغی
اجرام اسمانی را بهتر بشناسیم
شب چله یا شب یلدا
اهداف برنامه درسی پایه ششم
بار مثبت و منفی
اعداد مرکب
تقارن
تقدیرنامه همکاران
بنویسیم
آزمایش های علوم تجربی
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .