close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
طرح درس اول - 2

جستجوگر پیشرفته






موضوع : طرح درس اول ,

ریاضی اول ابتدایی                       عنوان درس: اعداد قبل و بعد

زمان: 45 دقیقه                              مکان اجرا: کلاس درس                                    


هدف کلی:
در پایان درس فراگیران با عدد های قبل و بعد هر یک از اعداد  9 تا  1   آ شنا می شوند.


اهداف جزئی : (در 3 حیطه شناختی، روانی حرکتی و عاطفی انجام می شود)

فراگیر قادر باشد پلاک منزل های قبل و بعد، پلاک منزل هایی که بین اعداد 9 تا 1 باشد، بازگو کند.

فراگیر قادر باشد سن خودش را در سال گذشته و سال آینده باز گو کند

فراگیر ترتیب اولویت بوجود آمدن مادر بزرگ، مادر و کودک را بیان کند.

فراگیر بتواند توضیح دهد قبل از بوجود آمدن همه ی موجودات چه کسی بوده است.

فراگیر قادر باشد بین اجسامی را که خود روی هم قرار داده، اجسام قبل و بعد را نام ببرد..فراگیر عددهای 9 تا 0 را که فراگیر بتواند اجسامی که به طور نامرتب چیده شده اند را به ترتیب و متوالی بچیند.

فراگیر دو مفهوم (عددبعد =1 + هر عدد) و (عددقبل=1+هر عدد) را باز گو کند.

فراگیر بتواند عددهای قبل و بعد اعداد 9 تا 0 را بنویسد.

اهداف رفتاری:
بیش از 90درصد فراگیران باید در پایان درس به اهداف جزئی بالا برسند.

 روشهای تدریس: پرسش وپاسخ، همیاری، کار آیی تیمی، مکاشفه ای



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : طرح درس،ریاضی اول،اهداف،اعداد،وسایل کمک اموزشی،اموزگار،تصویر،شمارش،تعیین تکلیف،معلمان فردا،سربیشه , طرح درس روزانه،طرح درس سالانه ,
طرح درس ریاضی اول نوشته شده در یکشنبه 08 بهمن 1391 ساعت 22:3

موضوع : طرح درس اول ,

 

فارسی        

درس : مادر (آموزش نشانه ر )

اهداف کلی درس :

1ـ آشنایی کامل با شکل و صدای نشانه ی  ( ر)

2ـ توانایی خواندن متن درس مادر

اهداف رفتاری

1ـ در مورد تصویر کتاب جمله ای بیان کند .

2ـ کلمات کلیدی مادر ـ ابر ـ باران ، را بتواند بخواند .

3ـ نشانه ی ( ر ) را در کلید واژه شناسایی کند .

4ـ از روی درس به راحتی بخواند .

5ـ ترکیب نشانه ی (ر) با مصوت ها را بتواند بخواند .

6ـ به یادگیری درس علاقه نشان دهد .

7ـ در گروه با دوستانش مشورت و همکاری کند .

الگو : الگوی دریافت مفهوم ـ آموزش مشارکتی و همیاری

روش : فعال گروهی ـ پرسش و پاسخ ـ تصویر خوانی ـ صامت خوانی و توضیحی

ابزار ، مواد ، وسایل : کارت های تصویری ـ تابلو ـ گچ ـ کتاب ـ چسب ـ لوحه ـ جدول حروف الفبا ـ جدول صامت و مصوت ـ گیره

مفاهیم کلیدی : مادر ـ ابر ـ باران

انجام امور مقدماتی :سلام و احوالپرسی ـ خواندن سوره توحید ـ بررسی وضع روحی ـ روانی دانش آموزان ـ گرفتن تکالیف آنها و بررسی در فرصت مناسب

گروه بندی دانش آموزان : هر دانش آموز یک کارت از سبد برداشته که در پشت آن نشانه ای نوشته شده .کسانی که نشانه پشت کارت آن ها مثل هم است در یک گروه قرار می گیرند . کلاس من 22 نفر دانش آموز دارد که به 3 گروه 5نفره و 2گروه 6نفره تقسیم می شوند .

ایجاد انگیزه :از قبل به آن ها گفته شده تصاویری از ابر و باران روی برگه چسبانده و نحوه تشکیل ابر و باران را نقاشی کنند و به کلاس بیاورند و با همکاری یکدیگر در کلاس نصب می کنیم .

سنجش آغازین : تعدادی کارت به آن ها نشان داده و گفته می شود من این کارت ها را به دو دسته تقسیم می کنم کارتی که نشانه ی مورد نظر من در آن است را در قسمت هست روی تابلو می چسبانم و کارتی که نشانه ی مورد نظر من در آن نیست را در قسمت نیست روی تابلو می چسبانم هر کس با هم گروهی هایش فکر کند و آن نشانه را پیدا کند در ضمن کسی جواب را نگوید فقط دست خود را بالا ببرد.

هست     مادر     ابر    باران    در

نیست     دست   داد   تاب    توپ

ارائه درس : پسر های خوب این گروه متوجه شدند چه نشانه ای مورد نظر است . دو کارت به این گروه (گروه ب ) داده و از آنها می خواهم که آن را در جای مناسب روی تابلو زیر کارت های دیگر بچسبانند . ( کلمات میز ـ در ) بعد دو کارت به هر گرو.ه داده از آن می خواهم براساس فکر و نظر گروه آن را در جدول روی تابلو قرار دهند . ( اَسب ـ سرباز   آزاده ـزرد   اَمین ـ دریا ) در حین کار نظر گروه های دیگر را پرسیده که آیا این گروه های دیگر را پرسیده که آیا این گروه کارت را در جای مناسب در جدول قرار داده یا نه؟

در  مرحله بعدمعلم به نامگذاری و تعریف مفهوم می پردازد .

بچه های گلم متوجه شدید که چه نشانه ای در ذهن من است ؟ و آن ها پاسخ می دهند نشانه ی (ر) خوب به کلمات کارت ها نگاه کنید و بگویید (ر) چند شکل دارد ؟و کجای کلمه آمده .

بعد لوحه مربوط به درس مادر را روی تابلو نصب کرده و مراحل زیر اجرا می گردد.

تصویرخوانی:بچه ها به تصویر (لوحه ) با دقت نگاه کنید و در گروه در مورد تصویر با یکدیگر گفت و گو کنید . چه چیزهایی می بینید سعی کنید در گروه با آن ها جمله بسازید . کلمات مورد نظر هر گروه و جمله ی مربوط به آن ها پرسیده می شود در مورد نحوه تشکیل ابر و باران صحبت می شود .

تصویرک ها:الان تصویری به شما نشان می دهم که شما آن شخص را خیلی دوست دارید . مادر نشانه ی قرمز چیه ؟ کجای کلمه آمده ؟ تصویری بعدی در آسمان است .(ابر) نشانه ی قرمز چیه ؟ کجای کلمه آمده ؟تصویر سوم که از ابر بوجود می آید ؟ (باران ) و باز هم سوالات بالا پرسیده می شود و چند تصویر دیگر (رودخانه ـ اردک ـ قوری ) نشان داده می شود و سوالات پرسیده می شود .

خواندن متن:خب بچه ها ی گلم الان کتاب هایتان را باز کنید و هرکس در گروه با همکاری یکدیگر از روی درس بخواند . در حین کار بر گروه ها نظارت می شود و اگر اشکالی وجود داشت به کمک آن ها رفع می گردد .

پسر های خوبم نشانه ی قرمز چند شکل دارد؟ آفرین یک شکل دارد یک بار همه با اسم آن را بگویید و بعد از هر گروه یک نفر با صدای بلند از روی درس می خوانند . و گروه هایی که صحیح خواند مورد تشویق قرار می گیرند .

با همکاری بچه ها و راهنمایی معلم نشانه های پایین صفحه خوانده می شود .

ارزشیابی: درطی فعالیتهای آموزشی وبااستفاده از چک لیست انجام می شود.

جمع بندی:خب پسرهای گلم نشانه ای که امروز یاد گرفتیم چه بود ؟

الان من این نشانه را در جدول حروف الفبا می نویسم .

هر گروه فکر کند و دو کلمه بگویید که در آن (ر) باشد .

در آخر صدای (ر) را با مصوت ها در جدول ترکیب کرده و می خوانیم .

ر با ا چی می شه ؟را را را میشه ....و سوالاتی پرسیده می شود مانند : ابر چگونه تشگیل می شود . باران چگونه بوجود می آید .

در کلمه مادر نشانه ی (ر) کجای کلمه آمده و... 

تکلیف گروهی:  ا.روزنامه ای به آن ها داده و از آن ها خواسته می شود کلماتی که نشانه ی (ر) دارند را پیدا و دور آن خط بکشند (10کلمه)

2. با کلمات مادر ـ ابر ـ باران ـ یک داستان بسازید و در جلسه بعد به صورت شفاهی بیان کنند .

3.با شکل (ر) نقاشی بکشند .

این تکالیف با توجه به تفاوت فردی به آن ها داده می شود .

منبع:



امتیاز :

برچسب ها : طرح درس،کلاس اول،آموزش،معلمان،دانش اموز پایه اول ,
فارسی اول نوشته شده در پنجشنبه 14 دي 1391 ساعت 22:6

صفحات سایت

تعداد صفحات : 2





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .