close
تبلیغات در اینترنت
متفرقه - 16

جستجوگر پیشرفته






موضوع : متفرقه , خوشنویسی ,

خوش خط یا بدخط بودن

 

اگر هنر را يکي از مهمترين عوامل انتقال فرهنگ بدانيم، به جرأت مي توان گفت، خط عالي ترين و شفاف ترين اثر هنري است که براي آيندگان به جاي مي ماند.

در دنياي امروز، افراد به وسيله خط و نگارش با هم ارتباط برقرار مي کنند و با نوشتن، خود را مطرح مي سازند. بنابراين لازم است همه افراد بشر با اصول صحيح نگارش آشنا شوند تا بتوانند مقاصد خود را با خطي خوش و خوانا و برابر با موازين و استاندارهاي قابل قبول بيان کنند.

خط که اولين صحنه مواجهه کودک با دنياي يادگيري هاي نظام مند است، نقشي بسيار مهم و تعيين کننده در بازسازي ذائقه زيبا شناختي دارد. درست نوشتن، زيبا نوشتن و خوانا نوشتن همه از اموري هستند که پايه و اساس آن ها را بايد در دوره دبستان گذاشت.

يادگرفتن خوشنويسي يکي از عوامل موثر در موفقيت درسي و تحصيلي دانش آموزان و از آن مهم تر، مجوزي براي ورود آنان به محيط هاي اجتماعي بزرگ تر و جديد تر استبه اعتقاد جان. پي. ميلر، تمرين خوشنويسي، به توسعه آگاهي در دو بعد « احساس تکامل » و « عمل خاضعانه » کمک مي کند؛ کاري که ساير هنرها قادر به انجام آن نيستند.

در قرون اخير با پيدايش و توسعه چاپ و نگارش کتاب ها، مجلات، روزنامه ها و همچنين کتاب هاي درسي دبستان با خط



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : خط زیبا و قشنگ , نقش معلم و خانواده , اصول خوشنویسی , نحوه قرار گرفتن کاغذ , عضله های دست , طرز قرار گرفتن بدن , هنر , زیبا نویسی , انتقال فرهنگ , خستگی دانش اموزان , مهارت در نوشتن , اموزش خوشنویسی , جنسیت , تفاوت افراد , زن و مرد , دختر یا پسر , میزان تحصیلات , تکلیف شب , تند نویسی , مجلات ,
خط زیبا و قشنگ نوشته شده در جمعه 03 آذر 1391 ساعت 1:7

موضوع : متفرقه , معلم ,

نمونه برگ ارزیابی معلم از پوشه کار در پایه اول

نام درس

نام و نام خانوادگی دانش آموز                   ماه

مقیاس ها

ملاک ها

خیلی خوب

خوب

قابل قبول

ضعف دارد

ضعف جدی دارد

بخوانیم و بنویسیم

به خوبی گوش می دهد

 

 

 

 

 

به خوبی سخن می گوید

 

 

 

 

 

روان می خواند

 

 

 

 

 

زیبا می نویسد

 

 

 

 

 

به درستی می نویسد

 

 

 

 

 

قرآن

کلمات و عبارات را بخش بخش می خواند

 

 

 

 

 

در جمع خوانی سرود ها مشارکت دارد

 

 

 

 

 

دو سوره از حفظ می خواند

 

 

 

 

 

می تواند خلاصه ی داستان های قرآنی را بیان کند

 

 

 

 

 

ریاضی

جهت یابی و مکان یابی را انجام می دهد

 

 

 

 

 

قادر به برقرار کردن تناظر دو مجموعه است

 

 

 

 

 

مجموعه های نمادی صفر تا نه را می نویسد

 

 

 

 

 

جمع و تفریق یک رقمی را انجام می دهد

 

 

 

 

 

مقایسه ی اعداد و مجموعه ها را انجام می دهد

 

 

 

 

 

اعداد کمتر از 100 را می نویسد

 

 

 

 

 

مفهوم دسته بندی ده تایی را به کار می برد

 

 

 

 

 

مسئله های جمع و تفریق را حل می کند

 

 

 

 

 

چگونگی استفاده از پول را در زندگی روزمره می داند

 

 

 

 

 

اشیاء را از نظر طول و جرم مقایسه می کند

 

 

 

 

 

مفهوم تقارن را درک کرده است

 

 

 

 

 

علوم

مفاهیم و دانستنی های علوم را می داند

 

 

 

 

 

فعالیت های لازم برای درس علوم را انجام داده است

 

 

 

 

 

اشیاء را به دقت مشاهده می کند

 

 

 

 

 

قادر به استفاده از ابزارهای ساده است

 

 

 

 

 

توانایی پیش بینی برخی از رویدادها را دارد

 

 

 

 

 

هنر

ایده های خود را در قالب نقاش،کاردستی و ... بیان می کند

 

 

 

 

 

از ابزار و مواد در فعالیت های هنری به طور مناسب استفاده می کند

 

 

 

 

 

فعالیت و آثار هنریش دارای جذابیت است

 

 

 

 

 

خلاقیت و ابتکار در آثارش دیده می شود

 

 

 

 

 

تربیت بدنی

آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت را کسب کرده است

 

 

 

 

 

آمادگی جسمانی مرتبط با حرکت را کسب کرده است

 

 

 

 

 

حرکات پایه را به درستی انجام می دهد

 

 

 

 

 

دانش لازم برای حفظ سلامت را کسب نموده است

 

 

 

 

 

نگرش لازم برای حفظ سلامت را کسب نموده است

 

 

 

 

 

 


امتیاز :

برگ ارزیابی معلم از پوشه کار نوشته شده در جمعه 03 آذر 1391 ساعت 0:45

موضوع : متفرقه , اطلاعات عمومی ,

 

ضربهای ذهنی و ترفند های آن

 

بااین ترفند ، قادر خواهید بود هر دو عددی ، از 11 تا 19 را بدون استفاده از ماشین حساب، بسرعت در ذهن خود ضرب کنیددر این جا به طور مثال

   19×16  را آزمایش می کنیم.

عملیات : عدد بزرگتر را با یکان عدد کوچکتر جمع کنید .

یعنی 25 = 6+19  و در جلوی حاصل جمع صفر قراردهید (250 ) . سپس یکان دو عد را در هم ضرب کنید و با عدد قبلی جمع کنید . یعنی 54 = 6 × 9  و 304 = 54+250  جواب ما 304 است .
اگر این عمل را چند بار تکرار کنید به راحتی و در دو سه ثانیه می تونید ضرب های دورقمی زیر 20 رو حل کنید.

----------------------------------------------------------------------------------
یه روش دیگه هم هست ... یکان ها رو با هم جمع کنید و ضربدر 10 کنید و با ضرب یکان ها جمع کنید و در نهایت بعلاوه ی 100 کنید !!



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : ترفندهای انجام ضرب ذهنی در ذهن،ضرب جادویی، , خواندن فکر دیگران،ضرب جادویی،معلم و اعداد،آموزش ابتدایی،دبستان عشایری علی آباد،سربیشه , ضرب کردن سریعٰسریعا حساب کنیدٰجواب دادن حاصل ضرب اعدادٰتند پاسخ دادنٰ ,
ترفندهای ضرب ذهنی نوشته شده در دوشنبه 29 آبان 1391 ساعت 22:44

موضوع : متفرقه , اقدام پژوهی ,

دانلود با لینک مستقیم

 

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com



امتیاز :

برچسب ها : دانلود اقدام پژوهی،پژوهش دانش آموزی،پژوهش معلمان در مورد مشکلات دانش آ , اقدام پژوهی چیست , روش اقدام پژوهی ,
پژوهش،اقدام پژوهی نوشته شده در یکشنبه 28 آبان 1391 ساعت 22:3

موضوع : متفرقه ,

این عدد را سعی کنید بخوانید

135768900356789336245234765890126783000

 

 احتمالا تاکنون این اتفاق برای شما هم رخ داده است که فرزند یا دانش آموزتان یا کسی دیگر عددی بسیار بزرگ را به شما داده باشد که بخوانید چون این مسئله در کلاس برای من پیش آمده بود به همین دلیل دنبالش رفتم چون بیشتر در مدارس تا میلیارد سروکار داریم بنابراین کمتر بدنبال خواندن اعداد بزرگ می رویم به همین دلیل اکثرا در مواجهه با این اعداد و ارقام مشکل داریم.

مطمئنا خواندن عدد بزرگی مثل عدد فوق خیلی سخت و دشوار است. در این پست روش خواندن اعداد بزرگ توضیح داده می شود. برای این منظور باید نامگذاری های زیر را یاد بگیرید:

 هزار  thousand ) = 103

میلیون  million) = 106

 میلیارد  milliard) = 109

بیلیون  billion) = 1012



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : روش خواندن اعداد بزرگ،دانش آموز , عددی بسیار بزرگ،ارقام چندین رقمی،اعداد چندین رقمی , آموزش و پرورش سربیشه،مجتمع عشایری شهید محمدزاده،دبستان عشایری علی آباد ,
خواندن اعداد بزرگ نوشته شده در شنبه 20 آبان 1391 ساعت 10:58

صفحات سایت

تعداد صفحات : 18





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .