close
تبلیغات در اینترنت
معلم

جستجوگر پیشرفته






موضوع : رنگارنگ , متفرقه , معلم ,

اگر فردی در یکی از دستگاه‌های دولتی شغل دومی داشته باشد چندان اهمیتی ندارد اما داشتن شغل دوم برای معلم جالب نیست معلم موفق باید زمانی برای مطالعه و بروز کردن علم خود با دانش روز دنیا داشته باشد و یا حداقل بتواند درسی را که روز بعد قرار است در کلاس تدریس کند مرور نماید اما متاسفانه معلمین از نظر اقتصادی و رفاهی حمایت نمی شوند تا بتوانند تمام توان و انرژی خود را برای آموزش و یادگیری صرف نمایند

معلم

 

کارمندان ادارات دیگر بجز حقوق ، اضافه کار، پاداش، مزایا و خدمات رفاهی زیادی دارند بصورتیکه می توان گفت حقوق انها جزئی از درامد انهاست که گاهی خیلی بیشتر ازحقوق ثابت انهاست از طرفی معلمین هیچ مبلغی را بابت خدمات رفاهی و ... دریافت نمی‌کنند آن چیزی که تفاوت جدی بین پرسنل آموزش و پرورش و کارمندان مشابه خود در وزارتخانه های دیگر که از نظر مدرک تحصیلی و سختی شرایط کار و....  به وجود می‌آورد تفاوت در نظام پرداخت‌ها و خدمات رفاهی است کارمندان دیگر وزارتخانه ها اضافه کار، پاداش و دیگر خدمات رفاهی نسبتا خوبی دریافت می کنند ولی در آموزش و پرورش بجز حقوق ماهیانه هیچ چیز دیگری وجود ندارد که گاها باعث روی آوردن همکاران به سمت شغل دوم می شود.

 

متأسفانه در مواردی معلمان با پرداختن به شغل دوم که گاه شغل کاذب و دور از جایگاه معلمی است ،ارزش های والای معلمی را از بین می برند شاید این مشاغل برای خیلی از مردم شریف و خوب باشد اما برای کسی که باید در شرایطی باشد که بتواند فرزندان و آینده سازان این مرزوبوم را به بهترین نحو ممکن پرورش داده و تحویل جامعه دهد به هیچ وجه 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : شغل دوم معلم , جایگاه،معلم،در،جامعه , سلامتی روحی و روانی , درامد امروز معلم , مطالعه،تحقیق،پژوهش , پاداش و اضافه کار , اضافه حقوق کارکنان دولت , تفاوت حقوق وزارتخانه ها , فرق حقوق آموزش و پرورش با وزرات خانه های دیگر ,
شغل دوم معلم نوشته شده در جمعه 26 بهمن 1397 ساعت 23:30

موضوع : رنگارنگ , اطلاعات عمومی , معلم , دانش آموز ,

فرمول های ریاضیات

ریاضیات دبستان

 

۱-براي پيدا كردن  مجموع زواياي داخلي يك nضلعي از روش زير استفاده مي كنيم:

              (2n-)× 180

 

مثال۱:مجموع زاويه هاي داخلی یک هشت ضلعی منتظم  چند درجه است؟  

       جواب:   1080=180×(2-8)

 

مثال۲:اگرمجموع زاویه های داخلی یک nضلعی ۱۴۴۰ درجه باشد  تعداد ضلع های این nضلعی چندتاست؟

۱۴۴۰÷۱۸۰=۸

۸+۲=۱۰

۱۰ضلعی

۲-مجموع زاویه های خارجی هر nضلعی محدب برابربا ۳۶۰ درجه می باشد.

 

نکته:زاویه خارجی زاویه ای است که از امتدادیک ضلع باضلع دیگر ایجاد می شود.

 

۳-اندازه هر زاویه داخلی یک nضلعی منتظم از دستور زیر به دست می آید:

(-n2×(180 n ÷

 

مثال۱:اندازه هر زاویه داخلی یک ۹ضلعی منتظم چند درجه است؟

(۹-۲)×۱۸۰ ÷۹=۱۴۰

 

نکته:هردو زاویه داخلی و خارجی مجاور به هم با هم مکملند.

 

مثال۲:اگر اندازه هر زاویه داخلی یکnضلعی منتظم ۱۵۶درجه باشد تعداد ضلع های این nضلعی منتظم چندتاست؟

 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : فرمول های ریاضی , آموزش اسان ریاضی , روش محاسبه اندازه زاویه , فرمول های ریاضی دبستان , معلمان فردا , معلم فردا , آموزش و پرورش بیرجند , یادگیری سریع و راحت ریاضی ,
فرمول های ریاضیات نوشته شده در جمعه 09 آذر 1397 ساعت 1:39

موضوع : رنگارنگ , معلم , دانش آموز ,

 نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع

آموزش و پرورش  مهم ترین ابزار و وسیله ای است که پیشرفت و تحول یک جامعه در زمینه های مختلف اجتماعی ،سیاسی ، فرهنگی و.... مرهون تلاش و همت ان است. از این روست که تعلیم و تربیت می‌تواند در قالب یک نیاز و لازمه‌ی بقای هر جامعه‌ای قلمداد شود.


معلم و دانش آموز دو رکن مهم و اساسی آموزش و پرورش هستند. معلم برای موفقیت در کار خود نه تنها باید تلاش کند تا دانش آموزان خود را بهتر بشناسد و به نیازهای آنان پی ببرد، بلکه باید خود را نیز بشناسد و از نیازها و آرزوهای خود آگاه باشد و ضمن پیدا کردن نقاط ضعف خود در صدد رفع و بهبود آنها برآید. گاهی دیده می‌شود که پس از دریافت مدرک تحصیلی و پایان دورة کارآموزی معلمان رابطه‌ی خود را با کتاب و مطالعه قطع می‌کنند و همان معلومات قبلی خویش را به دانش آموزان انتقال می‌دهند، با این تصور که به هدف خود رسیده‌اند. غافل از اینکه آغاز به تدریس برای آنها باید آغاز یادگیری باشد و پیوسته خود را به فراگیری مطالب تازه ملزم سازند بخصوص این روزها که گاهی اوقات دیده می شود دانش آموزان از معلم خود بروزتر هستند و بیشتر به تکنولوژی روز مسلط هستند.

معلم باید همیشه از خود و کاری که می‌کند ارزشیابی به عمل آورد. بدین منظور رابطه‌اش باید با سایر معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها و اجتماع برقرار باشد تا به نیازهای آنها پی ببرد، هدف‌های آموزشی را با در نظر گرفتن این نیازها دنبال کند و در صورت عدم رضایت از نتایج کار خود درصدد تغییر و اصلاح نواقص برآید. معلم باید همیشه این پرسش برایش مطرح باشد که چه می‌کند؟ چرا چنین می‌کند؟ چگونه می‌تواند بهتر به هدف برسد و آیا در کارش موفق است یا خیر؟

 

امروزه آموزش و پرورش بعنوان یک نهاد اجتماعی که وظیفه تعلیم و تربیت افراد جامعه را برعهده دارد از سوی آحاد جامعه اعم از مردم، مسئولین و اندیشمندان مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و همگی 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : اهمیت آموزش و پرورش , نقش اموزش و پرورش در پیشرفت جامعه , کشورهای پیشرفته دنیا , وزارت آموزش و پرورش , وظیفه،اموزش،پرورش , وظیفه،معلم و دانش آموز , اجتماعی،سیاسی،فرهنگی , آموزش و پرورش , تربیت فرزند ,
 نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع نوشته شده در سه شنبه 08 آبان 1397 ساعت 21:57

موضوع : برنامه ریزی , مدیریت , رنگارنگ , معلم , ارزشیابی همکاران ,

نمونه فرم تکمیل شده ارزشیابی همکاران سال تحصیلی جدید

 

فرم ارزشيابي عملكرد كادر آموزشي واحدهاي آموزشي شماره 5

1- دستگاه: وزارت آموزش و پرورش

2- نام و نام خانوادگي:

3- عنوان پست سازماني:آموزگار

4-كدپرسنلي:.............

5- كد ملي: ......................

6- واحد سازماني :

7-دوره ارزشيابي از تاريخ: 7/1/ 96  تا   تاريخ:97/6/31

8- مدت اشتغال در دوره: 1

9- عوامل ارزشيابي :

الف) عوامل اختصاصي:

الف – 1- اقدامات/فعاليت ها/پروژه هاي مورد انتظار

نتايج كمي مورد انتظار

الف – 1-اقدامات/فعاليت ها/پروژه هاي موردانتظار

نتايج كمي مورد انتظار

1

 شناسایی و توجه به نیازها و تفاوت های فردی دانش آموزان دوره تحصیلی مربوط برای حل مشکلات آموزشی و تربیتی آنان

100 درصد

6

آموزش مهارت هاي خود مراقبتي و بهداشتي در جهت آگاه سازي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به دانش آموزان

100 درصد

2

رعایت نظم در شروع و خاتمه کلاس و تسلط بر اداره کلاس با مشارکت دانش آموزان

100 درصد

7

ارزشیابی مستمر از فرآیند یاددهی ، یادگیری و بکارگیری نتایج ارزشیابی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و تربیتی

100 درصد

3

بکارگیری شیوه های مناسب و موثر برای ایجاد و تقویت رفتار مثبت و شوق و دلبستگی به دین و دانش در دانش آموزان

100 درصد

8

 استفاده مناسب از دفاترکلاسی ثبت نمرات و گزارش مستمر از وضعیت تحصیلی و انضباطی تربیتی فراگیران ، برای اطلاع مسئولین واحد آموزشی و والدین و همکاری و تلاش برای رفع مشکلات

100 درصد

4

 استفاده از طرح درس و رعایت بودجه بندی و ... در فرآیند تدریس ، استفاده بهینه از زمان تعیین شده برای آموزش و تعیین تکالیف یا ارایه موضوعات تحقیقاتی در حد توان دانش آموزان و کنترل و نظارت بر انجام آنها

100 درصد

9

 رعایت اصول سنجش در انجام ارزشیابی ها و طراحی سوالات امتحانی با توجه به اهداف دوره و پایه و رعایت مقررات در تصحیح اوراق امتحانی ، ثبت نمرات و تحویل به موقع آنها به دفتر واحد آموزشی و رسیدگی به اعتراض فراگیران در موعد مقرر

100 درصد

5

  نظارت و كنترل بهداشت و سلامت دانش آموزان، شناسايي دانش آموزاني كه داراي علائم مرتبط با آسيب هاي اجتماعي و بروز رفتارهاي پرخطر مي باشند

100 درصد

10

 همکاری با مسئولين مدرسه در تنظیم برنامه های درسی و کلاسی و برگزاری امتحانات در حیطه وظایف شغلی و شرکت/ همکاری در برگزاری   جشنواره ها ، مسابقات ، فعالیت های علمی ، تربیتی , مکمل , فوق برنامه و ...

100 درصد

نام و نام خانوادگي ارزشيابي كننده : .....................................      امضاء .................................       امضاء ارزشيابي شونده ....................................       تاريخ 1/7/96

تذكر: برنامه هاي اين بخش بايد برگرفته از برنامه هاي عملياتي سالانه دستگاه اجرايي باشد

الف -2- اقدامات و فعاليت هايي را كه براي تحقق بند الف -1 در طول دوره ارزشيابي انجام داده ايد را به همراه نتايج آنها ذكر نماييد:

اهم اقدامات و فعاليت هاي انجام گرفته

نتايج حاصله

درصد تحقق

امتياز (ارزشيابي كننده)

ارزشيابي شونده

ارزشيابي كننده

حداكثر امتياز

امتياز مكتسبه

1

 شناسایی و توجه به نیازها و تفاوت های فردی دانش آموزان برای حل مشکلات آموزشی و تربیتی آنان

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

5

5

2

رعایت نظم در شروع و خاتمه کلاس و تسلط بر اداره کلاس با مشارکت دانش آموزان

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

5

5

3

بکارگیری شیوه های مناسب و موثر برای ایجاد و تقویت رفتار مثبت در دانش آموزان

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

5

5

4

 استفاده از طرح درس و رعایت بودجه بندی و ... در فرآیند تدریس

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

5

5

5

  نظارت و كنترل بهداشت و سلامت دانش آموزان دارای آسیب ها

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

5

5

6

آموزش مهارت هاي لازم در جهت آگاه سازي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به دانش آموزان

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

5

5

7

ارزشیابی مستمر از فرآیند یاددهی ، یادگیری و بکارگیری نتایج ارزشیابی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و تربیتی

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

5

5

8

 گزارش مستمر از وضعیت تحصیلی و انضباطی تربیتی فراگیران ، برای اطلاع مسئولین واحد آموزشی و والدین و همکاری و تلاش برای رفع مشکلات- عدم استفاده مناسب از دفاترکلاسی ثبت نمرات

تحقق نسبی اهداف

100 درصد

80 درصد

5

4

9

 رعایت اصول سنجش در انجام ارزشیابی ها و طراحی سوالات امتحانی و رعایت مقررات در تصحیح اوراق امتحانی ، عدم ثبت نمرات و تحویل به موقع آنها به دفتر واحد آموزشی

تحقق نسبی اهداف

100 درصد

90 درصد

5

5

10

 همکاری با مسئولين مدرسه در فعالیت های مختلف

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

5

5

توضيحات :

جمع:50

جمع :49

دلايل عدم تحقق (ارزشيابي شونده) : .....................................................................................................................

نظر ارزشيابي كننده : تلاش جهت ثبت نمرات و تحویل به موقع به دفتر واحد آموزشی و استفاده مناسب از دفاتر کلاسی

ب: عوامل عمومي :

ب -1- پشتيبان عملكرد ( اين بند براساس اقدامات و نتايج حاصله از بند «ب» در طول دوره ارزشيابي تكميل مي گردد)

معيار

شاخص ارزشيابي

حداكثر امتياز

امتياز مكتسبه

داشتن برنامه و زمانبندي

تهيه و تدوين برنامه عملياتي(طرح درس) و زمانبندي لازم براي انجام كارها و پروژه ها در فازهاي مختلف براي دوره ارزشيابي و ارائه گزارش به موقع

2

2

مسئوليت پذيري

قبول مسئوليت اقدامات، فعاليت ها و نتايج مربوط به حوزه فعاليت خود، برخورداري از تعهد و انگيزه براي انجام فعاليت ها

2

2

تلاش وكوشش در كارها

صرف وقت و انرژي كافي جهت انجام بهينه وظايف و پيگيري امور تا حصول نتيجه كمي و كيفي مورد نظر

2

2

كارآفريني و نوآوري

ارائه راه كارهاي مناسب جهت رفع مشكلات، ارائه پيشنهادات جديد، شيوه هاي موثر و نوين انجام كار و ارائه خدمات جديد

2

2

كار تيمي

همكاري و رفتار احترام آميز با همكاران در انجام برنامه، توان كارگروهي و پذيرش نظرات و راهنمايي هاي ديگران

2

2

جمع امتياز

10

10

                                 
 

 

ادامه فرم شماره 5

ب – 2- فرآيندي :

ب-2-1- توسعه ای :

معيار

شاخص

حداكثر امتياز

امتياز مكتسبه

توسعه فردي(آموزش)

دريافت گواهينامه آموزشي تخصصي مرتبط با شغل(به ازاء هر ده ساعت آموزش مصوب يك امتياز)

4

2

بكارگيري فناوري هاي مناسب در انجام كار

توانايي به كارگيري روش هاي جديد فناوري اطلاعات در انجام وظايف شغلي و سازماني

2

2

ارايه پيشنهاد سازنده و يا مستندسازي تجربيات

ارايه پيشنهاد سازنده و تاييد شده در سامانه نظام بررسي پيشنهادها و يا مستندسازي تجربيات با با ارايه مستندات

2

2

شركت موثر در جلسات

شركت موثر در جلسات و گردهمايي هاي تخصصي/ شوراي مدرسه/ گروه هاي آموزشي/انجمن هاي علمي و آموزشي مرتبط با شغل با ارايه مستندات

2

2

جمع امتياز

10

8

ب-2-2-تشويقات:

معيار

شاخص

حداكثر امتياز

حداكثر امتياز

امتياز مكتسبه

 

 

تشويق در طول

 دوره ارزشيابي

(براساس مستندات مربوطه،توسط مقام مافوق و واحدهاي مسئول ارزشيابي تاييد شده و پيوست فرم گردد)

دريافت تقديرنامه از رئيس جمهور ( به ازاي هر تقديرنامه 5/3 امتياز)

7

 

 

 

7

0

وزير ذيربط يا معاون رئيس جمهور ( به ازاي هرتقديرنامه 3 امتياز )

6

0

استاندار / معاون وزير/ رييس سازمان و  همتراز آن ( به ازاي هر تقديرنامه 2 امتياز)

4

0

مديركل مربوط (به ازاي هر تقديرنامه 5/1 امتياز)

3

3

رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان/منطقه/ناحيه(به ازاي هر تقديرنامه 1 امتياز)

2

2

مدير واحد آموزشي (به ازاي هر تقديرنامه 5/0 امتياز)

2

2

كسب عنوان كارمند/ معلم نمونه در سطح دستگاه

5

0

جمع امتياز

7

ب – 2-3- رفتاري :

 

 

معيار

شاخص

حداكثرامتياز

امتياز مكتسبه

 

 

 

 

 

رفتار

شغلي

رعايت نظم و انضباط

حضور به موقع در محل كار و جلسات، انجام به موقع تعهدات و استفاده موثر از اوقات اداري

3

3

رعايت مقررات اداري

رعايت احترام و سلسله مراتب اداري در سازمان و واحد

2

2

 

رفتار و برخورد مناسب با ارباب رجوع (براساس فرم نظر سنجي مندرج در بخشنامه شماره 195166/1900 مورخ 2/10/1381) و رعايت منشور حقوق شهروندي در نظام اداري

مراجعيني كه با ذكر نام از وي اعلام رضايت نموده اند

3

3

نارضايتي مراجعان

8 -

0

جمع امتياز

8

8

 

 

 

روابط و برخورد مناسب با همكاران

شاخص

رضايت

امتياز مكتسبه

قابليت اعتماد

1

1

انتقال دانش و تجربه به همكاران

1

1

مشاركت و همكاري درانجام فعاليت هاي واحد حسب مورد

2

2

رفتار و برخورد مناسب با ديگران

1

1

جمع امتياز

5

5

 

 

رفتار عمومي

 

 

 

پايبندي به فرهنگ سازماني و ارزش ها

عمل به ارزش ها و فرهنگ سازماني

حداكثر امتياز 3

3

عمل به ارزش هاي حرفه اي و شغلي

حداكثر امتياز 2

2

عمل به مباني اخلاقي و رفتاري

حداكثر امتياز 3

3

حضور فعال در مراسم و مناسك مذهبي

حداكثر امتياز 2

2

جمع امتياز

10

10

10- نقاظ قوت و ضعف ارزشيابي شونده و توصيه هاي مقام مافوق باتوجه به نتيجه ارزشيابي :

نقاط قوت : ......................................................................................................................................................................................................................

نقاط ضعف : .....................................................................................................................................................................................................................

توصيه ها : ..............................................................................................................................................................................................................................

11- امتياز عوامل اختصاصي : 49

12- امتياز عوامل عمومي پشتيبان عملكرد: 10

13- امتياز عوامل عمومي فرآيندي : 38

14- امتياز كل ارزشيابي : 97

15- نام و نام خانوادگي ارزشيابي كننده : .......................................                     امضاء......................

 

16- نام و نام خانوادگي تائيد كننده :.....................................                               امضاء......................

 

17- نظر ارزشيابي شونده : امتيازكل(با حروف)    نود و هفت      رويت شد.                     امضاء....................

به امتياز ارزشيابي اخذ شده اعتراض دارم. بلي                        خير             

18- نام و نام خانوادگي مسئول واحد منابع انساني :...............................                                         امضاء  .......................                    تاريخ 1/7/97

               
 

 

فایل فرم های ارزیابی کلیه کارکنان را از ادامه مطلب دانلود کنید



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : فرم ارزشیابی معلم , ارزشیابی معلمین و کارکنان آموزش و پرورش , فرم کامل شده ارزشیابی , فرم تکمیل شده ارزیابی پرسنل , فایل ورد ارزشیابی کارکنان , نمون فرم ارزیابی کامل شده , ارزشیابی معاون اجرایی , ارزشیابی مربی بهداشت،تربیت بدنی , ارزشیابی خدمتگزار ورد , فرم ارزشیابی مدیر مدرسه ,
فرم ارزشیابی کارکنان نوشته شده در جمعه 23 شهريور 1397 ساعت 4:16

موضوع : برنامه ریزی , برنامه هفتگی , رنگارنگ , معلم , آموزش ابتدایی ,

برای طراحی برنامه کلاس های چندپایه اگر مدرسه 6 پایه نیست یعنی بیش از یک نفر آموزگار در آن تدریس دارد باید ترکیب پایه ها مشخص شود

الف) ترکیب پایه ها :

توصیه می شود پایه ها به هم نزدیک باشند . چون تدریس به شیوه گروهی را ممکن می سازد و بسیاری از مشکلات انضباطی کلاس نیز رفع می گردد . اما گاهی تعداد دانش آموزان مانع از اینکار می شود . برای مثال:

اگر دو نفر آموزگار در یک مدرسه عشایری یا روستایی خدمت می کنند بهتر است که ترکیب به شکل زیر باشد:

اول ، دوم  و  سوم .................. 1کلاس

سوم ، چهارم و پنجم............... 1 کلاس

اما اگر تعداد دانش آموزان به شرح زیر و تعداد آموزگاران 2 نفر باشد ترکیب کلاس متفاوت خواهد بود

اول = 10 نفر   دوم =  8 نفر   سوم =  7 نفر  چهارم =  5 نفر  پنجم = 8 نفر  ششم = 7 نفر در این صورت معلمان ممکن است با تکیه بر آمار تقسیم بندی زیر را معمول دارند .

اول ، دوم و چهارم = 23 نفر                      سوم ، پنجم و ششم = 22 نفر

 

ب) تعداد نیروی انسانی در آموزشگاه :

اگر در مثال بالا 3نفر نیرو فرض کنیم در این صورت ترکیب پایه ها ممکن است به شرح زیر باشد .

مدیر آموزگار : پایه دوم

آموزگار اول : اول ، سوم و چهارم

آموزگار دوم : پنجم و ششم

 

ج) نبودن دانش آموز در بعضی از پایه ها :

 

بارها اتفاق می افتد که به دلیل ترک تحصیلی ، مردودی و ... در یک پایه دانش آموزی ثبت نام نمی کند . اگر در این مدرسه دو نفر معلم مشغول فعالیت آموزشی هستند در اینصورت یک کلاس به صورت دو پایه و یک کلاس بصورت 3 پایه تشکیل خواهد شد

 

د) عدم علاقه بعضی از معلمان برای تدریس در بعضی از پایه ها :

در هر حال ترکیب کلاس های چند پایه در یک آموزشگاه ممکن است زیاد باشد ، معلمی که در کلاس چند پایه تدریس 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : کلاس های چندپایه , روش،طراحی،برنامه،هفتگی،کلاسهای،چندپایه،آموزش پرورش خراسان جنوبی , برنامه هفتگی , ساعات تدریس دروس مختلف , برنامه زمانبندی دروس , روش طراحی برنامه هفتگی , برنامه نویسی و برنامه ریزی , شیوه گروهی تدریس , شیوه،محوری،شیوه،گروهی ,
روش نوشتن برنامه هفتگی مدارس چندپایه نوشته شده در یکشنبه 31 تير 1397 ساعت 1:32

صفحات سایت

تعداد صفحات : 10





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .