جستجوگر پیشرفته






موضوع : رنگارنگ , آموزش ابتدایی , کیفی توصیفی ,

جملات توصیف عملکرد دانش اموزان در نوبت اول و دوم برای هر چهار سطح خیلی خوب ،خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر

درس خیلی خوب خوب
قران همیشه در روخوانی ، جمع خوانی ، حفظ سوره ، بیان مفهوم داستان ها و پیام های قرآنی موفق است  به کمک همکلاسان در جمع خوانی و روخوانی شرکت می کند و مفهوم داستان ها و پیام های قرآنی را باذکر نمونه هایی در زندگی بیان می کند .
فارسی او با دقت به سخنان گوش می دهد ، پیام ها را درک و واکنش مناسب نشان می دهد . او پس از برقراری ارتباط ، پیام خو ابا جمله های مربوط به هم ، منتقل می کند . او روان می خواند ، پیام متن و تصویر را دزک می کند و در بیان آن از تخیل استفاده می کند . همچنین با تشخیص نشانه ها و واژه ها ، نوشته های خود را خوش خط ، صحیح ، خلاق و با واژه های جدید می نویسد . او اگر چه با دقت به سخنان گوش می دهد ،ولی با اندکی مکث  واکنش  نشان می دهد .همچنین او پیام خودرابا جمله های ساده و کوتاه ، منتقل می کند .همچنین بیشتر واژه را صحیح ، گسترده و طولانی می نویسد .متن را بدون غلط می خواند و در بیشتر موراد درک می کند .
ریاضی او فعالیت های مربوط به عدد و عملیات روی اعداد و همچنین مفاهیم مربوط به فعالیت ها با سرعت و مهارت انجام می دهد. همچنین انواع مربع های شگفت انگیز را به درستی و با مهارت کامل می کند .مساله را به خوبی درک کرده وبه درستی حل می کند. او بیشتر فعالیت های مربوط به عدد و عملیات روی اعداد و همچنین مفاهیم مربوط به فعالیت ها با سرعت و مهارت انجام می دهد. همچنین اغلب مربع های شگفت انگیز را به درستی و با مهارت کامل می کند .
علوم او با به کارگیری حواس ، محیط اطراف خود را می شناسد و به دنبال پاسخ پرسش هایش می باشد . عوامل موثر بر سلامتی و رشد و ویژگی جانوران و گیاهان را برشمرده و آن را طیقه بندی می کند نقش آن ها را در زندگی انسان بررسی می کند . اهمیت نقش آب در زندگی را می داند و برای حفظ آن تلاش می کند . اودر بیشتر مواقع  با به کارگیری حواس ، محیط اطراف خود را می شناسد و به دنبال پاسخ پرسش هایش می باشد . عوامل موثر بر سلامتی و رشد  نقش آن ها را در زندگی انسان برسی می کند . اهمیت نقش آب در زندگی را می داند و برای حفظ آن تلاش می کند .
هنر همیشه در بیان ایده و نقد هنر و استفاده از ابزار مهارت دارد  در بیشتر مواقع در بیان ایده و استفاده از ابزار مهارت دارد
تربیت بدنی او ارزش و جایگاه ورزش در سلامتی را می داند و در انجام صحیح حرکات آمادگی جسمانی و حرکات پایه کوشا است . او در بیشتر موارد ارزش و جایگاه ورزش در سلامتی را می داند و در انجام صحیح حرکات آمادگی جسمانی و حرکات پایه در بیشتر موارد موفق است . انجام ورزش های پایه و ...... درایام فراغت به سلامتی او کمک می کند
شایستگی های عمومی او بهداشت و ایمنی ، آموخته های اخلاقی ، مسئولیت پذیری و احترام به ارزش های ملی و مذهبی و مطالعه ، کتابخوانی و یادگیری درهر مکان و زمان را بادقت و علاقه رعایت می کند  او در بیشتر موارد بهداشت و ایمنی ، آموخته های اخلاقی ، مسئولیت پذیری و احترام به ارزش های ملی و مذهبی و مطالعه ، کتابخوانی و یادگیری درهر مکان و زمان را بدقت و علاقه مندی رعایت و انجام می دهد

برای دو سطح قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید🏃

دبستان حضرت قائم(عج) ، آموزش و پرورش شهرستان بیرجند - اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : جملات،توصیف،عملکرد نوبت اول , توصیف عملکرد پایه اول , جملات عملکرد دانش آموز در کارنامه , خیلی خوب،خوب،قابل،قبول , نیاز به تلاش،بیشتر , آموزش،پرورش،شهرستان،بیرجند , اداره،کل،اموزش و پرورش خراسان جنوبی ,
توصیف عملکرد پایه اول نوشته شده در سه شنبه 28 / 10 / 1400 ساعت 14:47

موضوع : رنگارنگ , آموزش ابتدایی ,

تکماده در دوره ابتدایی

تک ماده در دبستان

 

ماده ۷ آئین نامه ارزشیابی توصیفی

 

نگارش جدید و نحوه استفاده از ماده ۷ آیین نامه ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی(تکماده) :

الف - دانش آموزانی که در ارزشیابی شهریور ماه حداکثر در دوماده درسی (به استثنای ریاضی و فارسی) به سطح پیشرفت قابل قبول نرسند و نیاز به تلاش بیشتر کسب کنند با استفاده از تبصره ۱ ماده ۷ قبول شناخته و می توانند به پایه بالاتر ارتقا پیدا کنند.

ب - دانش آموزانی که در ارزشیابی شهریور ماه در بیش از دوماده درسی (به استثنای ریاضی و فارسی) به سطح پیشرفت قابل قبول نرسند و نیاز به تلاش بیشتر کسب کنند با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ قبول شناخته و می توانند به پایه بالاتر ارتقا پیدا کنند.

تذکر: تبصره ۲ ماده ۷ یعنی صدور مجوز قبولی توسط شورای مدرسه (تشکیل جلسه با حضور والدین و معلم مربوط و رأی موافق اکثریت اعضای شورا وتنظیم صورتجلسه شورا در این خصوص) نگهداری یک نسخه آن در پرونده تحصیلی دانش آموز و ثبت شماره مجوز در سیستم اطلاعات دانش آموزی

تذکر۲: در استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ محدودیت تعداد درس وجود ندارد و می تواند شامل همه دروس نیز 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : تکماده , شرایط قبولی در شهریور , چگونه دانش آموز تجدیدی در شهریور قبول شود , آیین نامه ارزشیابی توصیفی , صورتجلسه شورای مدرسه ,
تکماده در دوره ابتدایی نوشته شده در سه شنبه 23 / 06 / 1400 ساعت 8:53

موضوع : رنگارنگ , آموزش ابتدایی , اخبار آموزش و پرورش ,

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت : طرح تحولی خوانا پاسخی به چالشها و مشکلات دانش‌آموزان در رابطه با مهارتهای پایه ی زبانی از جمله‌ خواندن، نوشتن و صحبت کردن است که آموزش و پرورش بعنوان یکی از مهمترین برنامه‌های خود در دستور کار دارد..

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی رضوان حکیم زاده روز پنجشنبه افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی دوره ی ابتدایی بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش اینست که مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن و مهارت‌های زبانی را در دانش‌آموزان ایجاد کند.

وی ادامه داد: نتایج شرکت در آزمون‌های بین المللی پرلز که مربوط به سواد خواندن و درک مطلب است، نشان می دهد که هنوز به میانگین جهانی در این زمینه‌ها نرسیده‌ایم و با وجود برنامه‌های درسی خواندن و نوشتن اما مهارت‌محور، عمل نکرده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان فعالیتهای متعددی برای روخوانی و رونویسی انجام داده‌اند اما به این معنی نیست که به مهارتهای خواندن، درک مطلب و نوشتن هم دست پیدا کرده باشند، بنابراین بسته تحولی خوانا برای پاسخ به این چالش تدوین شده است.

حکیم ‌زاده یادآور شد: در طرح تحولی خوانا سعی شده که مهارت‌های چهارگانه زبانی مانند



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : طرح خوانا , طرح تحولی خوانا , آموزش و پرورش , وزارت آموزش و پرورش , معاون اموزش ابتدایی وزیر , مهارت خواندن،نوشتن , مهارت سخن گفتن.دانش آموزان ابتدایی ,
طرح خوانا نوشته شده در شنبه 30 / 12 / 1399 ساعت 0:11

موضوع : برنامه ریزی , رنگارنگ , معلم , آموزش ابتدایی , کیفی توصیفی ,

جملات توصیف عملکرد دانش آموزان در 4 سطح خیلی خوب ، خوب، قلبل قبول و نیاز به تلاش بیشتر

 

قران:

نیازبه تلاش : زیاد مکث می کند در بخش بخش خواندن قرآن باید تمرین نماید. برای ترجمه  کلمات وعبارات قرآنی وآشنایی با داستان های قرآنی باید زیادتر کوشش کند گاهی برای پیام قرآنی مصداق ذکر می کند شرکت درکلاس های قرآنی برای ایشان می تواند مفید باشد.

قابل قبول : تاحدودی قرآن را بخش بخش روخوانی و قرائت می کند.گاهی ترجمه ی کلمات وعبارات قرآنی را می داند. تقربیاً می تواند برای پیام های قرآنی مصداق بیان کند. مقداری با داستان های قرآنی آشناست. شرکت درکلاس های قرآنی برای ایشان می تواند برای ایشان مفید باشد.

خوب : می تواند به حالت معمولی قران را روخوانی و قرائت کند.ترجمه کلمات و عبارات قرانی را در اکثرمواقع می داند. برای پیام های قرآنی مصداق بیان می کند.یبابیش ترداستان های قرآنی مربوط به سطح خود آشناست.

خیلی خوب : آیات و عبارات قرآنی را صحیح، روان و آهنگین می خواند. کلمات و عبارات قرآنی را به درستی ترجمه می کند. مفاهیم و مصادیق داستان های پیام های قرآنی را با زبان ساده و مثال های متنوع بازگو می کند. در کلاس های قرآن جهت آشنایی بیشتر صوت و لحن قاریان قرآن شرکت نماید.. ترجمه ی کلمات وعبارات قرانی را می داندو برای پیام ها مصداق های متعدد بیان می کندوبا داستان های قرآنی مربوط به سطح خودآشناست.

فارسی:

نیاز به تلاش : باتمرین مضاعف می تواند اندکی فعّالانه گوش داده وکمی منظورش راگفته وبخش بخش وبامکث متون را بخواند. باکوشش بیش ترمی تواند اندکی ازکلمات را درست نوشته وکمی قواعدنگارش رارعایت کرده وگاهی موضوعات ذهنی خودرا به صورت جمله صحیح به تحریر درآورد. خواندن انواع کتاب هابرای تقویت خواندن می تواندموثّرباشد.

قابل قبول : تاحدودی با دقّت وفعّال گوش داده ومنظورش رابیان کرده وجملات رابه حالت معمولی می خواند.برخی ازکلمات را درست نوشته وگاهی قواعدنگارش رارعایت کرده وکمی می تواند موضوعات ذهنی خودرا رابا جملات به تحریردرآورد. انواع 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : جملات توصیف عملکرد , توصیف عملکرد , تکمیل فرم الف توصیفی , جملات تکمیل کننده فرم الف , توصیف عملکرد سطوح مختلف , خیلی خوب،خوب،قابل قبول،نیاز به تلاش بیشتر , شهرام دستجردی , اموزش و پرورش شهرستان بیرجند،معلمان فردا ,
جملات توصیف عملکرد نوشته شده در 06 / 11 / 1398 ساعت 23:56

موضوع : رنگارنگ , معلم , آموزش ابتدایی ,

آغاز طرح 33 روزه قران

جشن آغاز طرح 33 روزه قران آموزی بیش از 15 هزار دانش آموز دختر و پسر در استان خراسان جنوبی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان ، جناب آقای محمدعلی واقعی ، معاون آموزش ابتدایی استان جناب آقای زمانی ، مدیر اموزش و پرورش شهرستان بیرجند جناب آقای یکه خانی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در دبستان دخترانه علامه حلی دوره اول برگزار گردید.

آموزش و پرورش خراسان جنوبی

اداره کل آموزش چرورش خراسان جنوبی

 

تعريف طرح :

طرح ارتقاء آموزش قرآن كريم در پاية سوم ابتدايي درصدد است كه با اصلاح و تكميل اهداف، محتوا و شيوة اجراي آموزش قرآن در پايه سوم ابتدايي، تقويت توانمندي و مهارت معلمان در آموزش قرآن و بهبود فرايند اجراي كامل برنامة آموزش قرآن در مدارس و نظارت مستمر بر آن، زمينة كسب مهارت روخواني قرآن كريم را براي دانش‌آموزان فراهم آورد.

اهداف طرح :

در اين برنامه، مهم‌ترين هدف آموزش قرآن در پايه سوم ابتدايي ، توانايي روخواني سوره‌ها و عبارات قرآني كتاب درسي به روخواني كل قرآن كريم ارتقاء مي‌يابد وساير اهداف جنبي مانند آشنايي با آموزه‌ها و پيام‌هاي قرآني، قرائت زيباي برخي از سوره‌هاي كوتاه و ... نيز آموزش نماز، با اصلاحاتي ، مناسب سازي خواهد شد.

گستره طرح :

اين طرح دركلـيه كلاس‌هاي پايه سوم مدارس ابتدايي دولتي و غيردولتي سراسركشور اجرا مي‌شود.

 

زمان اجرا :

 اين كتاب در سه فصل تاليف شده است كه طبق زمان بندي زير آموزش داده مي شود كه با توجه به توزيع جديد ساعات آموزش قرآن در اين طرح، تنظيم جدول ساعات آموزش ساير دروس در پايه سوم ابتدايي با نظرخواهي از معلمان اين پايه توسط مدير مدرسه انجام خواهد شد.

 

1- از تاريخ  1/7/ ( اول مهر)  تا  29/7/، هر هفته به مدت دو ساعت در زنگ اول يا دوم يكي از روزهاي هفته، به آموزش روخواني و روان خواني عبارات اذان و اقامه و اذكار نماز بر اساس فصل اول كتاب درسي اختصاص دارد.

 2- از تاريخ 1/8/تا 8/9/، به مدت 33 جلسه 45 دقيقه‌اي در زنگ اول يا دوم هر روز هفته به آموزش روخواني قرآن اختصاص مي‌يابد.

 -در روز 9/9/  جشن يادگيري روخواني قرآن در سراسر كشور برگزار مي شود.

3-از تاريخ 10/9/تا پايان سال تحصيلي كلاس قرآن طي 3 جلسه در 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : طرح سی و سه روزه قران , مدارس ابتدایی , پایه سوم دبستان , طرح،33 روزه،قران،چیست , شهرام دستجردی.معلم فردا , طرح ارتقای اموزش قران , آموزش قران در مدارس , دبستان علامه حلی , دبستان دخترانه علامه حلی بیرجند , آقای واقعی , مدیرکل آموزش و پرورش،خراسان،جنوبی , مدیر آموزش و پرورش بیرجند , معاونت،اموزش،و،پرورش،استان , معاونت،ابتدایی،استان،اقای زمانی ,
آغاز طرح 33 روزه قران نوشته شده در شنبه 04 / 08 / 1398 ساعت 18:14

موضوع : رنگارنگ , آموزش ابتدایی ,

تکالیف مهارت محور

تکالیف مهارت محور با هدف پرهیز از حافظه محوری ، افزایش نشاط ،انگیزه و یادگیری، توسعه یادگیری مادام العمر و کاهش استرس مخرب ناشی از تکالیف سنتی ، کاهش وزن کیف دانش آموزان و تقویت مهارت‌های زندگی در دانش آموزان اجرا می‌شود.

 

بنا به گفته معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خانم رضوان حکیم زاده ، هدف از این تکالیف فراهم شدن فرصت‌های یادگیری و تقویت مهارت‌های اصلی دانش‌آموزان است و از طرف دیگر ایجاد فرصتی برای اینکه دانش‌آموزان تکالیف درسی را زیر نظر معلمان انجام دهند. همچنین معلمان در فرصت‌های یادگیری خارج از مدرسه براساس چارچوب مهارت‌هایی که در سند برنامه‌ریزی درسی ملی به آن توجه شده است، فعالیت‌هایی را طراحی کنند که موجب تقویت مهارت‌های زندگی شود و...

 

از آنجا که هنوز برای خیلی از اولیا و دانش آموزان و یا برخی از همکاران سوالاتی در این زمینه وجود دارد شیوه نامه و نمونه هایی از تکالیف مهارت محور را یرای دانلود در ادامه مطلب همین پست قرار داده ام که می توانید دانلود نمایید

 

 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : تکالیف مهارت محور , شیوه نامه تکالیف مهارت محور , معاون،وزیر،آموزش و پرورش , رضوان خکیم زاده , هدف تکالیف مهارت محور , انواع تکلیف , تکالیف مهارتی , حذف مشق شب دانش اموزان ,
تکالیف مهارت محور نوشته شده در دو شنبه 29 / 11 / 1397 ساعت 0:21

صفحات سایت

تعداد صفحات : 8





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .