close
تبلیغات در اینترنت
معلمان فردا - 89

جستجوگر پیشرفته






موضوع : شعر , شعر پیش دبستانی ,


زمستان

 

 

بــــاز آمــده زمــســــتان              اين فصــل سردِ سرسخت

زنـــــبـورك بيــــــچــــاره               يـــخ زد روي بـــند رخــــت

گنجشـــك بــرخود لرزيـد              تــا ننـــه ســرمــا را ديــــد

دســت سرد زمــسـتـان              تــــمــــام گلـــها را چـــيـد

بــــاز آمــده زمــســــتان              اين فصــل سردِ سرسخت

زنـــــبـورك بيــــــچــــاره               يـــخ زد روي بـــند رخــــت

گنجشـــك بــرخود لرزيـد              تــا ننـــه ســرمــا را ديــــد

دســت سرد زمــسـتـان              تــــمــــام گلـــها را چـــيـد

بــــاغ از تـــرس زمستان              چشمـــــان سبــزش را بست

بـــرفِ  ســرد زمـــستان            روي چشمــــانــش نشـــست

از سوز و ســــرماي برف              گنجشــــك و بـاغ خوابيدند

در خـــوابِ چشمــانشان            هردو بـــهــــار را ديـــــدند



امتیاز :

برچسب ها : اشعار کودکانه , زمستان سرد , کودکان در زمستان , ساختن ادم برفی , آدم برفی بسازیم , اغاز بهار و رویش گلها و گیاهان , فصول سال , شعر پیش دبستانی , شعر کودکانه ,
زمستان نوشته شده در یکشنبه 17 شهريور 1392 ساعت 23:51

موضوع : طرح درس اول ,

طرح درس                 حروف والی

 

هدف کلی:

1-آموزش قرآن درس حروف والی

هدف جزیی:

1-آشناییی کودکان با حروف والی

2-دانش آموزان بتوانند حروف والی را تشخیص دهند.

3-دانش آموزان درک درستی از حروف والی داشته باشند.

هدف رفتاری:

1-فراگیران باید بتوانند در عرض 5دقیقه وبامشورت با گروه خود بدون استفاده از کتاب 5 حرف والی را نام ببرند.

2-فراگیران باید بتوانند بعد از اتمام درس 5دقیقه بدون مشورت با دوستان خود حروف والی دار را تعریف کند وبا مثال.

3-دانش آموز باید برای جلسه بعد 5 کلمه ای که حرف والی  دارد در درس های گذشته یا سوره های گذشته پیدا کند ودردفتر خود با کمک مادروپدر خود بنویسد.

4-دانش آموز باید بتواند برای جلسه بعد و  بعد از تمرین در منزل با اشاره ی معلم به لوحه ها بدون غلط وبدون مکث بخواند وبگوید حرف والی  دار در کدام کلمه قرار دارد.

 

                              زمان:4دقیقه                                                                                          

   گام اول:

معلم بعد از ورود به کلاس با پای راست زیرا مدرسه جایگاهی مهم با ارزش است شروع کلاس بایاد نام خداوسلام احوال پرسی کردن با بچه ها گفتن سلام علیک و شنیدن صدای بلند علیکم سلام و ترویج آن در بین دانش آموزان و پرسیدن درباره 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : طرح درس پایه اول،اموزش قزان , حروف والی در قران،طرح درس حروف والی،قران در سالهای اول دبستان،اموزش دانش اموزان ,
طرح درس قرآن نوشته شده در یکشنبه 17 شهريور 1392 ساعت 17:29

موضوع : اطلاعات عمومی ,

اهمیت خوردن میوه

ميوه‌ با پوست بخوريد


يك سوال هميشگي در مورد ميوه‌ها اين است كه بايد آن‌ها را با پوست خورد يا بدون پوست؟ اتفاقا خيلي از افراد به اين بهانه‌ كه پوست ميوه‌ها مي‌تواند محل تجمع آلودگي‌ها و حتي سموم ضد‌آفت باشد از خوردن پوست آن‌ها خودداري مي‌كنند غافل از اينكه به اين ترتيب خود را از دريافت منابع فيبر و ويتامين زيادي محروم كرده‌اند. معمولا در پوست ميوه‌ها مقدار متراكمي فيبر و ويتامين وجود دارد و اين مقدار حتي گاهي بيشتر از مغز خود ميوه است. به‌عنوان مثال مواد فيتوشيميايي ضد‌سرطاني كه در پوست سيب درختي وجود دارد ۷۸ درصد بيشتر از مغز اين ميوه است بنابراين كاملا واضح است كه حذف پوست ميوه‌ها ما را از دريافت بخش زيادي از خواص آن‌ها محروم مي‌كند. به همين دليل توصيه مي‌شود ميوه‌ها را تا جايي كه ممكن است با پوست بخوريد مگر اينكه دستگاه گوارش شما نسبت به هضم ميوه‌ها با پوست حساس باشد. البته طبيعي است كه براي خوردن ميوه‌ها با پوست بايد از شست‌وشوي مناسب آن‌ها مطمئن باشيم.


روزانه، ۴ واحد ميوه بخوريد
ميوه‌ها به‌عنوان يكي از مواد‌غذايي مورد نياز بدن انسان نقش بسيار مهمي در سلامت ما ايفا مي‌كنند. به‌طور كلي نياز به خوردن ميوه يكي از نيازهاي اساسي ماست كه نبايد ساده و بي‌تفاوت از 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : چگونه میوه بخوریم , فواید میوه ها , خواص میوه ها , خوردن پوست میوه چه فوایدی دارد , بهترین میان وعده , خوراکی های خوش طعم وخوش خوراک , مواد غذایی مورد نیاز بدن , معلم فردا , معلمان فردا , اموزش و پرورش , اموزش بچه ها و چگونگی خوردن میوه ,
اهمیت خوردن میوه نوشته شده در شنبه 16 شهريور 1392 ساعت 23:23

موضوع : طرح درس چهارم ,

عنوان درس : آهنربا                                                   نام و نام خانوادگي : ام كلثوم قادري

روش تدريس :پژوهش آموزي                                      دبستان : شهيد باهنر

مدرك و رشته تحصيلي : ليسانس آموزش ابتدايي          تعداد دانش آموزان : ۲۵ نفر

زمان : ۴۵ دقيقه                                                       كلاس : چهارم ابتدايي      

 

هدف كلي : نامگذاري سرهاي آهنربا - خاصيت آهنربا - تاثير قطب ها آهنربا -

دانستنيها و مهارتها : گفتگو درباره تصوير عنواني - همكاري جهت تهيه وسايل مورد نياز - با انجام آزمايشي پي به خاصيت آهنربا در دو سر آهنربا ببرند - با آزمايشي تاثير قطب هاي آهنربا بر همديگر را بدانند - با اطلاعات قبلي كه دارند فرضيه سازي كنند - بهترين فرضيه را براي آزمون انتخاب كنند - از طريق مشاهده و آزمايش اطلاعاتي را كسب كنند - يادداشت برداري كنند - براي اطلاعات و نتيجه گيري كه كرده اند سازماندهي دهند - درباره درستي و نادرستي فرضيه ها قضاوت در گروه داشته باشند - از انجام پژوهش خود گزارش تهيه كنند - ارائه گزارش كنند .

نگرش ها : احساس كنجكاوي نسبت به تهيه آهنربا و وسايل - نشان دادن علاقه نسبت به كار با آهنربا - فعاليت در انجام كار گروهي - پشت سر گذاشتن مراحل آزمايش - رعايت نكات ايمني - رعايت نكات بهداشتي - مشورت كردن در گروه - همكاري در گروه - استفاده از نظرات همديگر - تقويت روحيه پرسش و كنجكاوي -

مفاهيم : قطب هاي غير همنام همديگر را جذب مي كنند - قطب هاي همنام همديگر را دفع مي كنند - خاصيت آهنربايي در دو سر آهنربا بيشتر است - قطبي كه به سمت شمال است قطب شمال و با علامت



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : طرح درس پایه چهارم , طرح درس اهنربا , علوم تجربی چهارم ابتدایی , رعایت نکات ایمنی و بهداشتی , خاصیت مغناطیسی , آهنربا , ازمایش , ارائه گزارش , تجزیه تحلیل اطلاعات , ربایش , جذب کردن ,
طرح درس نوشته شده در چهارشنبه 13 شهريور 1392 ساعت 14:23

موضوع : داستان های آموزنده و مقاله ,

مشت خدا

دختر کوچولو وارد بقالی شد اون کاغذی به طرف بقال دراز کرد و گفت: مامانم گفته چیزهایی که در این لیست نوشته بهم بدی، این هم پولش

بقال کاغذ رو گرفت و لیست نوشته شده در کاغذ را فراهم کرد و به دست دختر بچه داد، بعد لبخندی زد و گفت: چون دختر خوبی هستی و به حرف مامانت گوش دادی، می‌تونی یک مشت شکلات به عنوان جایزه برای خودت برداری.

 اما دختر کوچولو از جای خودش تکون نخورد، مرد بقال که احساس کرد دختر بچه برای برداشتن شکلات‌ها خجالت می‌کشه گفت: دخترم! خجالت نکش، بیا جلو خودت شکلات بردار دخترک پاسخ داد: عمو! نمی‌خوام خودم شکلاتها رو



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : داستان های کوتاه و اموزنده،داستان زیبا , یک مشت شکلات،مشت په کسی از همه بزرگتر است , جایزه خداوند , حواسمان جمع باشد،معلم فردا , معلمان فردا،داستان کوتاه و خواندنی ,
مشت خدا نوشته شده در چهارشنبه 13 شهريور 1392 ساعت 0:36

موضوع : اطلاعات عمومی ,

چگونه یادداشت برداریم
 

چكیده:

یادداشت برداری یكی از مهمترین مهارتهای یادگیری است كه به شما در فهم مطالب بسیار كمك می كند. اگر جزوه ای دقیق و منظم داشته باشید می توانید آن را سالیان سال نگه داشته و در مراحل مختلف تحصیل از مطالب آن بهره ببرید.

با دنبال كردن مراحل زیر و تمرین آنها، می توان این مهارت را در خود پرورش داد .

به نكات زیر توجه كنید:
1- هنگام شروع كلاس برای یادداشت برداری آماده باشید. وسایل خود را پیش از شروع كلاس آماده كنید.
2- عوامل مزاحم را از خود دور كنید. صحبت كردن، خوردن، خندیدن و مسائلی از این قبیل یادداشت برداری شما را دچار اشكال می كنند.
3- بطور فعالانه در بحث و موضوع درس شركت كنید. سؤال كنید. پاسخ دهید و اشكالات خود را بپرسید.
4- به صحبت‌های معلم با دقت گوش كنید. به مطالبی كه معلم بر روی آنها تاكید می كند، دقت كنید. به دنبال عباراتی نظیر این باشید: " نكته مهم این است كه …"، " بطور خلاصه می توان گفت كه… ". مطالبی را كه معلم بر روی تخته می نویسد، یادداشت كنید.
5- نكات مهم درس را تشخیص دهید. مطمئن شوید كه نكات مهم را به درستی تشخیص داده و یادداشت 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : روش یادداشت برداری , چگونه یادداشت برداری کنیم , بهره برداری از مطالب مهم , معلم فردا , آمادگی بیشتر ذهن , صرفه جویی در وقت مطالعه , تشخیص مطالب مهم و سخت , معلمان فردا , اموزش و پرورش , یادگیری بهتر و دقیق , اموزش پرورش عشایر خراسان جنوبی , شهرستان سربیشه , مدارس عشایری , یادداشت برداری منظم , مطالب بسیار مهم ,
روش یادداشت برداری نوشته شده در سه شنبه 12 شهريور 1392 ساعت 21:37

موضوع : طرح درس سوم ,

 

"طرح درس روزانه"

 

نام درس: ریاضی                   پایه: سوم دبستان                      موضوع: تقسیم با باقی مانده

سال تحصیلی:                         تعداد دانش آموزان:                   مدت اجرا: 45 دقیقه

آموزشگاه:                             کلاس:                                     صفحات: 173-172

.................................................................................................................

  • هدف کلی:        دانش آموزان در این درس با تقسیم با باقی مانده آشنا می شوند.
  •  
  • اهداف جزیی؛ دانش آموزان در این درس:

            با باقی مانده تقسیم آشنا می شوند. (شناختی)

            به مراحل محاسبه تقسیم با باقی مانده مساحت دایره علاقه نشان می دهند. (عاطفی)

             با خارج قسمت آشنا می شوند. (شناختی)

  • اهداف رفتاری؛ دانش آموزان در پایان درس:

              تفاوت بین خارج قسمت و باقی مانده را توضیح دهند. (شناختی- درک و فهم)

              بتوانند مراحل یک تقسیم با باقی مانده را به درستی انجام دهند. (شناختی- کاربرد.)

              در فعالیت های فردی و گروهی با اشتیاق شرکت می کند. (عاطفی- واکنش)

  • رفتار ورودی؛ دانش آموزان قبل از تدریس:


...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : طرح درس ریاضی پایه سوم , طرح درس تقسیم با باقیمانده , طرح درس ریاضی سوم دبستان , ارزشیابی تشخیصی , رفتار ورودی دانش اموز , مرحله آغازین تدریس , فعالیتهای حین تدریس , تعیین تکلیف ,
تقسیم با باقیمانده نوشته شده در سه شنبه 12 شهريور 1392 ساعت 0:9

موضوع : آموزش ابتدایی , دانش آموز ,

یش نیازها،برای یادگیری ریاضی

 

 

پیش نیازها،برای یادگیری ریاضی

 

یک کیلوگرم =1000 گرم

  • برای تبدیل کیلوگرم به گرم عدد مربوطه را در  1000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل گرم به کیلوگرم عدد مربوطه رابر  1000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک متر  = 100 سانتی متر

  • برای تبدیل متر به سانتی متر عدد مربوطه را در  100 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل سانتی متر به متر عدد مربوطه را بر  100 تقسیم می کنیم.

 

 

یک متر  =  1000 میلی متر

  • برای تبدیل متر به میلی متر عدد مربوطه را در  1000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل میلی متر به متر عدد مربوطه را بر  1000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک سانتی متر =  10 میلی متر

  • برای تبدیل سانتی متر به میلی متر عدد مربوطه را در  10 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل میلی متر به سانتی متر عدد مربوطه را بر  10 تقسیم می کنیم.

 

 

یک هکتار = 10000 متر مربع

  • برای تبدیل هکتار به مترمربع عدد مربوطه را در  10000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل مترمربع به هکتار عدد مربوطه را بر  10000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک کیلومتر = 1000  متر

  • برای تبدیل کیلومتربه متر عدد مربوطه را در  1000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل متر به کیلومتر عدد مربوطه رابر  1000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک لیتر =1000 سی سی

  • برای تبدیل لیتر به سی سی عدد مربوطه را در  1000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل سی سی به لیتر عدد مربوطه رابر  1000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک لیتر = 1000 سانتی متر مکعب

  • برای تبدیل لیتر به سانتی متر مکعب عدد مربوطه را در  1000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل سانتی متر مکعب به لیتر عدد مربوطه رابر  1000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک سی سی = 30 قطره

  • برای تبدیل سی سی به قطره عدد مربوطه را در  30 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل قطره به سی سی عدد مربوطه رابر  30 تقسیم می کنیم.

 

 

یک مترمکعب = 1000 لیتر

  • برای تبدیل متر مکعب به لیتر عدد مربوطه را در  1000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل لیتر به متر مکعب عدد مربوطه رابر  1000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک مترمکعب=1000000 سانتی متر مکعب

  • برای تبدیل متر مکعب به سانتی متر مکعب عدد مربوطه را در  1000000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل سانتی متر مکعب به متر مکعب عدد مربوطه رابر  1000000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک کیلو متر مربع=1000000 متر مربع

  • برای تبدیل کیلو متر مربع به متر مربع عدد مربوطه را در  1000000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل متر مربع به کیلو متر مربع عدد مربوطه رابر  1000000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک کیلو متر مربع=100 هکتار

  • برای تبدیل کیلو متر مربع به هکتار عدد مربوطه را در  100 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل هکتار به کیلو متر مربع عدد مربوطه رابر  100 تقسیم می کنیم.
 
 


امتیاز :

برچسب ها : پیش نیازهای اموزش،اموزش ریاضی , انچه باید درباره ریاضی بدانیم , چگونه ریاضی را بهتر بفهمیم , یادگرفتن بهتر ریاضی در کلاس درس , معلم فردا , معلمان ریاضی , درک بهتر مسائل ریاضی , آموزش ابتدایی , اموزش پرورش سربیشه , شهر مود ,
آموزش ریاضی نوشته شده در دوشنبه 11 شهريور 1392 ساعت 23:17

صفحات سایت

تعداد صفحات : 118





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .