close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
طرح درس تاریخ پنجم

جستجوگر پیشرفته






موضوع : طرح درس پنجم ,

               
موضوع درس:  پیدایش روستاها

روش تدریس:  تدریس به روش بدیعه پردازی

هدف کلی :  آشنایی دانش اموزان با چگونگی پیدایش روستاها


اهداف جزئی :


1- آشنایی با روش کشاورزی در دوران گذشته
2- آشنایی با تغییر روش زندگی انسانها با ترویج کشاورزی
3- آشنایی با حیوانات اهلی و وحشی
 

اهداف رفتاری :


1- دانش آموز بتواند چگونگی پیدایش اولین روستاها را توضیح دهد (دانستنی ها)
2- دانش آموز بتواند دلایل تغییر زندگی انسانها را با رواج کشاورزی بگوید (دانستنی ها)
3- بتوانند چگونگی پیدایش نخستین روستاها را توضیح دهند ( دانستنی ها )
4- بتوانند چند دانه بکارند و به کلاس بیاورند ( مهارتی )
5- بتوانند در کارهای گروهی کلاس و خارج از کلاس علاقه نشان دهند. ( نگرشی)
 

ارزشیابی ورودی :


 1- چگونه انسانها به اهمیت کشاورزی پی بردند؟
2- کشاورزی چه فایده هایی برای انسان دارد؟
3- انسانها برای مراقبت از زمینهای کشاورزی شان چه کردند ؟
فضا و مدل کلاس: دانش آموزان را با توجه به تعداد گروه بندی می کنیم.و در صورت امکان بردن دانش آموزان به یک فضای باز یا کنار باغچه مدرسه
شروع کلاس: سلام و احوال پرسی – حضور و غیاب – پرسیدن از درس قبل- رفع اشکال


وسایل مورد نیاز :

کتاب درسی – استفاده از تصاویری مربوط به روستا و کشاورزی – استفاده از دانه های مختلف گیاهی .
ایجاد انگیزه : ( معلم دانش آموزان را گروه بندی کرده و برای هر گروه ، سرگروه انتخاب می کند) از آنان می پرسیم اگر شما تنها در جایی کوه یا بیابانی زندگی کنید بهتر است یا چند نفر با یکدیگر باشید؟


ارائه درس:

از آنها می خواهیم که نظرات خود را به سرگروه ها انتقال دهند و سرگروهها هستند که نظرها را اعلام می کنند. سپس سوال دوم خود را مطرح می کنیم که این دانه های گیاهی چه استفاده ای دارد و برای سبز شدن چه مراحلی را باید طی کنند . بعد از مطرح شدن پاسخ سوالات معلم از آنان می خواهد که چشمان خود را ببندند و تصور کنند که در یک روستایی سرسبز و زیبایی قدم گذاشته اند . بعد از کشف کشاورزی دیگر مجبور نبودند که برای بدست آوردن غذا از جایی به جای دیگر بروند انسانهای گذشته نیز در زمین های کشاورزی به کاشت دانه هایی مانند گندم و جو پرداختند و شما بچه‌های عزیز می دانید که زمین های کشاورزی به مراقبت نیاز دارند و حال آنها برای این کار می توانستند بدون سرپناه کنار زمینهای خود بمانند؟
پاسخ دانش آموزان : خیر و بدین ترتیب آنها با استفاده از وسایل اولیه و در دسترس مثل سنگ و گل ، ساختن خانه در کنار یکدیگر را شروع کردند و بدین ترتیب کم کم روستاها بوجود آمدند.
معلم سپس از یکی از سرگروهها می خواهد که نتیجه کلی درس را بیان کند و بعد از آن ، معلم صحبتهای دانش آموز را کامل کرده و این طور بیان می کند که با توجه به توضیحات من و دوست خودتون متوجه می شویم که روستاها توسط انسان های اولیه با ساختن خانه با وسایل اولیه در کنار زمینهای کشاورزی شان بوجود آمد.


ارزشیابی پایانی :


1- معلم سوال های چهارگزینه ای که از قبل تهیه کرده است در اختیار گروه ها قرار می دهد و تصحیح آنها را بر عهده سرگروهها قرار می دهد و نمرات گروهی را به صورت عالی ، بسیار خوب ، خوب ، متوسط ، ضعیف ارزیابی کرده و رتبه گروه ها را اعلام میکند.



امتیاز :

برچسب ها : طرح درس،تاریخ پایه پنجم ابتدایی , طرح درس , آموزش , برنامه و هدف معلم در کلاس درس , طرح درس جغرافی , طرح درس روزانه , ارزشیابی ورودی , ارزشیابی آغازین , ارزشیابی پایانی , کار گروهی در کلاس , طرح درس روزانه پنجم , مطالعات اجتماعی پنجم , تاریخ , طرح درس چهارم دبستان , چهارم ابتدایی ,
طرح درس تاریخ پنجم نوشته شده در جمعه 01 دي 1391 ساعت 20:41

ارسال نظر برای این مطلب

این نظر توسط آیدا در تاریخ 1393/9/4 و 18:06 دقیقه ارسال شده است

من کلاس بنجم هستم نه چهارم


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی





مطالب تصادفی
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .