close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
طرح درس ابتدایی

جستجوگر پیشرفته






موضوع : طرح درس اول ,

طــــــرح درس روزانــــــــه

 

نام درس : ریاضی             موضوع : خط باز و خط بسته         کلاس اول

مدت : 20 دقیقه                تعداد 35 نفر                             آموزگار:      

 

اهداف کلی :

آشنایی فراگیر با مفعوم خط باز وخط بسته

هدف جزئی :

فراگیر پس از پایان درس .....

1 ـ به مفهوم خط باز و خط بسته پی ببرد .

2 ـ با انواع مختلف از خط های باز وبسته آشنا شود .

3 ـ تفاوت خط باز و بسته را بداند .

4 ـ به چگونگی کشیدن خط باز و بسته پی ببرد .م

هدفهای رفتاری : فراگیر در پایان درس ......

حیطه شناختی

1 ـ دانش آموز بتواند خط باز و بسته را بکشد . ( مهارت )

2 ـ دانش آموز بتواند خط باز و بسته را از هم تشخیص دهد . ( دانش )

 

3 ـ بتواند مساله های داخل کتاب را حل کند . ( مهارت )

4 ـ دانش آموز بتواند به سوالات پاسخ دهد . ( دانش )

وسایل مورد نیاز

کتاب ـ وسایل درست شده توسط معلم ـ نخ یا میله یا سیم ـ گچ ـ تخته ـ گچ رنگی .

حیطه عاطفی

1 ـ با دقت به مطالب درس گوش می دهد . ( دریافت )

2 ـ به موقع و با علاقه دوستانش را تشویق می کند . ( واکنش )

3 ـ در پاسخ به سوالات و تمرینات ارائه شده پیشقدم می شود . ( ارزش گذاری )

حیطه روانی حرکتی

1 ـ با استفاده از خمیر بازی و درست کردن خط باز و خط بسته را تمرین می کند . ( تقلید )

2 ـ مطالب کتاب درسی را به خوبی انجام می دهد . ( هماهنگی حرکات )

3 ـ یا مهارت خط باز و بسته می کشد. ( عادی شدن )

وسایل مورد نیاز

کتاب ـ گچ ـ وسایل آورده شده توسط معلم ـ گچ ـ گچ رنگی ـ تخته ـ سیم ـ نخ ـ تعدادی شکل .

فعالیت های ورودی

نمایشی ـ روش حل مساله ـ تدریس اعضای تیم و کارایی تیم ـ مشارکتی .

رفتار ورودی

سلام و احوالپرسی ـ حضور و غیاب دانش آموزان ـ دیدن تکالیف ـ توجه به روحیات دانش آموزان .

مراحل اجرا : ایجاد انگیزه

دو نفر از فراگیران می خواهم که همزمان پای تابلو بیایند و به یکی می گویم که سمت راست و دیگری سمت چپ تابلو می خوانم . از فراگیر می خواهم که به دلخواه تخته سمت مورد نظر خود را خط خطی کنند و خطوطی بکشد و بعد به فراگیران می گویم شما چقدر می توانید مانند دوستانتان خط  خطی کنید و همه بچه ها وقتی جواب دادن به آنها صد آفرین می گویم و بعد تصاویری که روی میز چیده شده است از فراگیران خواسته می شود که بیایند و از روی میز برداشته و آنها که شکلها ووسایل مثل هم هست در گروهای 5 نفری تقسیم شوند و گروهها شکلها را برداشته  در گروه خود قرار می گیرد و گروهها را نام گذاری می کنیم . بعد شکلها را می تواند با استفاده از گچ روی تخته بکشیم و می گویم دانش آموزانی که دارای این شکل ( خط بسته ) دریک گروه و شکل های دیگر ( خط باز ) دریک گروه دیگر قرار بگیرند .

و بعد معرفی بیان هدف های آموزشی

ارزشیابی تشخیصی

گام اول : با در دست گرفتن یک قطعه سیم مفتولی از فراگیران می خواهم که به دو سر آن توجه کرده و ببینند که دو سر آن به هم وصل نیست سپس دو سر آن را به هم وصل کرده و می پرسیم حالا اینطور   جواب می دهند که دو سرش به هم چسبید و پس می گویم که سیم قبلا باز بود و حالا بسته است . و یا از تعدادی از دانش آموزان می خواهیم که در کنار هم قرار بگیرند و دستان هم را بگیرند آنها بصورت مستقیم یک ( خط ) بایستند و از دانش آموزان خواسته می شود که دستهای خود را بگیرند و یک خط بسته تشکیل دهند . از دانش آموزان سوال کنیم .

گام سوم : پای تابلو شکلهایی به صورت خط باز و بسته می کشیم و از فراگیر می خواهیم بیایند یکی خط باز و دیگری خطهای بسته را رنگ بزنند .

ارزشیابی تکوینی

حالا از گروهی که تصاویری با خطوط باز در زمینه ی صورتی هستند می خواهیم که با توجه به تصویرشان در چیدمان مربوط رفته ویک گروه بزرگتر تشکیل دهند و از گروههای دیگر نیز می خواهیم که با توجه به تصویرشان در چیدمان دیگر قرار بگیرند . پس گروهها حرکت کرده و نظارت می کنند .

جمع بندی و نتیجه گیری

مفهوم خط باز و بسته را با تکرار و پرسش و پاسخ جویا شده .

با دقت و توجه به سوالات پاسخ یک دست وهماهنگ می دهند .

ارزشیابی پایانی

در این مرحله از هر گروه خواسته می شود که با استفاده از خمیرهای بازی خط باز وبسته درست کنند .

با دقت در گروه خط باز و بسته درست کنند .

و بعد از انجام بازیها ،  دانش آموزان را مورد تشویق قرار دهند .

واز آنها می خواهیم که شعر را همراه با من تکرار کنند .

ما بچه های نازنازی                       با همدیگر می ریم بازی

دستامونو باز می کنیم                     مثل پروانه ها می شیم

دستامونو می بندیم                        مثل گل لاله  می شیم

تکلیف ( فعالیت خارج از کلاس )

از دانش آموزان خواسته می شود که در منزل نقاشی یا کاردستی یا خطوطی از باز و بسته تهیه کرده و به کلاس بیاورند .

 

منبع:pl http://rezap502eage.ir.



امتیاز :

برچسب ها : طرح درس ریاضی , طرح درس کلاس اول , معلم فردا , معلمان فردا , آموزش ریاضی , مدارس ابتدایی , خطوط باز بسته , منحنی یا شکسته , درک مفهوم خط باز و بسته ,
طرح درس ریاضی اول نوشته شده در پنجشنبه 07 شهريور 1392 ساعت 15:49

ارسال نظر برای این مطلب

این نظر توسط فريده عيني در تاریخ 1392/7/20 و 20:46 دقیقه ارسال شده است

سلام من دانشجوي ارشد پيش دبستاني دردانشگاه علامه هستم با ديدن وبلاگ زيبا وواقعا مفيد وخواندنيتان گفتم شايد بتوانيد من را در يك موضوع درسي كمك كنيد. استادمون گفته يه مفهوم درسي ارايه بدهيدمن آموزش خودآموز فصلها را انتخاب كردم ولي اصلا نمي دونم چيكار كنم از كجا شروع كنم اگه زحتمي نيست ولطف كنيد من چطور مي تونم اين مفهوم را به كودكان پيش دبستاني ارايه دهم واقعا كمال تشكر را دارم با تشكر از توجه شما.


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .