close
تبلیغات در اینترنت
اهداف دوره ابتدایی

جستجوگر پیشرفته






موضوع : رنگارنگ , آموزش ابتدایی , ایین نامه ها ,

اهـداف دوره‌ی ابتـدایی

مصوب ششصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش

 

در راستای رسالت و مأموریت آموزش و پرورش و جهت دهی به رشد همه جانبه ی دانش ‌آموزان بر پایه تعالیم و دستورات دین مبین اسلام اهداف دوره ابتدایی به شرح زیر تعیین می‌شود.

مدیران،برنامه‌ریزان و همه افرادیکه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نقشی بر عهده دارند مکلف هستند در برنامه‌ریزی امور ، سازماندهی فعالیت‌ها و انجام وظایف مربوط بگونه‌ای اقدام نمایند که تا پایان دوره تحصیلی دستیابی دانش‌آموزان به اهداف تعیین شده ممکن باشد.

شایسته است معلمین در طراحی ، اجرا و سنجش و ارزشیابی فرآیند یادگیری به طور پیوسته و مداوم این اهداف را به عنوان جهت گیری های اصلی خود در نظر داشته باشند.

 

اعتقادی:

1-    اصول دین را می‌داند و به آن معتقد است

2-    خداوند را دوست دارد و او را بهترین یاور و کمک می‌داند

3-    با زندگی انبیاء اولوالعزم به ویژه نبی اکرم (ص) و معصومین (ع) تا حدودی آشناست و آنان را دوست دارد

4-    با معنای معاد آشناست و می‌داند که انسان در کارهایی که انجام می‌دهد نزد خداوند

پاسخگوست.

5-    به اولیاء دین، بزرگان و شخصیت ها احترام می‌گذارد

6-    معنای تولی و تبری را می‌داند

7-    قرآن را از رو می‌خواند و با ترجمه برخی از سوره ها آشنایی داشته و از حفظ می‌خواند

8-    قیامت و حساب در آن روز را باور دارد و خود را در رابطه با اعمالش در نزد خداوند مسئول می‌داند

9-    نماز را به درستی می‌خواند و با احکام ضروری مربوط به نماز و روزه آشناست

10-نمازهای واجب را با رغبت می‌خواند( برای دختران).

11-افراد محرم و نامحرم را تشخیص می دهد و احکام را در حد ضرورت می‌داند و به آن عمل می‌کند.

12-با مسایل مربوط به سن تکلیف و تقلید آشناست و احکام را در حد ضرورت می‌داند و به آن عمل می‌کند (برای دختران).

13-با حلال و حرام آشناست و احکام مربوط را در حد ضرورت رعایت می‌کند.

14-معنای امر به معروف و نهی از منکر را می‌داند.

15-به مجاهدین در راه خدا و شهداء احترام می‌‌گذارد.

16-زمان و مکان‌های مقدس و مهم را می‌شناسد.

17-به حضور در مسجد علاقه نشان می‌دهد و آداب آن را می‌داند.

 

اخلاقی:

1-    راستگو و امین است.

2-    مؤدب و مهربان است.

3-    به عهد خود پای بند است.

4-    مظاهر حیاء و عفت در او آشکار است.

5-    احترام به بزرگترها را وظیفه‌ی خود می‌داند و به نظرات آنان توجه می‌کند.

6-    از والدین اطاعت می‌کند.

7-    شجاع وصبور است.

8-    تمیز است و پاکیزگی را دوست دارد.

9-    تکالیف شخصی روزانه‌ی خود را شخصاً انجام می‌دهد.

10-برای رسیدن به موفقیت پشتکار دارد و تلاش می‌کند.

11-پوشش اسلامی را دوست دارد و آن را عایت می‌کند.

12-اوقات فراغت را با فعالیت‌ها و بازی‌های مناسب پر می‌کند.

13-امیدوار و با نشاط است و از مواجه شدن با مشکلات نمی‌هراسد.

14-ظاهری آراسته دارد.

15-خطا و اشتباه دیگران را در مورد خود می‌بخشد.

16-برای رفتارهای خود با دیگران دلیل دارد.

17-در ارتباط با دیگران از کلمات محبت آمیز و دوستانه استفاده می‌کند.

18-برای انجام کارهای خود، دوستانش را به زحمت نمی‌اندازد.

19-به همکلاسان و همسالان خود در انجام وظایف یادگیری کمک می‌کند

20-در برابر رفتارهای ناپسند خود پوزش خواسته و رفتار خود را اصلاح می‌کند

21-نظم و انضباط را در خانه ، مدرسه و اجتماع رعایت می‌کند

 

علمی و آموزشی:

1-    نسبت به شناخت پدیده‌ها کنجکاو است.

2-    در فکر کردن، شنیدن، گفتن و بیان مقصود، خواندن و نوشتن و حساب کردن مهارت کافی دارد

3-    با زبان فارسی آشنایی دارد و می‌تواند از کتاب و روزنامه استفاده کند.

4-    به اهمیت و ارزش اطلاعات و اطلاع‌رسانی در زندگی آگاه است.

5-    ارزش علم را در انجام درست کارها تا حدی می‌داند.

6-    مهارت‌های اولیه برای زندگی در جامعه را کسب کرده است.

7-    با نحوه یادگیری خود تا حدودی آشناست

8-    به مطالعه کتاب علاقه‌مند است.

 

فرهنگی هنری:

1-    به زیبایی‌های طبیعت توجه دارد و هماهنگی آن را دوست دارد.

2-    در زمینه‌های هنری از زیبایی در پدیده‌های طبیعی الگومی‌گیرد.

3-    از مشاهده و بررسی آثار هنری لذت می‌برد.

4-    ذوق و خلاقیت هنری خود را در انجام فعالیت‌ها نشان می‌دهد

5-    سنت‌ها، پدیده‌ها و آثار موزوان را دوست دارد

6-    با برخی از آثار معروف هنری آشناست

7-    به خواندن اشعار و قصه‌های مناسب علاقه‌مند است

8-    برخی از آداب فرهنگی و اجتماعی اسلامی – ایرانی را می‌داند و برای آنها ارزش قائل است

 

اجتماعی:

1-    وظایف خود را در مقابل خانواده، دوستان و همسایگان می‌داند

2-    اعضای خانواده خود را دوست می‌دارد و در انجام کارها به آنها کمک می‌کند

3-    به معلمین و اولیای مدرسه احترام می‌گذارد

4-    به حق خود قانع است و حقوق دیگران را رعایت می‌کند

5-    برای به دست آوردن حق خود از راه‌های درست تلاش می‌کند.

 

زیستی:

1-    از حواس خود به خوبی محافظت و استفاده می‌کند

6-    همکلاسی‌های خود را دوست دارد و به آنها کمک می‌کند

7-    همکاری با دیگران را دوست دارد

8-    در بازی‌ها و فعالیت‌های گروهی شرکت می‌کند

9-    مقررات مدرسه را می‌داند و به آنها عمل می‌کند

10-به رعایت مقررات اجتماعی علاقه نشان می‌دهد.

11-در انجام وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده او می‌گذارند پای بند است.

12-نظرات اصلاحی دیگران را در مورد خود می‌پذیرد

13-اشتباهات دیگران را با رعایت احترام به آنها تذکر می‌دهد

14-در برابر خدمت دیگران قدرشناس است و از آنها تشکر می‌کند

15-آداب سخن گفتن را رعایت می‌کند

16-خدمت کردن به میهن و مردم خود را دوست دارد

 

2-    در نشستن و راه رفتن و استفاده از قوای بدنی به درستی عمل می‌کند

3-    بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت می‌کند.

4-    در حفظ محیط زیست کوشاست.

5-    با تمرین بازی‌های مناسب قابلیت‌های جسمی خویش را افزایش می‌دهد.

6-    نکات ایمنی را می‌داند و رعایت می‌کند.

7-    اهمیت مصونیت در برابر امراض را درک می‌کند.

8- در حفظ سلامتی خود و دیگران تلاش می کند.

 

سیاسی:

1ـنظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را می‌شناسد، به‌ پرچم‌ کشور احترام‌ می‌گذارد و سرود ملی‌ را ازحفظ می‌خواند. 
2ـ با زندگی‌ بنیان‌گذار جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ آشنا است‌واز اوبه‌ بزرگی‌ یاد می‌کند. 
3ـ اهمیت‌ استقلال‌ وآزادی‌ را در پیشرفت‌ جامعه‌ درک‌ می‌کند. 
-4 به‌ حکومت‌ دینی‌ و ولایت‌ فقیه‌علاقه‌منداست‌. 
5ـ مسلمانان‌ را دوست‌ دارد و نسبت‌ به‌ امور آنان‌ بی‌تفاوت‌ نیست‌. 
6ـ اقوام‌ مختلف‌ ایرانی‌ را می‌شناسد و با آنان‌ احساس‌ همبستگی‌ می‌کند. 
-7 افراد عدالتخواه‌ وحق‌ طلب‌ رادوست‌ دارد. 
-8 سران‌ کفار و مشرکین‌ صدر اسلام‌ را می‌شناسد و با اعمال‌ آنها نسبت‌ به‌ پیامبر(ص) و مسلمین‌آشنا است‌. 
-9 سران‌ کفار و مشرکین‌ معاند بااسلام‌ رادرزمان‌ حاضر می‌شناسد. 
10- با مفهوم‌ وحدت‌ وامنیت‌ ملی‌ آشنااست‌ .

 

اقتصادی:

1ـ کارکردن‌ را دوست‌ دارد و به‌ افرادی‌ که‌ کارهای‌ مفید دارند احترام‌می‌ گذارد
2ـ وسایل‌ خودراتمیزوسالم‌ نگه‌می‌دارد. 
-3 تن‌پروری‌، بیکاری‌ و راحت‌طلبی‌ را از عوامل‌ شکست‌ فرد وجامعه‌ می‌ داند
4ـ در حفظ اموال‌ عمومی‌ به‌ عنوان‌ ثروت‌ ملی‌ می‌کوشد و در استفاده‌ از آنها درست‌ عمل‌می‌کند
5ـ مالکیت‌ خود و دیگران‌ را تمیز می‌دهد و به‌ مالکیت‌ دیگران‌ احترام‌می‌گذارد
6ـ مشاغل‌ و حرف‌ موجود در محیط زندگی‌ خودرامی‌شناسد
7ـ به‌ استفاده‌ از تولیدات‌ داخلی‌ علاقه‌مند است‌



امتیاز :

برچسب ها : اهداف دوره ابتدایی , مقطع ابتدایی , آموزش و پرورش , اموزش ابتدایی , اهداف فرهنگی هنری , اهداف اجتماعی , اهداف زیستی , اهداف , علمی و اموزشی , اخلاقی , هدف های اعتقادی , مهارت های اولیه زندگی , معلمان ابتدایی , طرح توصیفی , ارزشیابی توصیفی ,
اهداف دوره ابتدایی نوشته شده در دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 6:31

مطالب مرتبط



ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی





مطالب تصادفی
خودسنجی و همسال سنجی
آزمایش های علوم تجربی
تعداد سوره ها ، آیات و کلمات قران
ارزش مکانی
غدیر
رایت
اموزش ایام هفته
پرسش و پاسخ های بخوانیم
روش های مطالعه صحیح
مغز انسان
کدام مدرسه بهتر است؟
منظومه شمسی
نمونه سوال عربی هفتم
زندگینامه ابوریحان بیرونی
خواست خدا
روش تدریس مبتنی بر بازی
نمونه سوال امتحانی
خط زیبا و قشنگ
بودجه بندی پایه اول
کسر بسازید
دانلود درایور پرینتر و دستگاههای کپی
منشور راهبردی و سیاست های آموزشی حوزه معاونت آموزش ابتدایی
مدرسه هوشمند
فرم ارزشیابی کارکنان
طرح درس سالانه
رفع مشکل نمایش فونت ها در ویندوز سون
شاهین
قواعد صحیح تایپ فارسی
آزمون عملکردی علوم تجربی
مطالب مهم بخوانیم
پوشش گیاهی و کاهش فرسایش خاک
عدسی ها
کد دستوری بسته های اینترنت تلفن همراه
شغل دوم معلم
جنگ تحمیلی و رشادت های جوان های این آب و خاک در 8 سال دفاع مقدس
عید مبعث
برنامه سالانه آموزشگاه
نمایندگان صندوق ذخیره فرهنگیان
آنچه مدیران مدارس باید بدانند
کتاب های پایه اول
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .