جستجوگر پیشرفته
موضوع : رنگارنگ , ایین نامه ها ,
معاونت پرورشی و فرهنگی اداره كل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی |
سال تحصیلی 1398-1397
باسمه تعالی شیوه نامه اجرایی فراخوان ملی پرسش مهر 19
بر اساس مصوبه شماره 722 مورخ 23/01/1384 شورای عالی آموزش و پرورش با موضوع «تاكید بر استمرار اجرای پرسش مهر » رئیسجمهور محترم ، و با هدف پرورش روحیه مشاركتجویی، پرسشگری و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری ، شیوهنامه اجرایی نوزدهمین فراخوان ملی پرسش مهر كه در سطح دانشآموزان سراسر كشور و مدارس ایرانی در خارج از كشور و فرهنگیان برگزار میشود به شرح زیر ابلاغ میشود. لازم است ادارات كل استانها ضمن تشكیل كمیته برگزاری پرسش مهر استان / سرپرستی / شهرستان / منطقه / ناحیه نسبت به اجرای موارد زیر اقدام لازم انجام نمایند.
ضوابط و شرایط برگزاری : موضوع : «پارسال چه مهارتهایی را در مدرسه آموختید و امسال چه انتظاراتی در این زمینه دارید؟» دانشآموزان پاسخ دهند که چه کسی و کدام معلم بیشتر به آنها در زمینه مهارتآموزی کمک کرد و به نظر آنها کدام مهارتها بیشتر برای آینده زندگی آنها مفید بوده و بکار میآید و مهم است؟ مخاطبین : 1- دانشآموزان دختر و پسر همه دورههای تحصیلی (بجز دانشآموزان دوره اول ابتدایی) 2- معلمان كلیه دورههای تحصیلی تذكر 1- كلیه معلمان و دانشآموزان متوسطه دوره دوم و دانشآموزان متوسطه دوره اول (فقط در |
...ادامه مطلب
امتیاز : |

موضوع : برنامه ریزی , مدیریت , رنگارنگ , متفرقه , ایین نامه ها ,
خلاصه و گزیده ای از آیین نامه ها و.... در مقاطع مختلف که بیشتر با انها سروکار داریم :
ایین نامه ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی(تکماده)
نگارش جدید و نحوه استفاده از ماده ۷ آیین نامه ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی(تک ماده)
الف) دانش آموزانی که در ارزشیابی شهریور ماه حداکثر در دو ماده درسی (به استثنای ریاضی و فارسی) به سطح پیشرفت قابل قبول نرسند و نیاز به تلاش بیشتر کسب کنند با استفاده از تبصره ۱ ماده ۷ قبول شناخته می شوند
ب) دانش آموزانی که در ارزشیابی شهریور ماه در بیش از دوماده درسی (به استثنای ریاضی و فارسی)به سطح پیشرفت قابل قبول نرسند و نیاز به تلاش بیشتر کسب کنند با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ قبول شناخته می شوند.
تذکر: تبصره ۲ ماده ۷ یعنی صدور مجوز قبولی توسط شورای مدرسه (تشکیل جلسه با حضور والدین و معلم مربوط و رأی موافق اکثریت اعضای شورا و تنظیم صورتجلسه شورا در این خصوص)
نگهداری یک نسخه آن در پرونده تحصیلی دانش آموز و ثبت شماره مجوز در سیستم اطلاعات دانش آموزی ضروریست
تذکر۲: در استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ محدودیت تعداد درس وجود ندارد و می تواند شامل همه دروس نیز بشود (به استثنای ریاضی و فارسی)
ج) در دروس فارسی و ریاضی فقط با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ امکان قبولی وجود دارد آن هم فقط در یک درس (یا ریاضی یا فارسی) به عبارتی ، چنانچه دانش آموزی در ارزشیابی شهریور ماه فقط از درس فارسی یا فقط از درس ریاضی(در واقع فقط از یک عنوان درسی) سطح پیشرفت قابل قبول را کسب نکرد(نیاز به تلاش بیشتر) فقط با صدور مجوز شورای مدرسه می تواند قبول شود (تبصره ۲ ماده ۷) و اگر از هر دو ماده درسی ریاضی و فارسی سطح پیشرفت قابل قبول را کسب نکرد (نیاز به تلاش بیشتر) تکرار پایه خواهد شد
مثال :
دانش آموزی درارزشیابی شهریور در دروس علوم تجربی و تعلیمات اجتماعی سطح پیشرفت نیاز به تلاش بیشتر راکسب نموده.باشد با استفاده از تبصره ۱ ماده ۷ قبول می شود.
مثال :
دانش آموزی درارزشیابی شهریور در دروس ریاضی،علوم تجربی ،تعلیمات اجتماعی، هدیه های آسمانی، تفکر و پژوهش و هنر سطح پیشرفت نیاز به تلاش بیشتر راکسب نموده باشد می تواند با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ قبول شود.
مثال :
دانش آموزی درارزشیابی شهریور فقط در درس ریاضی سطح پیشرفت نیاز به تلاش بیشتر راکسب نموده باشد می تواند با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ قبول شود.
مثال:
...ادامه مطلب
امتیاز : |

موضوع : برنامه ریزی , مدیریت , فرم های مورد نیاز مدرسه , رنگارنگ , اطلاعات عمومی , ایین نامه ها ,
وظایف معاونین،مربیان و کادر مدارس
وظایف کلیه عوامل اجرایی و اداری مدارس اعم از معاون آموزشی، معاون پرورشی ، معاون اجرایی ، مربی تربیت بدنی ، سرایدار و خدمتگزار ،انباردار، وظایف مدیر هنرستان فنی و کارودانش ، معاون فنی و ... را می توانید شما همکاران خوبم ،از همین پست دانلود نمایید.
شرح وظایف معاون آموزشی
شرح وظایف معاون پرورشی
دانلودهای دیگر در ادامه مطلب
...ادامه مطلب
امتیاز : |

موضوع : رنگارنگ , آموزش ابتدایی , ایین نامه ها ,
اهـداف دورهی ابتـدایی
مصوب ششصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش
در راستای رسالت و مأموریت آموزش و پرورش و جهت دهی به رشد همه جانبه ی دانش آموزان بر پایه تعالیم و دستورات دین مبین اسلام اهداف دوره ابتدایی به شرح زیر تعیین میشود.
مدیران،برنامهریزان و همه افرادیکه در تعلیم و تربیت دانشآموزان نقشی بر عهده دارند مکلف هستند در برنامهریزی امور ، سازماندهی فعالیتها و انجام وظایف مربوط بگونهای اقدام نمایند که تا پایان دوره تحصیلی دستیابی دانشآموزان به اهداف تعیین شده ممکن باشد.
شایسته است معلمین در طراحی ، اجرا و سنجش و ارزشیابی فرآیند یادگیری به طور پیوسته و مداوم این اهداف را به عنوان جهت گیری های اصلی خود در نظر داشته باشند.
اعتقادی:
1- اصول دین را میداند و به آن معتقد است
2- خداوند را دوست دارد و او را بهترین یاور و کمک میداند
3- با زندگی انبیاء اولوالعزم به ویژه نبی اکرم (ص) و معصومین (ع) تا حدودی آشناست و آنان را دوست دارد
4- با معنای معاد آشناست و میداند که انسان در کارهایی که انجام میدهد نزد خداوند
...ادامه مطلب
امتیاز : |

موضوع : ایین نامه ها ,
آيين نامه مجتمع های آموزشي و پرورشي
مصوبه هشتصد و چهل و يكمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش تاريخ17/3/1390
موضوع:آيين نامه مجتمع های آموزشي و پرورشي
مقدمه:
در راستاي تحقق اهداف سند تحول راهبردي نظام تربيت رسمي و عمومي جمهوري اسلامي ايران مصوب هشتصدو بيست و ششمين جلسه شوراي عالي آموزش وپرورش مورخ 2/5/89 آيين نامه مجتمع های آموزشي و پرورشي به شرح ذيل تصويب مي شود.
ماده 1- تعریف:
مجتمع آموزشی و پرورشی به مجموعه اي از واحدهاي آموزشی وپرورشی دولتی همجوار (در اين آيين نامه مدارس تابعه ناميده مي شود) در یک منطقه يا ناحیه آموزش و پرورش اطلاق میشود که به طور متوالي و پيوسته و با مديريت واحد درتمام دوره هاي تحصيلي (ابتدایی، راهنمایی و متوسطه) و در يك جنسيت برابر مفاد این آییننامه و سایر مقررات فعالیت میکند.
تبصره1- مجتمع آموزشی و پرورشی می تواند شاخه ها و رشته های دوره متوسطه اعم از نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش را به صورت تلفیقی ارائه نماید.
...ادامه مطلب
امتیاز : |

موضوع : ایین نامه ها ,
بسم الله الرحمن الرحیم
آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی
( مورد تایید کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش)
مقدمه
در اجرای مصوبه هفتصد و شصت و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 18/4/1387 آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی به شرح زیر می باشد:
ماده 1 اهداف
ارزشیابی تحصیلی – تربیتی در دوره ی ابتدایی با توجه به اهداف دوره و اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( مصوب جلسه 713 شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 21/7/1383) از طریق جمع آوری، طبقه بندی، تحلیل و تفسیر اطلاعات برای تشریح وضعیت تلاش، پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در کلاس، مدرسه و خارج از آن ( نظام مکمل و فوق برنامه) با اهداف زیر انجام می گیرد:
1- اصلاح، بهبود و ارتقاء فرآیند یاددهی ـ یادگیری در کلاس، مدرسه، مراکز مکمل مدرسه و خارج از آن به ویژه از طریق افزایش تعامل موثر و سازنده بین معلم و دانش آموز.
2-شناسایی و پرورش استعدادها، توانایی ها و علایق دانش آموزان با تکیه بر استعدادهای برتر هر یک از آنان .
3-توجه و کمک به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت دانش آموزان .
4-آگاه ساختن دانش آموز و اولیاء وی از فرایند پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی و جلب مشارکت آنان در بهبود عملکرد دانش آموز.
5-ایجاد زمینه ی مناسب به منظور تقویت انگیزه ی یادگیری و پرورش استعدادهای برتر دانش آموزان از جمله خلاقیت و
...ادامه مطلب
امتیاز : |
