جستجوگر پیشرفته
موضوع : الگوی بدیعه پردازی یا نو آفرینی ,
الگوی تفکر استعاری، یادگیرندگان را بر می انگیزد تا ایده ها یا افکاری نو و خلاق را پرورانده و ارایه دهند که آنرا الگوی بدیعه پردازی یا نوآوری فکری نیز نامیده اند.
این الگو را ویلیام گوردن و همکارانش تدوین و تهیه کرده اند. گوردون آموزش گروه های خلاقیت در صنعت را اغاز کرد و آن را به صورتی در اورد که برای آموزش دانش آموزان هم کاربرد داشته باشد.
عنصر عمده دربدیعه پردازی یا تفکر استعاری استفاده از قیاس هاست.. دانش آموزان باانواع قیاس ها کار می کنند تا با آرامشی که پیدا می کنند به مقایسه های استعاری بیشتری بپردازند. سپس آنان از قیاس ها و مقایسه هایی که به عمل آورده اند برای حل مسایل یا ارایه فکرجدیدی و اندیشه ای نو کمک می گیرند.
برای حل بسیاری مسایل منطقی که داریم کافی است اما اگر منطق،
...ادامه مطلب
امتیاز : |

توسط : شهرام دستجردی