جستجوگر پیشرفته
موضوع : طرح درس اول ,
طرح درس روزانه قران ( حروف ناخوانا )
باسمه تعالی
عنوان: حروف ناخوانا پایه ی اول دبستان
زمان پیش بینی شده: 25 دقیقه محل تدریس: کلاس
تعداد فراگیران: 30 نفر روش تدریس: فعالیت گروهی
.............................................................................................................................................
هدف کلی:
آموزش قرآن مجید
هدف جزئی: تدریس حروف ناخوانا
اهداف رفتاری:
1- دانش آموز حروف ناخوانا را بشناسد (دانشی)
2- دانش آموز متوجه شود حروف ناخوانا خوانده نمی شود (دانشی)
3-دانش آموز بتواند حروف ناخوانا (عبارت قرآنی) را شمرده بخواند. (مهارتی)
4- دانش آموز به یادگیری قواعد و علامت های قرآنی علاقه نشان دهد .(نگرشی)
وسایل مورد نیاز:
لوحه، چوب نشانه گر، کتاب درسی، تخته، تصویرهای آماده برای قصه گویی، علامت های "والی" با نی، علامت والی در برگه با حاشیه قرمز، شکوفه های قرآنی برای اسامی گروه ها
رفتار ورودی:
الف: ارزرشیابی تشخیصی: پیام قرآنی را.....
ب: برقراری ارتباط:
سلام بچه ها، حالتون خوبه، لبا خندونه، دلا مهربونه، حالا که لبت خندونه، دلت مهربونه، یه تشویق کن خودتو (دانش آموز در جواب: سلام، بله، بله، هوراااا)
حضور و غیاب دانش آموزان و ...
ج:ارزیابی ورودی:
...ادامه مطلب
امتیاز : |

موضوع : طرح درس اول , طرح درس دوم , طرح درس سوم , طرح درس چهارم , طرح درس پنجم , طرح درس ششم ,
|
طـــــرح درس روزانــــــه ورزش
|
|
||||||||||||||||||||||||||
نکات قابل توجه: 1) این بازی – ورزش هم در فضای بسته مثل سالن و هم در فضاهای باز مانند حیاط مدرسه قابل اجراست. 2) در قسمت حرکتهای هماهنگ اگر چوب یا طناب نبود، می توانیم خطوط را با گچ بکشیم. 3) این طرح درس با توجه به ویژگی های رشدی کودکان 8 تا 10 ساله (سالهای آخر دبستان) و کمک گرفتن از کتاب "روش تدریس تربیت بدنی در مدارس" نوشته شده است. |
امتیاز : |

موضوع : طرح درس اول ,
طرح درس قرآن
زمان: 45 دقیقه
هدف کلی :
آشنایی با داستان حضرت سلیمان وملکه صبا
اهداف رفتاری :
1-فراگیر نام حضرت سلیمان را بگوید.
2-بگوید این داستان در کجا آمده است .
3-نام پرنده حضرت سلیمان را بگوید .
4-توانایی های حضرت سلیمان را نام ببرد .
5-بگوید پرنده حضرت سلیمان کجا رفته بود.
6-نام ملکه سرزمین صبا را بگوید .
7-بگوید مردم سرزمین صبا چه چیزی را می پرستیدند.
8-بگوید حضرت سلیمان اول چه کاری برای این مردم انجام داد.
9-بگو ید چرا حضرت سلیمان اول نامه نوشت ؟
10-با توجه به تصاویر داستان را تعریف کند.
قبل از تدریس :
...ادامه مطلب
امتیاز : |

موضوع : طرح درس اول ,
طرح درس حروف والی
هدف کلی:
1-آموزش قرآن درس حروف والی
هدف جزیی:
1-آشناییی کودکان با حروف والی
2-دانش آموزان بتوانند حروف والی را تشخیص دهند.
3-دانش آموزان درک درستی از حروف والی داشته باشند.
هدف رفتاری:
1-فراگیران باید بتوانند در عرض 5دقیقه وبامشورت با گروه خود بدون استفاده از کتاب 5 حرف والی را نام ببرند.
2-فراگیران باید بتوانند بعد از اتمام درس 5دقیقه بدون مشورت با دوستان خود حروف والی دار را تعریف کند وبا مثال.
3-دانش آموز باید برای جلسه بعد 5 کلمه ای که حرف والی دارد در درس های گذشته یا سوره های گذشته پیدا کند ودردفتر خود با کمک مادروپدر خود بنویسد.
4-دانش آموز باید بتواند برای جلسه بعد و بعد از تمرین در منزل با اشاره ی معلم به لوحه ها بدون غلط وبدون مکث بخواند وبگوید حرف والی دار در کدام کلمه قرار دارد.
زمان:4دقیقه
گام اول:
معلم بعد از ورود به کلاس با پای راست زیرا مدرسه جایگاهی مهم با ارزش است شروع کلاس بایاد نام خداوسلام احوال پرسی کردن با بچه ها گفتن سلام علیک و شنیدن صدای بلند علیکم سلام و ترویج آن در بین دانش آموزان و پرسیدن درباره
...ادامه مطلب
امتیاز : |

موضوع : طرح درس اول ,
طــــــرح درس روزانــــــــه
نام درس : ریاضی موضوع : خط باز و خط بسته کلاس اول
مدت : 20 دقیقه تعداد 35 نفر آموزگار:
اهداف کلی :
آشنایی فراگیر با مفعوم خط باز وخط بسته
هدف جزئی :
فراگیر پس از پایان درس .....
1 ـ به مفهوم خط باز و خط بسته پی ببرد .
2 ـ با انواع مختلف از خط های باز وبسته آشنا شود .
3 ـ تفاوت خط باز و بسته را بداند .
4 ـ به چگونگی کشیدن خط باز و بسته پی ببرد .م
هدفهای رفتاری : فراگیر در پایان درس ......
حیطه شناختی
1 ـ دانش آموز بتواند خط باز و بسته را بکشد . ( مهارت )
2 ـ دانش آموز بتواند خط باز و بسته را از هم تشخیص دهد . ( دانش )
...ادامه مطلب
امتیاز : |

موضوع : طرح درس اول ,
ریاضی اول ابتدایی عنوان درس: اعداد قبل و بعد
زمان: 45 دقیقه مکان اجرا: کلاس درس
هدف کلی:
در پایان درس فراگیران با عدد های قبل و بعد هر یک از اعداد 9 تا 1 آ شنا می شوند.
اهداف جزئی : (در 3 حیطه شناختی، روانی حرکتی و عاطفی انجام می شود)
فراگیر قادر باشد پلاک منزل های قبل و بعد، پلاک منزل هایی که بین اعداد 9 تا 1 باشد، بازگو کند.
. فراگیر قادر باشد سن خودش را در سال گذشته و سال آینده باز گو کند
. فراگیر ترتیب اولویت بوجود آمدن مادر بزرگ، مادر و کودک را بیان کند.
. فراگیر بتواند توضیح دهد قبل از بوجود آمدن همه ی موجودات چه کسی بوده است.
. فراگیر قادر باشد بین اجسامی را که خود روی هم قرار داده، اجسام قبل و بعد را نام ببرد..فراگیر عددهای 9 تا 0 را که فراگیر بتواند اجسامی که به طور نامرتب چیده شده اند را به ترتیب و متوالی بچیند.
. فراگیر دو مفهوم (عددبعد =1 + هر عدد) و (عددقبل=1+هر عدد) را باز گو کند.
فراگیر بتواند عددهای قبل و بعد اعداد 9 تا 0 را بنویسد.
اهداف رفتاری:
بیش از 90درصد فراگیران باید در پایان درس به اهداف جزئی بالا برسند.
روشهای تدریس: پرسش وپاسخ، همیاری، کار آیی تیمی، مکاشفه ای
...ادامه مطلب
امتیاز : |
