جستجوگر پیشرفته
موضوع : برنامه ریزی , مدیریت , رنگارنگ , اطلاعات عمومی ,
چند نوع سخنران وجود داره ،گاهی مردم میگن چه سخنرانی خوبی و نوع دیگش اینه که همه منتظرن زودتر تمام بشه
وظیفه یک سخنران اینست که مخاطبش رو وادار کند با تمام حواس پای سخنرانی بشیند . بگونه ای که صبحت ها ،طرز تفکر ، احساس و عملکردشان را تغییر دهد.
اگر بخواهید کلامتان تاثیرگذار باشه باید سه رکن منطق، اخلاق و احساس را حتماً رعایت کنید یعنی کلام منطقی باشد ، اخلاقی باشد و احساس داشته باشد
مثالها و تشبیه ها ،منطقصبحت شما را مشخص میکنه که چرا این حرف را زدید.اخلاق که بنظر من میشه عرف و جنبه احساسی ، یعنی ما بتوانیم احساسات مخاطبین را هم درگیر کنیم
واژه ها، لحن صدا و زبان بدن سه رکن اصلی انتقال احساس و انتقال مفهوم هستند . گفته می شود :
-کلمات فقط 7 درصد از انتقال پیام را تشکیل میدهند .کلمات، درسته که خیلی مهم هستند ولی برای انتقال سهم کمی دارند
-صدا و اینکه کلمات را با چه لحنی می گویید 38 درصد
-در مرحله بعدی زبان بدن که 55 درصد از انتقال پیام برعهده ی آن است
بنابراین وقتی شما با مخاطبان خود صحبت میکنین و مطلبی را ارائه میدهید نوع کلماتتان 7 درصد و38 درصد، لحن کلامی که استفاده میکنید یعنی ناراحتید؛ خوشحالید؛ هیجان زده اید و 55 درصد دیگر، حالت چهره، چشمان شما و دست ها و حالت بدنتان و....
همه اینها با هم مشخص میکنند که ارتباط شما چقدر میتواند موثر باشد
یکی از افرادی که درباره فن بیان، مدیریت ،روش فروش و... کتاب ها و مقالاتی را به رشته تحریر دراورده است برایان تریسی است که چند تا از این کتاب ها را می توانید از این پست دانلود نمایید
دانلود کتاب قدرت بیان
دانلود کتاب مدیریت بحران
دانلود کتاب فکرتان را عوض کنید
دانلود کتاب رمز فروش موفق
دانلود کتاب روانشناسی فروش
دانلود کتاب تمرین موفقیت در بازار کار
دانلود کتاب 120 قانون در سخنرانی
دانلود کتاب قوانین جهانی موفقیت
امتیاز : |

مطالب مرتبط