جستجوگر پیشرفته






موضوع : رنگارنگ , اطلاعات عمومی , آموزش ابتدایی , کتب درسی , تغییرات کتب درسی ,

شیوه‌نامه جدید

 

در شیوه‌نامه گروه زبان و ادب فارسی دفتر تالیف کتاب‌های درسی آمده است با توجه به اینکه بود و نبود  تشدید در شکل املایی کلمات در فارسی تأثیری ندارد ، بنابراین تشدید ارزش املایی ندارد و  همکاران گرامی نباید نمره‌ای به آن اختصاص دهند یا نمره‌ای به‌ خاطر ننوشتن آن از دانش‌آموزان کم‌ کنند. در ادامه آمده است : جدا یا پیوسته‌نویسی، نمره ندارد، جدانویسی و پیوسته‌نویسی کلمات مرکب، سلیقه رسم‌الخطی است. هر دو شکل نوشتاری اینگونه واژه‌ها مانند کتابخانه/ کتاب خانه درست است و نباید برای این تفاوت نوشتاری نمره‌ای از دانش‌آموزان کم شود.

همچنین این شیوه‌نامه تأکید دارد: ‌کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. نوشتن کلماتی که در ترکیب آنها از کسره اضافه استفاده شده، کوچک یا بزرگ نوشتن این نشانه مانند لانه بلبل/ لانهء، تفاوتی ندارد و نباید از دانش‌آموزان نمره کم کرد. در 

پایان این شیوه‌نامه نیز چند تذکر خطاب به معلمان داده شده است، هر مورد غلط در کلّ املا هر کلمه، تنها یک‌بار گرفته می‌شود. مثلاً اگر صبر را 3بار «سبر» بنویسد یک‌بار غلط گرفته می‌شود. در موارد کم یا زیاد گذاشتن نقطه و دندانه در کلّ املا 2بار محاسبه خواهد شد.

 

دانلود شیوه نامه املای دانش آموزان (قدیم)

نتیجه تصویری برای عکس آیکن دانلود



امتیاز :

برچسب ها : شیوه نامه املای دانش آموزان , تصحیح املا , بخشنامه تصحیح املا , روش تصحیح املای دانش آموزان , ابتدایی و متوسطه , دستورالعمل تصحیح املای دانش آموزان , غلط های املایی دانش اموزان , انواع اشتباهات دانش اموز در املا , ارزش املایی کلمات مختلف , درست نویسی در املا , نوشتن بدون غلط و اشتباه ,
تغییرات شیوه نامه تصحیح املا نوشته شده در شنبه 1394/09/07 ساعت 0:42

مطالب مرتبط



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .