جستجوگر پیشرفته






موضوع : آموزش ابتدایی ,

   منشور راهبردی و سیاست های آموزشی حوزه معاونت آموزش  ابتدایی

 

1-  توسعه و گسترش یادگیری های عملکردی و دوری گزیدن از حافظه پروری و حافظه محوری

2-   توجه وافر به نقش تربیتی مقطع ابتدایی و اهتمام ویژه به آموزش مطلوب مهارتهای مورد انتظار

3-  اهتمام جدی به تغییر رویکرد ارزشیابی کمی ( سنتی) و جایگزین نمودن نظام ارزشیابی توصیفی به عنوان مرحله آغازین تحول در نظام ارزشیابی آموزشی

4-  برنامه ریزی جامع  جهت توجیه اولیای دانش آموزان،آموزش معلمان،مدیران،معاونین آموزشی و کادر مدرسه در راستای تغییر شیوه ارزشیابی

5- توجه ویژه به اجرای طرح ارتقاء آموزش قرآن کریم در پایه سوم و چهارم به منظور انس بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم.

 6-     آموزش معلمان ، مدیران ، معاونین آموزشی و کادر مدرسه در راستای ایجاد تغییرات و تحولات بنیادین در مقطع ابتدایی بالاخص برگزاری صد درصدی دوره های ضمن خدمت در عناوین ارزشیابی توصیفی ، ارتقا قرآن ، هنر و طرح همسو سازی کتب پایه اول با برنامه درسی ملی

7-     برنامه ریزی جامع جهت تک نوبته نمودن مدارس ابتدایی که به صورت دو شیفت اداره می شوند.

8-    برنامه ریزی جامع درجهت رسیدگی مطلوب به امور دانش آموزان با نیاز های ویژه از جمله دانش آموزان مرزی ، دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری ،رفتاری و ...

9-     اهتمام ویژه به طراحی برنامه های مداخلاتی جهت رسیدگی به امور دانش آموزان لازم التوجه، با عنایت به اصل تفاوت های فردی

10-    توجه ویژه به مدارس محروم منطقه و حاشیه ای وکلاس های چند پایه و برنامه ریزی جامع در جهت ارتقاء کیفیت آموزش در این نوع کلاس ها.

11-    ساماندهی مجتمع های آموزشی و پرورشی شهری و روستایی به گونه ای که موجبات ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس ابتدایی را موجب گردیده و نظارت آموزشی بر کلاس های روستایی را تسهیل نماید.

12-   توجه ویزه به هوشمند سازی مدارس ابتدایی با برنامه ریزی جامع و در گستره زمانی قابل قبول طوری که به  هوشمند سازی صد در صدی مدارس ابتدایی انجام شود.

13-  توجه جدی به ارتقاء کیفیت نیروی انسانی در مقطع ابتدایی با اتخاذ تدابیر و سیاست های لازم.

14-  تشویق همکاران به شرکت در برنامه های خودآموزی و دانش افزایی همانند جشنواره های الگوهای برتر تدریس( فناوری آموزشی –تربیتی) در سطوح مدرسه ، منطقه ، استان و کشوری

15-  اهتمام جدی برای برگزاری کارگاه های آموزشی مورد نیاز در طول سال تحصیلی با حضور مدرسین مجرب مطابق با نیاز های آموزشی مناطق

16-   برنامه ریزی جهت بازدید موثر از طرح های تحولی مانند طرح توصیفی ،طرح ارتقا قرآن  و ... در طول سال تحصیلی

17-  توسعه و گسترش آموزش پیش دبستانی یک ساله و اهتمام جدی به آموزشهای دو زبانه مشمول کودکان دوزبانه ای که به حد نصاب تشکیل کلاس نرسیده اند.

18-  توجه به کیفیت بخشی به آموزش های پیش دبستانی و نظارت لازم و کافی بر کلیه کلاس ها در طول سال تحصیلی.

19-   تشکیل و توسعه کمیته های تولید محتوای منطقه ای .

20-  اهتمام ویژه به تجهیز مدارس به IT ، کیت های آموزشی و کلیه تجهیزات مورد نیاز مقطع

21-انسداد بیسوادی و جذب کلیه کودکان لازم التعلیم در مدراس



امتیاز :

برچسب ها : منشور راهبردی و سیاست های آموزشی حوزه معاونت آموزش ابتدایی،آموزش پیش دبستانی،ارزشیابی توصیفی،آموزش معلمان و کادر مدرسه , آموزش و پرورش , اصل تفاوتهای فردی , هوشمنسازی مدارس , مدرسین مجرب , بیسوادی , ارزشیابی ,
منشور راهبردی و سیاست های آموزشی حوزه معاونت آموزش  ابتدایی نوشته شده در جمعه 1391/08/26 ساعت 18:09

مطالب مرتبط



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





مطالب تصادفی
نمایشگاه جابربن حیان شهرستان بیرجند
دانلود کلیپ های تدریس
دانستنی های جالب دینی و قرانی
مهارتهای ضروری برای زندگی موفق
طوفان های خورشیدی
باورهای عامیانه
ویروس...
فسیل چیست
پروژه مهر آموزشگاه
کتاب راهنمای معلم ارزشیابی توصیفی
نرم افزار سیستم توصییفی
فیلمبرداری از دسکتاب
فشار مایعات
کرک انتی ویروس
فایل های صوتی فارسی خوانداری
ریاضی پنجم
سوالات ریاضی پایه چهارم
محبت
نرم افزار دانا متوسطه
امتحان علوم تجربی پایه ی ششم
دانلود نرم افزار خوشنویسی میرعماد MirEmad 2.5.1
روش تدریس مبتنی بر بازی
نرم افزار حسابداری مدارس SchoolAccounting
خاطرات يك مدير موفق
حاشیه
آزمون سنجش هوش (گودیناف)
سخنرانی و فن بیان
آزمون عملکردی علوم پنجم
امام علی (ع)
رویکرد برنامه درس تعلیم و تربیت دینی
موضوعات انتخابی طرح جابر
قالی بافی در مود،دستجرد و روستاهای اطراف
محرم
بازی کارت
دانلود پاورپوینت علوم پنجم
دفترچه کنکور علوم تجربی
متن لوح تقدیر
تربیت بدنی در مدارس
کار با اشکال هندسی
کلیدهای میانبر در اینترنت
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .