جستجوگر پیشرفته






موضوع : رایانه ,

به هم ریختگی فونتهای یک متن در کامپیوترهای دیگر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای نوشتن یک مطلب یا نامه در کامپیوتر وقت زیادی بگذارید و در ان از انواع فونتهای مختلف و زیبا استفاده کنید و برای یکی دیگر بفرستید، اما وقتی دیگران نامه رو مشاهده میکنند با یک صفحه به هم ریخته و شلوغ و نامفهوم مواجه می شوند!
- دلیل این اتفاق این است که دوست محترم شما احتمالا اون فونت‌هایی رو که شما موقع نوشتن متن استفاده کرده اید را نداشته است و متن‌ها با یه فونت دیگر نمایش داده شده اند.
در اینجا مایکروسافت راه حلی را در ورژنهای ورد2007 و ورد 2010 در نظر گرفته که ذکر می کنم.آنهم به اینصورت است که :نرم افزار ورد تمام فونتهایی رو که شما از انها در سندتان استفاده کرده اید  را در فایل ورد جا میدهد و در خود فایل ذخیره میکند و از ان به بعد هر کس که فایل را در کامپیوتر خودش باز کند فونتهای استفاده شده در ان فایل را هم دارد.

روش کار:
بعد از نوشتن متن ،هنگام ذخیره کردن فایل در منوی فایل در گوشه بالا سمت چپ کلیک کرده و گزینه Option را انتخاب کنید و در پنجره باز شده بر روی Save کلیک کنید.

در پایین این کادر گزینه
Embed Font in the file رو مشاهده می کنید که باید تیک را بزنید و گزینه های زیر آن را هم بعدا تیک دار کنید و روی Ok کلیک کنید.
حالا می‌توانید هر متنی را که دوست دارید برای دوستانتان با فرمت ورد ارسال کنید.



امتیاز :

برچسب ها : به هم ریختگی فونتهای یک متن در کامپیوترهای دیگر،تغییر فونت های wordT،نوشتن یک مطلب یا نامه در رایانه , آموزش رایانه،نصب فونت های کامپیوتر،جلوگیری از اختلال در فونت ها،اموزش و پرورش ,
به هم ریختگی فونتهای یک متن نوشته شده در دوشنبه 1391/09/13 ساعت 23:58

مطالب مرتبط



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .