جستجوگر پیشرفته






موضوع : برنامه ریزی , رنگارنگ , معلم , آموزش ابتدایی , کیفی توصیفی ,

جملات توصیف عملکرد دانش آموزان در 4 سطح خیلی خوب ، خوب، قلبل قبول و نیاز به تلاش بیشتر

 

قران:

نیازبه تلاش : زیاد مکث می کند در بخش بخش خواندن قرآن باید تمرین نماید. برای ترجمه  کلمات وعبارات قرآنی وآشنایی با داستان های قرآنی باید زیادتر کوشش کند گاهی برای پیام قرآنی مصداق ذکر می کند شرکت درکلاس های قرآنی برای ایشان می تواند مفید باشد.

قابل قبول : تاحدودی قرآن را بخش بخش روخوانی و قرائت می کند.گاهی ترجمه ی کلمات وعبارات قرآنی را می داند. تقربیاً می تواند برای پیام های قرآنی مصداق بیان کند. مقداری با داستان های قرآنی آشناست. شرکت درکلاس های قرآنی برای ایشان می تواند برای ایشان مفید باشد.

خوب : می تواند به حالت معمولی قران را روخوانی و قرائت کند.ترجمه کلمات و عبارات قرانی را در اکثرمواقع می داند. برای پیام های قرآنی مصداق بیان می کند.یبابیش ترداستان های قرآنی مربوط به سطح خود آشناست.

خیلی خوب : آیات و عبارات قرآنی را صحیح، روان و آهنگین می خواند. کلمات و عبارات قرآنی را به درستی ترجمه می کند. مفاهیم و مصادیق داستان های پیام های قرآنی را با زبان ساده و مثال های متنوع بازگو می کند. در کلاس های قرآن جهت آشنایی بیشتر صوت و لحن قاریان قرآن شرکت نماید.. ترجمه ی کلمات وعبارات قرانی را می داندو برای پیام ها مصداق های متعدد بیان می کندوبا داستان های قرآنی مربوط به سطح خودآشناست.

فارسی:

نیاز به تلاش : باتمرین مضاعف می تواند اندکی فعّالانه گوش داده وکمی منظورش راگفته وبخش بخش وبامکث متون را بخواند. باکوشش بیش ترمی تواند اندکی ازکلمات را درست نوشته وکمی قواعدنگارش رارعایت کرده وگاهی موضوعات ذهنی خودرا به صورت جمله صحیح به تحریر درآورد. خواندن انواع کتاب هابرای تقویت خواندن می تواندموثّرباشد.

قابل قبول : تاحدودی با دقّت وفعّال گوش داده ومنظورش رابیان کرده وجملات رابه حالت معمولی می خواند.برخی ازکلمات را درست نوشته وگاهی قواعدنگارش رارعایت کرده وکمی می تواند موضوعات ذهنی خودرا رابا جملات به تحریردرآورد. انواع 

کتاب ها برای تقویت خواندن وی می تواندموثّرباشد.

خوب : بادقّت وفعّالانه گوش داده ومنظورش را بیان کرده وجملات رابه حالت معمولی می خواند.تقریباًمی تواندکلمات رادرست نوشته وقواعدنگارش رارعایت کرده وموضاعات ذهنی خودرا باجملات به تحریردر آورد.

خیلی خوب : بسیاربادقّت وفعّلانه گوش داده،منظورش رابامهارت وظرافت ومثال ها بیان کرده ومتون راباتوجه به نوع آن ورعایت لحن ها و...می خواند. کلمات را درست نوشته ودرتحریرموضوعات ذهنی خودازجملات خلاّق استفاده کرده وعلایم نگارش را رعایت می کند.

 

تربیت بدنی:

خیلی خوب : دارای آمادگی کامل جسمانی بوده وکاملا به مهارت های مقدّماتی ورزشی مسلّط است .بهداشت وتغذیه وایمنی ورزشی رابه طوردقیق رعایت می کند ودربازی ها وانواع فعّالیّت ها بسیارفعّال است.

خوب : در انجام بیشتر مهارت های مربوط به حرکات پایه و آمادگی جسمانی موفق است. در بازیها و فعالیت های ورزشی با رغبت شرکت مینماید. انجام ورزش های پایه و... در ایام فراغت به سلامتی او کمک میکند.

قابل قبول: در انجام برخی از مهارتهای مربوط به حرکات پایه و آمادگی جسمانی موفق است. با مشاهده برنامه های ورزشی از رسانه و... به تمرین حرکات بپردازد.

نیاز به تلاش: در انجام اندکی از مهارت های مربوط به حرکات پایه و آمادگی جسمانی موفق است. انجام حرکات ورزشی زیر نظر مربی به او کمک می کند.

 

 

ریاضی: 

نیازبه تلاش : برای آشنایی باعددنویسی ،عملیّات روی اعداد ،هندسه، اندازه گیری،آمار واحتمال،حل مسئله ومباحث و زیرمجموعه های مربوط به آن ها،فعالیت های ویژه  می تواند کمک کننده باشد.یادگیری مباحث ریاضی دوره اول ابتدایی می تواندبرای ایشان مفیدباشد.

قابل قبول : تاحدودی باعددنویسی ،عملیّات روی اعداد ،هندسه،اندازه گیری،آمارواحتمال،حل مسئله ومباحث وزیرمجموعه های مربوط به آن هاآشناست مرور مباحث ریاضی دوره اول ابتدایی می تواندبرای ایشان مفیدباشد.

خوب : تقریباً باعددنویسی ،عملیّات روی اعداد ،هندسه،اندازه گیری،آمارواحتمال،حل مسئله ومباحث وزیرمجموعه های مربوط به آن هاآشناست. با بکارگیری روشهای مختلف، بیشتر، تمرینهای مربوط به اعداد وعملیات روی آنها، هندسه، اندازه گیری، آمار و جمع آوری اطلاعات وراهبردهای حل مسئله را مطابق انتظار به صورت کتبی و شفاهی انجام می دهد اما در تمرینهای اعداد اعشاری نیاز به تمرین بیشتری دارد. از او بخواهید با توجه به محیط پیرامون خود مسئله هایی در این باره بنویسد و با حالتهای مختلف )با شکل، جدول و بدون جدول( آنها را حل نماید.

خیلی خوب : باعددنویسی ،عملیّات روی اعداد ،هندسه،اندازه گیری،آمارواحتمال،حل مسئله ومباحث وزیرمجموعه های مربوط به آن هاآشناست.دارای خلاقیت،علاقه ودقّت وسرعت دریادگیری وانجام تمرینات مرتبط بامباحث ریاضی است. علاوه بر مسائل کتاب درسی، مسائل جدید طرح و حل می کند. انجام فعالیت های بیشتر در زمینه درسی به تقویت پرورش خلاقیت او کمک  میکند.

علوم: 

نیازبه تلاش : برای شرکت درفرآیندهای یادگیری وبه کارگیری شیوه های مناسب ومتنوع یادگیری یا ارائه ی آموخته ها به سعی همه جانبه نیازدارد. مقداری از آموخته های خود را درعمل به کارمی بندد برای رسیدن به فراشناخت به فعالیت ها وکمک خاص احتیاج دارد یادگیری مفاهیم، دانستنی ها ومهارت های علوم دوره ی اول ابتدایی می تواند دراین زمینه برای ایشان بسیار مفید باشد.

قابل قبول : تاحدودی به شرکت درفرآیندهای یادگیری وبه کارگیری شیوه های مناسب ومتنوع یادگیری یا  ارائه ی آموخته ها ازخود علاقه نشان می دهد وگاهی آموخته های خودرادرعمل به کارمی بنددبرای رسیدن به فراشناخت بایدبیش ترسعی نمایدمرور مفاهیم،دانستنیها ومهارت های علوم دوره ی اول ابتدایی می تواند برای ایشان مفیدباشد.

خوب : در فرآیندهای یادگیری باکارگیری شیوه های مناسب و متنوع یادگیری درارائه ی آموخته هاشرکت می کند وتقریباً آموخته های خودرادرعمل به کارمی بنددومی تواندبریادگیری خودنظارت کند.

در بیشتر موارد از حواس خود با استفاده از روش علمی و روابط موجود بین پدیده ها برای رسیدن به نتیجه بهدرستی استفاده میکند. از منابع و روشهای مختلف استفاده میکند و در بحث گروهی، مفاهیم و پیام موضوعات را به خوبی منتقل میکند. از بیشتر ابزارهای مناسب در آزمایشها و ساخت مدل استفاده میکند و آموختههای خود را در زندگی روزمره به کار می گیرد. استفاده از فیلمهای آموزشی، گردش علمی، انجام عملی آزمایش ها و... به او کمک می کند.

خیلی خوب : درفرآیندهای با کارگیری شیوه های مناسب ومتنوع یادگیری وارائه ی آموخته شرکت می کند آموخته های خودرابه طوردقیق درعمل به کارمی بنددوکاملابریادگیری وچگونه یادگرفتن خودنظارت داشته وبهترین راه رادراین زمینه برمی گزیند. از تمام حواس خود با استفاده از روش علمی و روابط موجود بین پدیده ها برای رسیدن به نتیجه بهدرستی استفاده میکند. از منابع و روشهای مختلف استفاده میکند و در بحث گروهی، مفاهیم و پیام موضوعات را به خوبی منتقل میکند. از ابزار مناسب در آزمایشها و ساخت مدل استفاده میکند. آموخته های خود را در زندگی روزمره به کار میگیرد. مطالعه کتابهای علمی مانند دائرۀ المعارف و ساخت پروژه ها به پیشرفت بیشتر اوکمک میکند.

هنر: 

خوب : موضوعات ذهنی خودرابه طورمناسب بیان کرده ودرعمل به صورت های مختلف اعم ازنقاشی،نمایش، کاردستی،قصه گویی و... گسترش داده وخلق می کندنقاط ضعف وقوّت آثارهنری رابیان کرده وتقریباًقادربه تشخیص آثارزیباست به آثارتاریخی  ومیراث فرهنگی کشوروحفظ آن ها اهمّیّت می دهد.

خیلی خوب : موضوعات ذهنی خودرابسیارمناسب بیان کرده ودرعمل خلّاقانه به صورت های مختلف اعم ازنقاشی،نمایش، کاردستی،قصه گویی و... گسترش می دهد.نقاط ضعف وقوّت آثارهنریبه طوردقیق بیان کرده وکاملاقادربه تشخیص آثارزیباست به آثارتاریخی  ومیراث فرهنگی کشوروحفظ آن ها اهمّیّت فراوان می دهد.

هدیه های آسمان:

نیازبه تلاش : برای آشنایی بااصول دین،آموزه های قرآنی واحکام ومراسم وآداب واخلاق اسلامی وشخصیت های دینی مطالعه وتحقیق فراوان می تواندکمک کننده باشد.شرکت درکلاس های احکام،قرآن وفعالیت درمسجدمحلّه وشرکت درنمازجماعت ونشستن پا صحبت روحانیون ومطالعه ی کتاب درزمینه ی زندگی شخصیت های دینی برای ایشان مفیداست.

قابل قبول : تاحدودی بااصول دین،آموزه های قرآنی واحکام ومراسم وآداب واخلاق اسلامی وشخصیت های دینی آشناست.شرکت درکلاس های احکام،قرآن وفعالیت درمسجدمحلّه وشرکت درنمازجماعت ونشستن پا صحبت روحانیون ومطالعه ی کتاب درزمینه ی زندگی شخصیت های دینی برای ایشان مفیداست.

خوب : بااصول دین،آموزه های قرآنی واحکام ومراسم وآداب واخلاق اسلامی وشخصیت های دینی آشناست.

نمونه هایی از نعمت های الهی، ضرورت ارتباط درست با دیگران، آداب و اخلاق اسلامی را بیان کرده و در رعایت آنها تلاش میکند. ضمن ابراز علاقه به چند نمونه از ویژگی رفتاری بزرگان دین اشاره کرده و سعی در الگوگیری از رفتار آنها دارد. با بیان احکام اسلامی کتاب درسی، بیشتر آنها را به طور صحیح انجام میدهد. در برگزاری مراسم اسلامی مشارکت میکند، مفاهیم پیام های قرآنی را با ذکر چند مثال توضیح میدهد. از طریق رسانه و یا حضور در مساجد میتواند آشنایی بیشتری با احکام اسلامی پیدا کند.

خیلی خوب : با اصول دین ومصادیق وامثال آن آشناست .درعمل آموزه های قرآنی رابه کارمی بندد.با احکام ومراسمات آداب اسلامی وزندگی شخصیت های مذهبی ودینی درسطح خودبه طورکامل آشناست.به یادگیری مفاهیم وآموزه های مرتبط بادین اسلام بسیارعلاقه منداست.

مطالعات اجتماعی: 

نیازبه تلاش : برای آشنایی با نطام های اجتماعی مثل خانواده ومدرسه وروستاوشهر و... و فرهنگ وتاریخ کشور و تغییروتداوم آن هاازگذشته تاکنون فعالیت های ویژه برای ایشان سودمنداست.با مفهوم فضاومکان در تاریخ ،اجتماع وجغرافیا مقداری آشناست.برای یادگیری منابع وفعالیت های اقتصادی تحقیق ومطالعه زیادمی تواندکمک کننده باشد.

قابل قبول : تاحدودی با نطام های اجتماعی مثل خانواده ومدرسه وروستاوشهرو... وفرهنگ وتاریخ کشور وتغییروتداوم آن ها ازگذشته تاکنون ومنابع وفعالیت های اقتصادی آشنااست.بامفهوم فضاومکان در تاریخ ،اجتماع وجغرافیا مقداری آشناست.مطالعه کتاب های مرتبط درزمینه های فوق برای ایشان مفیداست.

خوب : تقریباًبا نطام های اجتماعی مثل خانواده ومدرسه وروستاوشهرو... وفرهنگ وتاریخ کشور وتغییروتداوم آن هاازگذشته تاکنون ومنابع وفعالیت های اقتصادی وبامفهوم فضاومکان در تاریخ ،اجتماع وجغرافیاآشناست.

خیلی خوب : به طورکامل با نطام های اجتماعی مثل خانواده ومدرسه وروستاوشهرو... وفرهنگ وتاریخ کشور وتغییروتداوم آن ها ازگذشته تاکنون ومنابع وفعالیت های اقتصادی وبامفهوم فضاومکان در تاریخ ،اجتماع وجغرافیادرسطح چهارم ابتدایی وکمی بیش ترازآن آشناست.

شایستگی عمومی :

خیلی خوب : بهداشت و ایمنی فردی را رعایت می کند. مسئولیت پذیر است. به مطالعه و کتابخوانی علاقه دارد و برای یادگیری تلاش میکند. در کار گروهی فعالانه مشارکت دارد. به ارزش های ملی و میهنی احترام میگذارد. آموخته های اخلاقی را رعایت می کند.

خوب : بهداشت وایمنی وآداب اسلامی واخلاقی رارعایت کرده ومسئولیت پذیراست.به ارزش های ملی ومذهب احترام گذاشته و به مطالعه وکتاب خوانی و یادگیری علاقه منداست.

قابل قبول: اغلب موارد بهداشت و ایمنی فردی را رعایت میکند. گاهی مسئولیت پذیر است و به مطالعه و کتابخوانی علاقه نشان میدهد. برای یادگیری تلاش میکند. گاهی در کار گروهی شرکت دارد و به ارزشهای ملی و میهنی احترام میگذارد. اغلب آموخته های اخلاقی را رعایت میکند.

نیاز به تلاش: برخی از موارد بهداشتی و ایمنی فردی را رعایت میکند. برای پذیرش مسئولیت، شرکت در کار گروهی، مطالعه و یادگیری نیاز به راهنمایی معلم دارد. به برخی از آموخته های اخلاقی و ارزش ها توجه دارد.



امتیاز :

برچسب ها : جملات توصیف عملکرد , توصیف عملکرد , تکمیل فرم الف توصیفی , جملات تکمیل کننده فرم الف , توصیف عملکرد سطوح مختلف , خیلی خوب،خوب،قابل قبول،نیاز به تلاش بیشتر , شهرام دستجردی , اموزش و پرورش شهرستان بیرجند،معلمان فردا ,
جملات توصیف عملکرد نوشته شده در یکشنبه 1398/11/06 ساعت 23:56

مطالب مرتبط



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





مطالب تصادفی
ثبت نام مدارس شاهد
مربع های شگفت انگیز
پندهای بزرگان
ساخت بهترین پاورپوینت
پروژه طراحی و ساخت
آموزش رجیستر کردن نرم افزارها
معلم و تکنولوژی آموزشی
اصطکاک گرما تولید میکند
آهنگ ورزش صبحگاهی
آزمون سنجش هوش (گودیناف)
محتوای آموزشی
نگارش جدید سیستم دانا
سخنرانی و فن بیان
بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت
زیارت نجف اشرف
دانلود درس پژوهی
بهاران خجسته باد
شیطان و مرد عابد
تودیع معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی
برنامه هفتگی در سه وضعیت سفید زرد و قرمز
قفل کردن پوشه و درایو
نماز آیات
طرح درس سالانه پنجم
خواندن اعداد بزرگ
سوالات هماهنگ پنجم
طرح درس سالانه ششم
انشا نویسی
سنگ مرمر و مجسمه زیبا
جو مدرسه یا کلاس درس
نرم افزار کنترل از راه دور
کار گروهی در کلاس درس
خوشنویسی و ابزار آن
دانلود پارس برد
پندهای عارفانه
برنامه خانه و مدرسه
فلزات چگونه زنگ می زنند؟
کد دستوری بسته های اینترنت تلفن همراه
آزمون علمی پنجم
تربیت بدنی در مدارس
طرح درس ششم
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .