جستجوگر پیشرفته






موضوع : رایانه ,

رایت

رایت کردن اطلاعات بر روی یک CD یا DVD یا همان Burn یکCD یکی از اولین مهارت‌هایی است که در کار با کامپیوتر باید بدانید چون به هر حال، نیاز پیدا می‌کنید که اطلاعات را از کامپیوترتان به جای دیگری منتقل کنید. مثلاً اطلاعاتی که از طرف اداره از مدرسه خواسته می شود و بطور مثال در بخشنامه قید می گردد که درقالب ورد ،اکسل یا ... به اداره ارسال گردد.

برای رایت کردن اطلاعات روی دیسک، نرم افزارهای مختلفی وجود دارد مثل Nero ، Alcohol و ... اما جالب است بدانید که خود ویندوز این امکان را فراهم کرده است که بدون نیاز به هیچ نرم‌افزاری، اطلاعاتتان را می توانید بر روی سی دی یا دی وی دی  رایت کنید.

این امکان هم در ویندوز XP و هم در 7 وجود دارد.

مراحل کار، بسیار بسیار ساده است:

1 - ابتدا یک CD یا DVD خام داخل درایو رایتر خود قرار دهید.
2 -  به مسیری بروید که فایل مورد نظرتان قرار دارد. مثلاً می‌خواهید فایل homework.doc  را که 

داخل درایو F است روی سی دی رایت کنید. پس به درایو F بروید.
3 -  روی فایل مورد نظرتان کلیک راست کنید و Copy را انتخاب کنید.
4 - داخل My Computer روی درایو رایتر خود دابل کلیک کنید تا وارد ان شوید.

 5 - در فضایی خالی از محیط درایو، کلیک راست کنید و گزینه Paste را انتخاب کنید. خواهید دید که یک کپی کم‌رنگ از اطلاعات در درایو رایتر دیده می‌شود و آماده رایت روی دیسک است. (هنوز چیزی روی دیسک رایت نشده

6 - تمام فایل‌ها و اطلاعاتی که نیاز دارید را به همین طریق روی درایو رایتر خود کپی کنید. اگر بعضی‌ها نیاز به حذف داشتند، به سادگی انتخابشان کنید و کلید Delete را بزنید.
7 - در نهایت، در پانل سمت چپ، روی گزینه Write these file on Disc یا در ویستا، دکمه Burn to Disc  را کلیک کنید.

8 -  یک پنجره باز می‌شود و از شما می‌خواهد یک نام برای سی‌دی‌  که قرار است رایت شود انتخاب کنید. این کار را انجام دهید و Nextهای متوالی را انتخاب کنید تا اطلاعاتتان روی دیسک رایت شود. اگر از گزینه‌ها سر در نمی‌آورید، فقط Next کنید، کار خاصی لازم نیست انجام دهید.

 

همین! بعد از چند لحظه اطلاعاتتان روی دیسک رایت شده ، درب رایتر باز و سی دی خارج می گردد. الان اطلاعات شما آماده تحویل به اداره اموزش و پرورش است.

روش دوم : ابتدا فایل را انتخاب و بر روی آن کلیک راست نموده و از منوی باز شده گزینه send to  و از منوی باز شده گزینه DVD RAM را انتخاب نموده که اطلاعات بر روی دیسکت قرار می گیرد . با ورود بهmy computer  و باز کردن درایو سی دی در نهایت، در پانل سمت چپ، روی گزینه Write   these file on Disc  کلیک می کنیم یک پنجره باز می‌شود و از شما می‌خواهد یک نام برای سی‌دی‌ای که قرار است رایت شود انتخاب کنید. این کار را انجام دهید و Nextهای متوالی را انتخاب کنید تا اطلاعاتتان روی دیسک رایت شود. اگر از گزینه‌ها سر در نمی‌آورید، فقط Next کنید، کار خاصی لازم نیست انجام دهید.  اینجا نیز همانند روش قبل بعد از چند لحظه اطلاعاتتان روی دیسک رایت شده و درب رایتر باز و سی دس خارج می گردد.الان اطلاعات شما آماده تحویل به اداره اموزش و پرورش است.



امتیاز :

برچسب ها : روش رایت سی دی , رایت کردن اطلاعات , کپی کردن اطلاعات و فایل ها , اموزش رایانه , نحوه رایت مطالب روی سی دی و دی وی دی ,
رایت نوشته شده در دوشنبه 1392/07/01 ساعت 15:05

مطالب مرتبط



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .