close
تبلیغات در اینترنت
معلمان فردا - 117

جستجوگر پیشرفته






موضوع : متفرقه , تغییرات کتب درسی ,

چرا کتاب دینی تغییر کرد ؟

1- زمان تغییر کرده است .

2- بچه های امروزی با بچه های قبل فرق دارند .

3- والدین بچه ها عوض شده اند .

4- دین گریزی و دین ستیزی زیاد شده است .

5- پیشرفت علم و تکنولوژی

دلایل تغییر نام تعلیمات دینی به هدیه های آسمان :

- هدیه ملموس و محسوس است و با دنیای شناختی کودکان هم خوانی دارد .

- هدیه برای کودکان و بزرگسالان خوشایند ودوست داشتنی است .

- هدیه جنبه ی کاربردی دارد و در زندگی کودکان قابل لمس است .

آسمان مظهر زیبایی و آرامش است و دید وسیع و


تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : تغییر نام کتاب دینی به هدیه های آسمان،معنوی و الهی،مفهوم دین،کودکان دبستانی،بزرگسالان،ایجاد انگیزه در مدارس , جنبه عینی , هدیه ها , جنبه انتزاعی , قابل لمس , تفکر کودکان , ایجاد آمادگی , حس خوشایند , تحریک کنجکاو ,
دلایل تغییر کتاب دینی به هدیه های آسمان نوشته شده در شنبه 06 آبان 1391 ساعت 1:8

موضوع : متفرقه ,

پندهای حکیمانه بـزرگان در مـورد دوسـت و دوستی کردن

 

همه محبتت را به پای دوستت بريز ولی همه اسرارت را در اختيار او نگذار               حضرت علی ع .   

نـاتـوان ترين مردم کسی است که از يافتن دوست ناتوان است و ناتوان تر از او کسی است که دوستِ يافته را تباه گرداند.       حضرت علی ع     

هر بدی می‌توانی به دشمن نرسان که ممکن است روزی دوستت گردد و هر سری داری با دوستت در میان نگذار که ممکن است روزی دشمنت گردد. سعدی      

در دوستی درنگ کن، اما وقتی دوست شدی ثابت قدم و پایدار باش.                     سقراط

ابله‌ترین دوستان ما، خطرناک‌ترین دشمنان هم هستند.                                     سقراط

از دشمن خودت یک بار بترس و از دوست خودت هزار بار.                            چاپلین



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : پندهای بزرگان , استفاده از تجارب دیگران , تجربه های مفید بزرگان , دوستی و محبت , خطرناکترین دشمنان , نقایص اخلاقی دوستان , تنبیه دشمنان , چشم پوشی از خطای دیگران , ترس از دوست , ابله ترین دشمنان , چه کسانی لیاقت دوستی را دارند , با دشمنان خود چه کنیم , چگونه از کسی تعریف کنیم , دوست داشتن زیاد , اموزش و پرورش ,
پندهای بزرگان نوشته شده در شنبه 06 آبان 1391 ساعت 0:50

موضوع : آموزش ابتدایی ,

رویکرد برنامه درس تعلیم و تربیت دینی

 درس تعلیم و تربیت دینی زمینه ساز وتسهیل کننده میسر شکوفایی استعدادها و گرایش به خیرزیبایی  و کمال است .

این برنامه  با رویکرد به فطرت انسان برنامه خود را سامان می دهد و در اصول اهداف و روشهای تعلیمی و تربیتی  ردپای ان را دنبال می کند و به موارد زیر که اصلی ترین ویژگی های فطری انسانند توجه ویژه دارد:

  1.   حقیقت جویی و خرد ورزی
  2. گرایش به خیر و فضیلت
  3. زیبایی گرایی
  4. گرایش به خلا قیت و ابداع
  5. گرایش به عشق و پرستش

اصول حاکم بر برنامه درسی تعلیم و تربیت دینی

  1. محور قرار گرفتن قران کریم و سنت و سیره معصومین صلوات الله علیهم این اصل که برگرفته ازمبانی تعلیم وتربیت دینی است بر همه مراحل برنامه بخصوص موارد زیر حاکم است:

اول:تعیین اولویت های اموزشی



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : رویکرد برنامه درسی تعلیم و تربیت دینی،هدیه های آسمانی،ابتدایی،آموزش ابتدایی، , هدیه ها،اسمان،محتوا،رسانه های اموزشی , عشق و پرستش،جنبه های عاطفی،نگرش،رشد شناختی , اقلیت های دینی،مسیحی،زرتشتی،یهودی , امور اخلاقی،اطلاعات ساده،قران،گرایش , علاقمندی،تمایل،رسانه های اموزشی،رویکرد؛،رسانه ,
رویکرد برنامه درس تعلیم و تربیت دینی نوشته شده در جمعه 05 آبان 1391 ساعت 12:3

موضوع : رایانه ,

ویروس های رایانه ای


ویروس های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهم ترین ویژگی آنها این است که به محض ورورد به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می دارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod32 و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند! همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند! 

این ویروس ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل های حفاظت شده سیستم عامل در می آورند و بدین صورت خود را مخفی می کنند تا از چنگ آنتی ویروس ها در امان باشند. اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : رایانه،ویروس،علم،انتی ویروس , جلو گیری از آلودگی سیستم های مدارس،آموزش پرورش سربیشه،دبستان عشایری علی اباد , انواع ویروس ها , الودگی , سیستم عامل , فایل های سیستمی , مخفی بودن برنامه ها , اموزش , پرورش , کامپیوترهای مدارس ,
ویروس... نوشته شده در جمعه 05 آبان 1391 ساعت 11:39

موضوع : رایانه ,

مخفی کردن فایلها 

در اینجا یه ترفند بسیار جالب و کار امد را برای شما معرفی می کنم که قبلا هم یک ترفند ساده دیگر در مورداختفای فایلها گفته شده بود.

ممکن است شما قبلا به این نکته توجه کرده باشید که recycle bin(سطل آشغال) ویندوز مقداری از هر درایو را به خود اختصاص داده است و در این روش قصد داریم ترفندی را معرفی کنیم که از این قابلیت استفاده کنید

برای مخفی کردن کامل فایلهای خود به طوری که با هیچ گونه search پیدا نشوند شما به این ترتیب عمل نمایید:

  1. به منوی tools بروید 
  2. بر روی Folder option‌ کلیک کنید.
  3. از تب view گزینه زیر را پیدا کنید.
  4. hide protected operating system files
  5. تیک این گزینه را بردارید.
  6. اکنون به درایوی که می خواهید فایلهای خود را در ان مخفی کنید بروید.
  7. recycle bin را بیابید و فایلهای خود را در ان قرار دهید.
  8. اکنون دوباره بر گردید و عملیات بالا را بر عکس انجام دهید.
  9. دیگر فایلهای شما قابل دسترسی به هیچ کسی نیست یا حتی با هیچ گونه search سیستم    نیز قابل یافتن نیستند.


امتیاز :

برچسب ها : رایانه،فایل،معلم،علم،نوین،سیستم دانش اموزی , مخفی کردن فایل ها در رایانه،عدم دسترسی افراد به بعضی از فایلها و پوشه ها ,
مخفی کردن فایل ها در رایانه نوشته شده در جمعه 05 آبان 1391 ساعت 11:30

موضوع : طرح درس سوم ,

طرح درس شماره 2

 

نام درس: علوم تجربی                                  موضوع درس: مهره‌داران (خزندگان- پرندگان)

پایه: سوم ابتدایی                              روش تدریس

تعداد فراگیران: 10نفر

هدف کلی: آشنایی فراگیران با مهره‌داران (خزندگان- پرندگان)

اهداف جزئی:

1-   آشنایی فراگیران با نحوه تنفس خزندگان و پرندگان

2-   آشنایی فراگیران با نحوه تولیدمثل خزندگان و پرندگان

3-   آشنایی فراگیران با محل زندگی خزندگان و پرندگان

4-   آشنایی فراگیران با نوع پوشش خزندگان و پرندگان

اهداف رفتاری:

1-   فراگیران باید بتوانند دو مورد از ویژگی‌های خزندگان را بیان کنند. (دانستنی)

2-   فراگیران باید بتوانند دو مورد از ویژگی‌های پرندگان را بیان کنند. (دانستنی)

3-   فراگیران باید بتوانند در بین مهره‌داران خزندگان و پرندگان را تشخیص دهند. (مهارتی)

4-   فراگیران باید نسبت به نحوۀ زندگی پرندگان و خزندگان کنجکاوی نمایند. (نگرشی)

5-   فراگیران باید نسبت به نحوۀ زندگی پرندگان و خزندگان از خود علاقه نشان دهند. (نگرشی)

وسایل موردنیاز:

تصاویر و ماکتی از پرندگان و خزندگان همراه با متن‌های از قبل آماده شده

ایجاد انگیزه:

معلم با نصب تصاویری بر روی تابلو و همچنین نمایش ماکت‌ها به فراگیران و طرح سوال در رابطه با تصاویر در آنها ایجاد انگیزه می‌نماید.

ارزشیابی ورودی:

1-   مهره‌داران به چه جانورانی می‌گویند؟

2-   چند نوع جانور مهره‌دار نام ببرید؟

3-   تفاوت جانوران مهره‌دار و بی‌مهره در چیست؟

ارائه درس:

مرحله اول: مشخص کردن قسمت‌های مختلف برای افراد در گروه

بخش اول: خزندگان جزو جانوران مهره‌دار می‌باشند که توسط شش تنفس می‌کنند. بدن آنها از پولک تشکیل شده است و در خشکی و آب زندگی می‌کنند. نحوۀ تولیدمثل آنها از طریق تخم‌گذاری می‌باشد مثل مار، سوسمار و لاک‌پشت- خزندگانی که در آب نیز می‌توانند زندگی کنند مثل لاک‌پشت به دلیل این که آبشش ندارند جهت تنفس باید گاهی از آب خارج شوند.

بخش دوم: پرندگان نیز جزء مهره‌داران می‌باشند که از طریق شش تنفس می‌کنند و بدنشان از پر تشکیل شده است. پرندگان تخم‌گذارند و توسط منقاری که دارند تغذیه می‌نمایند، مثل خروس، پنگوئن و پرستو. پرندگان از غذاهای گوناگونی تغذیه می‌کنند که بستگی به نوع آنها دارد، مثل دانه،حشرات، ماهی. پرندگان در خشکی زندگی می‌کنند.

مرحله دوم: معلم ابتدا فراگیران را به سه گروه دو نفره تقسیم می‌کند که این تقسیم‌ به صورت تصادفی بوده و با قرعه‌کشی معلم صورت می‌گیرد.

مرحله سوم: متن‌های مشخص شده را در اختیار اعضای گروه قرار داده تا هر فرد به صورت فردی قسمت مربوط به خود را مطالعه نماید تا برای سایر اعضای تیم تدریس کند. در این مرحله هر عضو می‌تواند از مطالب مربوط به خود خلاصه و نت‌برداری نماید.

مرحله چهارم: همه اعضایی که مسوول تدریس بخش مشترک هستند کنار هم قرار می‌گیرند تا درک خود را از موضوع مشترک به هم انتقال دهند و اشکالات خود را نیز رفع نمایند.

مرحله پنجم: در این مرحله هر عضو به تیم خود برگشته و تدریس بخش مربوط به خود را آغاز می‌کند. این کار توسط افراد انجام و کل مبحث توسط اعضای تیم تدریس می‌شود.

مرحله ششم: هر یک از شما فراگیران به سوالات زیر که از متن استخراج شده است جواب دهید.

1-   کدام یک از جانوران زیر خزنده است؟

الف- قورباغه       ب- لاک‌پشت               ج- مار             د- ب- ج

2-   خزندگان و پرندگان چگونه تنفس می‌کنند؟

3-   خزندگان و پرندگان چگونه تولیدمثل می‌کنند؟

4-   دو نوع خزنده و پرنده را نام ببرید؟

5-   بدن خزندگان و پرندگان از چه پوششی تشکیل شده؟

مرحله هفتم: در این مرحله معلم کلید سوالات را در اختیار فراگیران قرار داده تا برگه‌های خود و یا دوستانشان را تصحیح نمایند و همچنین معلم نیز در صورت نیاز برگه‌های فراگیران را تصحیح کند.

مرحله هشتم: در این مرحله نمرات فردی و گروهی روی جدولی نوشته و تجزیه و تحلیل می‌گردد.

جمع‌بندی مطالب: در پایان معلم به کمک فراگیران به جمع‌بندی مطالب پرداخته و درباره موضوع توضیح می‌دهد.

ارزشیابی پایانی

1-   خصوصیات پرندگان را بیان کنید؟

2-   خصوصیات خزندگان را بیان کنید؟

تعیین تکلیف

به سوالات آخر فصل پاسخ دهید.

 



امتیاز :

برچسب ها : طرح درس،پایه سوم،کلاس سوم ابتدایی،دانش اموزان،معلم،خزندگان وپرندگان،مهره داران , طرح درس سالانه ابتدایی،طرح درسهای روزانه،کلیه دروس ابتدایی ,
علوم سوم نوشته شده در جمعه 05 آبان 1391 ساعت 11:18

موضوع : طرح درس سوم ,

                                                                                     به نام خدا

بخوانيم پایه سوم

 موضوع :فداکاری واهمیت آن                 زمـــان : 50 دقیقه                       شماره طرح درس:........                    مورخه:  /   /90

نام درس  :فداکاران                              تعداد دانش آموزان : 25 نفر           چیدمان : بر اساس شرایط           

اهداف کلی :

1.      تقویت روحیه فداکاری و ایثار 

2.      تقویت مهارت های چهارگانه زبان آموزی

3.      پرورش روحیه تفکر و خلاقیت

4.      گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی

5.     تقویت مهارت برقراری ارتباط اجتماعی

اهداف رفتاری  (دانش آموزان پس از پایان درس بتوانند )

1.      در  فعالیت های گروهی شرکت کرده درباره درس نظر دهند..(تقویت روحیه اعتماد به نفس )

2.      به سؤالات مطر ح شده درس با دقت پاسخ های مناسب دهند.(پرورش تفکر خلاق )

3.      نام تعدادی از افراد فداکار منطقه ی خود را فهرست کنند (آشنایی با افراد فداکار)

4.      نمونه ای از کارهای فداکارانه ی خود و یا اطرافیان را بیان کنند .

5.      برای قدردانی از شهدا و انسانهای بزرگ دو جمله مناسب بنویسند .

6.       با ذکر دو مثال اهمیت و ارزش فداکاری نسبت به هم نوعان خود را بیان کنند .

7.      با کامل کردن یک جمله کاربرد استفاده از بدل را نشان دهند . (اشنایی با بدل و کاربرد آن در جمله )

8.      برای هر کلمه واژه ی مترادفی را  ذکر کنند (گسترش واژگان )

9.      کلمات نامرتب را در قالب یک جمله ی مناسب مرتب کنند.(مهارت دسته بندی کلمات )  

10.  با توجه به تصویر دو جمله مرتبط با آن بنویسند . (تصویر خوانی )

روش تدریس :

همیاری و مشارکت –روش تدریس اعضای تیم

وسایل لازم :

کارت های گروه بندی - کتاب درسی – تابلو .....

قبل از تدریس :(   5 دقیقه زمان  ذخیره کنار گذاشته شده است )

معــــــــــلم 

فراگـــــــــــــــــیر 

زمان

ایجاد انگیزه :

کدام یک از شما قبول می کند که ساعت ورزش با یکی از بچه های کلاس دوم ریاضی تمرین کند .

·        آماده سازی برای معرفی فداکاری و اهمیت آن

دانش آموزان می توانند داوطلب شوند یا داوطلب نشوند

(میزان داوطلبین برای شروع درس مهم است )

 

 

 3

  • ارزش یابی تشخیصی: می توانید نمونه هایی از این قبیل فداکاری نام ببرید .

·        دانش آموزانی که از فداکاری نمونه های ذکر می کنند آمادگی خوبی برای درس دارند

·        میزان پاسخ ها برای شروع درس مهم  است ..

                                                   ارائــــــــه درس 

·        معلم با استفاده از کارتهای گروه بندی دانش آموزان را گروه بندی می کند .

·        شماره های 1 از صفحه 48 اولین کلمه ..همیشه .. تا... جلوگیری کند..صفحه 49

·        شماره های  2 از صفحه 49 ..ریزعلی خواجوی ..تا همان صفحه ..نجات یافت

  • شماره های 3  از صفحه 49 ...حسن امید زاده ..تا آخر صفحه 50

·        دانش آموزان در 8گروه قرار می گیرند

·        7 گروه 3 نفره و 1 گروه 4 نفره

·        به اعضای هر گروه شماره های 1 تا 3 داده می شود .

·        دانش آموزان به پشت کارت خود نگاه می کنند و متن خود را می یابند .

5

  • مرحله اول (صامت خوانی)

 

·        اعضای گروه ها آرام و بی صدا متن مربوط به خود را می خوانند.

5

  • مرحله دوم (تدریس هم شماره ها برای یکدیگر )

·        اعضای هم شماره از گروه خود خارج شده و به نزد هم می روند و متن خوانده شده را برا ی یکدیگر توضیح می دهند .

5

  • مرحله سوم  (بازگشت اعضا به گروه های اولیه )

·        اعضای هم شماره به گروه اصلی خود برگشته و متن را به نوبت برای هم توضیح می دهند .

5

  • مرحله چهارم (پاسخ گویی به سؤالات صحیح و غلط معلم )

·        دانش آموزان ابتدا فردی و سپس گروهی به سؤالات پاسخ می دهند

5

  • مرحله پنجم (ارائه کلید سؤالات )

·        دانش آموزان بر اساس کلید دریافتی به خود نمره فردی و گروهی می دهند.

5

  • مرحله ششم (جمع بندی نهای معلم )
  • بر اساس نمرات کسب شده میزان عملکرد هر گروه مشخص می شود
  • معلم خود روی درس می خواند و بقیه گوش می دهند
  • نکات گفته نشده درس توسط معلم گفته می شود

·        دانش آموزان با دقت به متن نگاه می کنند و به معلم گوش می دهند

·        در صورت نیاز نظر انتقادی خود را با کسب اجازه بیان می کنند .

5

  • ارزشیابی تکوینی
  • سؤالات گوش کن و بگو و درست ونادرست پرسیده می شود

·        دانش آموزان قبل از پاسخ گویی لازم است خوب فکر کنند .

7

  • ارزش یابی  پایانی
  • با توجه به مطالب درس 5 خط درباره فداکاری بنویسند
  • انسانهای فداکار منطقه را معرفی کنند .

·        دانش آموزان فرصت دارند تا در باره درس اطلاعات بیشتری تهیه کنند .

 

خلوت خیال

 

 برای دانلود طرح درس بصورت کامل و ویرایش شده کلیک کنید



امتیاز :

برچسب ها : امتحان بخوانیم کلاس سوم , نمونه سوال کلاس سوم , معلم فردا , معلمان فردا , بخوانیم سوم ابتدایی , فداکاران،طرح درس سوم ابتدایی،بخوانیم و بنویسیم ,
بخوانیم - فداکاران نوشته شده در جمعه 05 آبان 1391 ساعت 11:15

صفحات سایت

تعداد صفحات : 118





مطالب تصادفی
بار مثبت و منفی
ترفندهای پاورپوینت
پیرمرد عاقل
کار گروهی در کلاس درس
دانلود سوالات نوبت اول
املا ششم
به خاطر سپردن یا یادگیری دائمی
حذف ویروس از فلش مموری آلوده
اف تی پی آموزش ابتدایی خراسان جنوبی
درس پژوهی
انرژی پتانسیل گرانشی
کدام مدرسه بهتر است؟
رفع مشکل نمایش فونت ها در ویندوز سون
مفصل
فارسی پایه اول
کتابهای پوستی قدیمی
مخفی کردن فایل ها در رایانه
نمونه سوال اجتماعی ششم
روش جلوگیری از ویروسی شدن
سوالات علوم تجربی
نمونه سوال امتحانی
انرژی جنبشی
طرح درس سالانه
پنج حسرت بزرگ در زندگی
انواع روشهای خشک کردن گل طبیعی
طرح درس سالانه هدیه های آسمان
بهاران خجسته باد
مسابقه اتومبیلرانی
جزامی ها و حلاج روزه دار
ویژگی های تدریس برتر
آزمایش های علوم تجربی
پژوهش در عمل
کتاب سوالات مدارس نمونه
پندهای عارفانه
فرمت کردن فلش مموری
زندگی نامه لویی پاستور
مزایا و معایب لباس فرم دانش آموزان
وظایف مدیر مدرسه
اشکال هندسی
نرم افزار ادیسون
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .