جستجوگر پیشرفته
موضوع : پند ها و حکمت ها ,
کنجکاوی رادنبال کن:
شمابیشتردرچه موردکنجکاوهستید؟ چگونه کنجکاوی خودتان راتحریک می کنید؟من هیچ استعدادخاصی ندارم. فقط عاشق کنجکاوی هستم». من کنجکاو هستم،مثلا برای پیداکردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است وشخص دیگری شکست می خورد. به همین دلیل است که من سالها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.
پشتکار گرانبهاست:
من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی می گذارم».تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را به مقصد برساند. پس مانند تمبر پستی
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در شنبه 1391/08/20 ساعت 22:14
موضوع : داستان های آموزنده و مقاله ,
نفرت و کینه توزی
معلّمی به دانش آموزانش گفت که میخواهیم از فردا فعالیتی را انجام دهیم . معلم به آنها گفت که فردا هر کدام به تعداد آدمهایى که از آنها بدتان میآید ، میوه بردارید وداخل کیف مدرسه تان ریخته و با خود به مدرسه بیاورید .
فردای آنروز بچّهها با میوه هایی در کیف به مدرسه آمدند . در کیف بعضیها 1 ، بعضیها 4 ، بعضیها 9 عدد میوه بود . معلّم به دانش آموزان گفت تا یک هفته هر کجا که میرویدکیف را با خودتان ببرید .
چند روز به همین منوال سپری شد و کمکم بچّهها شروع کردند به شکایت از بوى بد میوه هایی که در حال گندیدن بودند تا بالاخره بوی آنها غیر قابل تحمل برای خود دانش آموزان و کسانی که اطرافشان بود شد . ضمنا ، آنهایى که میوه های بیشترى در کیف خود داشتند از حمل این بار سنگین بدبو خسته
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در شنبه 1391/08/20 ساعت 22:03
موضوع : متفرقه ,
این عدد را سعی کنید بخوانید
135768900356789336245234765890126783000
احتمالا تاکنون این اتفاق برای شما هم رخ داده است که فرزند یا دانش آموزتان یا کسی دیگر عددی بسیار بزرگ را به شما داده باشد که بخوانید چون این مسئله در کلاس برای من پیش آمده بود به همین دلیل دنبالش رفتم چون بیشتر در مدارس تا میلیارد سروکار داریم بنابراین کمتر بدنبال خواندن اعداد بزرگ می رویم به همین دلیل اکثرا در مواجهه با این اعداد و ارقام مشکل داریم.
مطمئنا خواندن عدد بزرگی مثل عدد فوق خیلی سخت و دشوار است. در این پست روش خواندن اعداد بزرگ توضیح داده می شود. برای این منظور باید نامگذاری های زیر را یاد بگیرید:
هزار thousand ) = 103
میلیون million) = 106
میلیارد milliard) = 109
بیلیون billion) = 1012
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در شنبه 1391/08/20 ساعت 10:58
موضوع : شعر , آموزش ابتدایی , شعر پیش دبستانی ,
آموزش درس چهار فصل، در قالب شعر باعث شور و نشاط خاصی در کلاس درس می گردد وبا ایجاد انگیزه و علاقه
در دانش آموزان مطمئن باشید تثبیت یادگیری را بدنبال خواهد داشت و...
- چهار فصل :
منم یه سال قشنگ بچه ها دارم چهار فصل بهاران و تابستان
پاییز و بعد زمستان هر کدومش یه رنگه همشونم قشنگه
سبزترینش بهاره رنگارنگش تابستون زرد پوست خزانم
زمستانم سفیده
بهار
1- بهارم و بهارم شادی با خود میارم
شکوفه های سفید گل های تازه دارم
2- بهار یواش یواش میاد بازم صدای پاش میاد
حسنی بهارو دوست داره شکوفه ها شو دوست داره
خوب می دونه فصل بهار فصل گل و شاپرکه
دلش می خواد داد بزنه عید شما مبارکه
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1391/08/19 ساعت 1:09
موضوع : متفرقه , آموزش ابتدایی ,
سالهای ابتـــــــدایی
اولین روز دبستان بازگرد
باز گرد ای خاطرات کودکی
بر سوار اسب های چوبکی
خاطرات کودکی زیباترند
روزگاران کهن مانا ترند
درسهای سال اول ساده بود
آب را بابا به سارا داده بود
درس پند آموز روباه و خروس
روبه مکار و دزد و چاپلوس
روز مهمانی کوکب خانم است
سفره پر از بوی نان گندم است
کاکلی گنجشککی باهوش بود
فیل نادانی برایش موش بود
با وجود سوز و سرمای شدید
ریز علی پیراهن از تن می درید
تا درون نیمکت جا می شدیم
ما پر از تصمیم کبری می شدیم
پاک کن هایی ز پاکی داشتیم
یک تراش سرخ لاکی داشتیم
کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت
دوشمان از حلقه هایش درد داشت
گرمی دستانمان از آه بود
برگ دفتر ها به رنگ کاه بود
مانده در گوشم صدایی چون تگرگ
خش خش جاروی با پا روی برگ
همکلاسیهای من یادم کنید
باز هم در کوچه فریادم کنید
یاد روزهای زیبای دبستان بخیر با همکلاسی ها ومعلمانی که پس از سالها خاطرات زیبایشان همچنان در ذهن هایمان جاریست.
انگار همین دیروز بود که باشوق و ذوق فراوان و شاید هم کمی اضطراب به مدرسه رفتیم تا اولین روز مدرسه را
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1391/08/19 ساعت 0:22
موضوع : برنامه سالانه ,
((برنــــــامه سالانـــــه وتقویم اجـــرایی آموزشــــگاه))
دبستان شهیــــد شبانی
سال تحصیلی 90/91
گردآورنده و مدیر مدرسه: شهرام دستجـــردی
مراحل برنامه ریزی سالانه آموزشگاه:
1 - تعیین اهداف 2 - تعیین نیازها
3- تدوین فرصت ها ،نقاط قوت و ضعف 4 - تدوین روش ها و وسایل
5 - تدوین برنامه عملیاتی 6 - ارزشیابی تکوینی،پایانی ،باز خورد
اهــداف:
1 - بررسی راههای افزایش شادی و نشاط برای دانش آموزان و کارکنان
2 - تشکیل جلسات تبادل اطلاعات وتجارب آموزشی وپرورشی همکاران
3 - تقویت باورهای دینی و اعتقادات مذهبی 4- تربیت همیشه مقدم بر تعلیم
5 - نظارت و ارزیابی فعالیت ها 6 - تاکید بر یاد گیری به جای یاددهی
7 - کنترل میزان پیشرفت تحصیلی باارزشیابی مستمر و ترسیم نمودار هر دوماه یکبار
تعیین نیــازها:
1 - تأمین امنیت و شادی برای عوامل اجرایی و دانش آموزان
2 - تبدیل آموزش نظری به عملی 3 - نهادینگی ارزشها و باورها
4 - تأکید زیاد دانش به جای نگرش 5 - نیاز به وجود ارزشیابی مستمر
6 - بررسی نمرات -تهیه میانگین – درصد –نمودار – بررسی و تجزیه و تحلیل
7 - تعیین ودرک وضعیت موجود برای رسیدن به نقطه ی مطلوب
تدوین فرصت ها ، نقاط قوت و ضعف:
-1 فرصت ها ویامشکلات احتمالی شناسائی شود.
- 2 نقاط قوت بر ملا و توسعه یابد 3- نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود
4- پیشگیری از هرگونه اختلاف وتفرقه که به تعلیم وتربیت لطمه بزند
تدوین روش ها و وسایل :
برنامه های آموزشی دبستان براساس سیاست های اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی ، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سربیشه و مدرسه تدوین و با روشهای نوین و وسایل و امکانات موجود اجرا و پیگیری گردد .
تدوین برنامه عملیاتی:
1 - یاد گیری 2 - یاد دهی 3 - برنامه درسی 4 -کلاس درس
5 -ارزشیابی 6 - فناوری 7 -آموزش معلمان
یاد گیـــری:
با طی مراحل ذیل میتوان به یادگیری بعنوان یکی از اهداف اصلی در مدرسه دست یافت:
1 - در گیر کردن ذهن دانش آموزان با مسأله و موضوع تدریس با ارایه سؤالات تحلیلی
2 - آموزش مطالب به روش قیاسی و استقرایی به مدت 15 – 10 دقیقه
3 - الگو برداری از برنامه های تدریس موفق
4 - یاد گیری طوری باشد که او را به کشف و ابداع سوق دهد
5 - مطالب دروس گذشته را یاد آوری و به روش های نوین آموزش دهیم
اصول یادگیـــری :
1 - فعال بودن فراگیر 2 – تازگی مطالب آموزشی
3 - هدفدار بودن آموزش 4 – کنترل باز خورد
5 - خوشایند و لذت بخش بودن آموزش 6- رعایت روایی و اعتبار مطالب درسی
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1391/08/19 ساعت 0:10
موضوع : معلم , آموزش ابتدایی ,
29روش برای آموزش املا
- ازاین روش ها درخیلی از کلاسهایم در مدارس مختلف و روستاهای سربیشه و بیرجند استفاده کردم وواقعا در رسیدن به هدفم که همانا در اینجا نوشتن صحیح کلمات وعبارات بود بسیار کمکم کرد.
- در مواقعي که شاگردي ضعيف است و در املا پيشرفت چنداني ندارد، ميتوان در هنگام ديکته دانشآموز ضعيف را کنار دانشآموز قوي نشاند تا بعضي از لغات را که برايش مشکل است، با مشورت بنويسد. در نتيجه دانشآموز ضعيف، هم آن لغت را به خوبي به ذهن ميسپارد و هم با افت نمره به طور مکرر مواجه نميشود. البته اين روش نبايد به طور تکرار و هميشگي باشد.
- در هنگام تصحيح کردن املا، معلم صحيح لغات را نمينويسد و دانشآموزان خودشان درست لغات را از کتاب پيدا کنند و بعد ما به آن املا نمره ميدهيم. يعني، ابتدا دور کلمات اشتباه خط ميکشيم و صحيح آن را بچهها مينويسند و ما به صحيح نوشتن آنها نمره ميدهيم.
- روش ديگر اين است که معلم بهتر است متن ديکته را قبل از املا براي بچهها بخواند، ولي بچهها چيزي ننويسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم بايد متن مجدداً خوانده شود، يعني در هر املا کل متن بايد سه بار خوانده شود.
- در صورت ديگر املا، ميتوان شفاهي ديکته را خواند و بچهها لغات مهم آن را در هوا بنويسند.
- نوع ديگر املا ميتواند چنين باشد که شاگرد پشت سري کلمات را با انگشت روي پشت فرد جلويي بنويسد و شاگرد جلويي از روش حرکت انگشت فرد عقبي بتواند لغات را بفهمد و بنويسد که اين يک نوع بازي و املا است.
در روش ديگر به بچهها ميگوييم روزنامه با خود به کلاس بياورند و لغات را ببرند و از لغات بريده شده يک بند املا براي ما درست کنند و بر روي ورقه بچسبانند. يا اين
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در پنجشنبه 1391/08/18 ساعت 1:11
موضوع : پند ها و حکمت ها ,
دانلود پاورپوینت راه بهشت
لینک مستقیم : دانـــــلود
لینک غیر مستقیم : دانلود
امتیاز : |
نوشته شده در پنجشنبه 1391/08/18 ساعت 1:01
صفحات سایت
تعداد صفحات : 124