جستجوگر پیشرفته
موضوع : اطلاعات عمومی ,
انتخاب اسم مناسب برای فرزندان
موقع گذاشتن اسم روی بچهها باید با دقت و رغبت به این کار پرداخت.لازم است توجه داشته باشیم که مورد پسندبودن اسم توسط ما، متفاوت بودن آن، کمسابقه بودنش یا بیمعنایی اسم الزاما نمیتواند به سود کودک تمام شود.
علاوه براین گاه معنای اسمی هم که برای کودک برمیگزینیم میتواند نتایج منفی در آینده او بر جای بگذارد؛ هرچند ممکن است وی آخرسر با اسمش کنار بیاید یا والدین از صداکردن او با آن نام احساس خوشایندی داشته باشند. فشارهایی را هم مجسم کنیم که یک کودک ممکن است به خاطر اسمش متحمل شود.
گذاشتن اسم روی فرزند گاه با دشواریهای بسیاری توأم میشود؛ مثلا بعضی مواقع تداخل اسم هایی که بزرگترها انتخاب میکنند، سنتهای مربوط به گذاشتن اسامی بزرگان خانواده روی نوزادان، پیشنهادهای آشنایان و انتظارات والدین وضعیتی بغرنج پدید میآورد. گذاشتن نام روی نوزادی که به دنیا آمده، انتخاب کلمهای است که تا پایان عمر، او را همراهی خواهد کرد پس در گزینش
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در چهارشنبه 1392/06/20 ساعت 0:07
موضوع : اطلاعات عمومی , دانش آموز ,
چگونه بهتر گوش كنیم؟
گوش كردن یكی از مهمترین مهارتهایی است كه با پرورش آن می توانید كارآیی خود را در مدرسه افزایش دهید. این مهارت بعد از مهارت خواندن، یكی از مشكلترین مهارتهاست. در این مقاله سعی داریم تا با راههای پرورش این مهارت آشنا شویم.
كلاس مكانی برای یادگیری و گوش كردن است. ویلیام آرمسترانگ
خوب گوش كردن در كلاس:
* در كلاس مطالب درسی را دنبال كنید و به رویا فرو نروید. ( خیالبافی نكنید. )
* اگر حرف بزنید، مطمئنا نمی توانید گوش كنید.
* در هنگام گوش كردن قلم به دست باشید و نكات مهم را یادداشت كنید.
قبل از كلاس:
* راجع به مطالب درسی جدید فكر كنید.
* نكات مهم جلسه گذشته را به یاد آورید. ( دوره كنید. )
* تكالیف خود را انجام دهید.
در كلاس:
* آنچه را كه قبلا یاد گرفتهاید با مطالب جدید ارتباط دهید.
* آیا شما راجع به موضوع درس اطلاعات اضافی دارید؟
* در طی درس چه چیزی به ذهن شما می آید؟
* برروی موضوع درس تمركز كنید.
* نكات مهم درس را یادداشت كنید.
* در صورت امكان روی نیمكتهای جلوی كلاس بنشینید. اگر جلوتر باشید بهتر می توانید گوش كنید.
بعد از كلاس:
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در سه شنبه 1392/06/19 ساعت 10:54
موضوع : اطلاعات عمومی ,
ده روش کارآمد برای درس خواندن
1- در فواصل زمانی کوتاه اما پیوسته درس بخوانید:
آمار نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید ...
از آنجا که مغز انسان به منظور آور است، بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.
2 - با خیالی آسوده استراحت کنید:
اگر زمان شما اجازه می دهد به منظور تجدید قوا، یک روز کامل را به استراحت بگذرانید. (مثلا" هر یک ماه یکبار ، مخصوصا" بعد از دادن یک آزمون آزمایشی ، یک استراحت یک روزه یا نصفه روزه ، به خود بدهید.) با این کار ممکن است احساس عذاب وجدان کنید و مرتبا با خود بگوئید : "باید امروز را
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در دوشنبه 1392/06/18 ساعت 17:54
موضوع : شعر , شعر پیش دبستانی ,
زمستان
بــــاز آمــده زمــســــتان اين فصــل سردِ سرسخت
زنـــــبـورك بيــــــچــــاره يـــخ زد روي بـــند رخــــت
گنجشـــك بــرخود لرزيـد تــا ننـــه ســرمــا را ديــــد
دســت سرد زمــسـتـان تــــمــــام گلـــها را چـــيـد
بــــاز آمــده زمــســــتان اين فصــل سردِ سرسخت
زنـــــبـورك بيــــــچــــاره يـــخ زد روي بـــند رخــــت
گنجشـــك بــرخود لرزيـد تــا ننـــه ســرمــا را ديــــد
دســت سرد زمــسـتـان تــــمــــام گلـــها را چـــيـد
بــــاغ از تـــرس زمستان چشمـــــان سبــزش را بست
بـــرفِ ســرد زمـــستان روي چشمــــانــش نشـــست
از سوز و ســــرماي برف گنجشــــك و بـاغ خوابيدند
در خـــوابِ چشمــانشان هردو بـــهــــار را ديـــــدند
امتیاز : |
نوشته شده در یکشنبه 1392/06/17 ساعت 23:51
موضوع : طرح درس اول ,
طرح درس حروف والی
هدف کلی:
1-آموزش قرآن درس حروف والی
هدف جزیی:
1-آشناییی کودکان با حروف والی
2-دانش آموزان بتوانند حروف والی را تشخیص دهند.
3-دانش آموزان درک درستی از حروف والی داشته باشند.
هدف رفتاری:
1-فراگیران باید بتوانند در عرض 5دقیقه وبامشورت با گروه خود بدون استفاده از کتاب 5 حرف والی را نام ببرند.
2-فراگیران باید بتوانند بعد از اتمام درس 5دقیقه بدون مشورت با دوستان خود حروف والی دار را تعریف کند وبا مثال.
3-دانش آموز باید برای جلسه بعد 5 کلمه ای که حرف والی دارد در درس های گذشته یا سوره های گذشته پیدا کند ودردفتر خود با کمک مادروپدر خود بنویسد.
4-دانش آموز باید بتواند برای جلسه بعد و بعد از تمرین در منزل با اشاره ی معلم به لوحه ها بدون غلط وبدون مکث بخواند وبگوید حرف والی دار در کدام کلمه قرار دارد.
زمان:4دقیقه
گام اول:
معلم بعد از ورود به کلاس با پای راست زیرا مدرسه جایگاهی مهم با ارزش است شروع کلاس بایاد نام خداوسلام احوال پرسی کردن با بچه ها گفتن سلام علیک و شنیدن صدای بلند علیکم سلام و ترویج آن در بین دانش آموزان و پرسیدن درباره
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در یکشنبه 1392/06/17 ساعت 17:29
موضوع : اطلاعات عمومی ,
اهمیت خوردن میوه
ميوه با پوست بخوريد
يك سوال هميشگي در مورد ميوهها اين است كه بايد آنها را با پوست خورد يا بدون پوست؟ اتفاقا خيلي از افراد به اين بهانه كه پوست ميوهها ميتواند محل تجمع آلودگيها و حتي سموم ضدآفت باشد از خوردن پوست آنها خودداري ميكنند غافل از اينكه به اين ترتيب خود را از دريافت منابع فيبر و ويتامين زيادي محروم كردهاند. معمولا در پوست ميوهها مقدار متراكمي فيبر و ويتامين وجود دارد و اين مقدار حتي گاهي بيشتر از مغز خود ميوه است. بهعنوان مثال مواد فيتوشيميايي ضدسرطاني كه در پوست سيب درختي وجود دارد ۷۸ درصد بيشتر از مغز اين ميوه است بنابراين كاملا واضح است كه حذف پوست ميوهها ما را از دريافت بخش زيادي از خواص آنها محروم ميكند. به همين دليل توصيه ميشود ميوهها را تا جايي كه ممكن است با پوست بخوريد مگر اينكه دستگاه گوارش شما نسبت به هضم ميوهها با پوست حساس باشد. البته طبيعي است كه براي خوردن ميوهها با پوست بايد از شستوشوي مناسب آنها مطمئن باشيم.
روزانه، ۴ واحد ميوه بخوريد
ميوهها بهعنوان يكي از موادغذايي مورد نياز بدن انسان نقش بسيار مهمي در سلامت ما ايفا ميكنند. بهطور كلي نياز به خوردن ميوه يكي از نيازهاي اساسي ماست كه نبايد ساده و بيتفاوت از
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در شنبه 1392/06/16 ساعت 23:23
موضوع : طرح درس چهارم ,
عنوان درس : آهنربا نام و نام خانوادگي : ام كلثوم قادري
روش تدريس :پژوهش آموزي دبستان : شهيد باهنر
مدرك و رشته تحصيلي : ليسانس آموزش ابتدايي تعداد دانش آموزان : ۲۵ نفر
زمان : ۴۵ دقيقه كلاس : چهارم ابتدايي
هدف كلي : نامگذاري سرهاي آهنربا - خاصيت آهنربا - تاثير قطب ها آهنربا -
دانستنيها و مهارتها : گفتگو درباره تصوير عنواني - همكاري جهت تهيه وسايل مورد نياز - با انجام آزمايشي پي به خاصيت آهنربا در دو سر آهنربا ببرند - با آزمايشي تاثير قطب هاي آهنربا بر همديگر را بدانند - با اطلاعات قبلي كه دارند فرضيه سازي كنند - بهترين فرضيه را براي آزمون انتخاب كنند - از طريق مشاهده و آزمايش اطلاعاتي را كسب كنند - يادداشت برداري كنند - براي اطلاعات و نتيجه گيري كه كرده اند سازماندهي دهند - درباره درستي و نادرستي فرضيه ها قضاوت در گروه داشته باشند - از انجام پژوهش خود گزارش تهيه كنند - ارائه گزارش كنند .
نگرش ها : احساس كنجكاوي نسبت به تهيه آهنربا و وسايل - نشان دادن علاقه نسبت به كار با آهنربا - فعاليت در انجام كار گروهي - پشت سر گذاشتن مراحل آزمايش - رعايت نكات ايمني - رعايت نكات بهداشتي - مشورت كردن در گروه - همكاري در گروه - استفاده از نظرات همديگر - تقويت روحيه پرسش و كنجكاوي -
مفاهيم : قطب هاي غير همنام همديگر را جذب مي كنند - قطب هاي همنام همديگر را دفع مي كنند - خاصيت آهنربايي در دو سر آهنربا بيشتر است - قطبي كه به سمت شمال است قطب شمال و با علامت
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در چهارشنبه 1392/06/13 ساعت 14:23
موضوع : داستان های آموزنده و مقاله ,
مشت خدا
دختر کوچولو وارد بقالی شد اون کاغذی به طرف بقال دراز کرد و گفت: مامانم گفته چیزهایی که در این لیست نوشته بهم بدی، این هم پولش
بقال کاغذ رو گرفت و لیست نوشته شده در کاغذ را فراهم کرد و به دست دختر بچه داد، بعد لبخندی زد و گفت: چون دختر خوبی هستی و به حرف مامانت گوش دادی، میتونی یک مشت شکلات به عنوان جایزه برای خودت برداری.
اما دختر کوچولو از جای خودش تکون نخورد، مرد بقال که احساس کرد دختر بچه برای برداشتن شکلاتها خجالت میکشه گفت: دخترم! خجالت نکش، بیا جلو خودت شکلات بردار دخترک پاسخ داد: عمو! نمیخوام خودم شکلاتها رو
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در چهارشنبه 1392/06/13 ساعت 0:36
صفحات سایت
تعداد صفحات : 124