جستجوگر پیشرفته
موضوع : مدارس هوشمند , نرم افزارها , نرم افزار , نگارش سیستم های دانش آموزی ,
نگارش جدید سیستم دانا متوسطه اول و متوسطه دوم را از این صفحه دانلود کنید.
نگارش جدید دانا متوسطه دوم -(نگارش 22.5)
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1397/06/23 ساعت 6:30
موضوع : برنامه ریزی , مدیریت , رنگارنگ , معلم , ارزشیابی همکاران ,
نمونه فرم تکمیل شده ارزشیابی همکاران سال تحصیلی جدید
فرم ارزشيابي عملكرد كادر آموزشي واحدهاي آموزشي– شماره 5
1- دستگاه: وزارت آموزش و پرورش |
2- نام و نام خانوادگي: |
3- عنوان پست سازماني:آموزگار |
4-كدپرسنلي:............. |
|||||||||||||
5- كد ملي: ...................... |
6- واحد سازماني : |
7-دوره ارزشيابي از تاريخ: 7/1/ 96 تا تاريخ:97/6/31 |
8- مدت اشتغال در دوره: 1 |
|||||||||||||
9- عوامل ارزشيابي : |
||||||||||||||||
الف) عوامل اختصاصي: |
||||||||||||||||
الف – 1- اقدامات/فعاليت ها/پروژه هاي مورد انتظار |
نتايج كمي مورد انتظار |
الف – 1-اقدامات/فعاليت ها/پروژه هاي موردانتظار |
نتايج كمي مورد انتظار |
|||||||||||||
1 |
شناسایی و توجه به نیازها و تفاوت های فردی دانش آموزان دوره تحصیلی مربوط برای حل مشکلات آموزشی و تربیتی آنان |
100 درصد |
6 |
آموزش مهارت هاي خود مراقبتي و بهداشتي در جهت آگاه سازي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به دانش آموزان |
100 درصد |
|||||||||||
2 |
رعایت نظم در شروع و خاتمه کلاس و تسلط بر اداره کلاس با مشارکت دانش آموزان |
100 درصد |
7 |
ارزشیابی مستمر از فرآیند یاددهی ، یادگیری و بکارگیری نتایج ارزشیابی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و تربیتی |
100 درصد |
|||||||||||
3 |
بکارگیری شیوه های مناسب و موثر برای ایجاد و تقویت رفتار مثبت و شوق و دلبستگی به دین و دانش در دانش آموزان |
100 درصد |
8 |
استفاده مناسب از دفاترکلاسی ثبت نمرات و گزارش مستمر از وضعیت تحصیلی و انضباطی تربیتی فراگیران ، برای اطلاع مسئولین واحد آموزشی و والدین و همکاری و تلاش برای رفع مشکلات |
100 درصد |
|||||||||||
4 |
استفاده از طرح درس و رعایت بودجه بندی و ... در فرآیند تدریس ، استفاده بهینه از زمان تعیین شده برای آموزش و تعیین تکالیف یا ارایه موضوعات تحقیقاتی در حد توان دانش آموزان و کنترل و نظارت بر انجام آنها |
100 درصد |
9 |
رعایت اصول سنجش در انجام ارزشیابی ها و طراحی سوالات امتحانی با توجه به اهداف دوره و پایه و رعایت مقررات در تصحیح اوراق امتحانی ، ثبت نمرات و تحویل به موقع آنها به دفتر واحد آموزشی و رسیدگی به اعتراض فراگیران در موعد مقرر |
100 درصد |
|||||||||||
5 |
نظارت و كنترل بهداشت و سلامت دانش آموزان، شناسايي دانش آموزاني كه داراي علائم مرتبط با آسيب هاي اجتماعي و بروز رفتارهاي پرخطر مي باشند |
100 درصد |
10 |
همکاری با مسئولين مدرسه در تنظیم برنامه های درسی و کلاسی و برگزاری امتحانات در حیطه وظایف شغلی و شرکت/ همکاری در برگزاری جشنواره ها ، مسابقات ، فعالیت های علمی ، تربیتی , مکمل , فوق برنامه و ... |
100 درصد |
|||||||||||
نام و نام خانوادگي ارزشيابي كننده : ..................................... امضاء ................................. امضاء ارزشيابي شونده .................................... تاريخ 1/7/96 |
||||||||||||||||
تذكر: برنامه هاي اين بخش بايد برگرفته از برنامه هاي عملياتي سالانه دستگاه اجرايي باشد |
||||||||||||||||
الف -2- اقدامات و فعاليت هايي را كه براي تحقق بند الف -1 در طول دوره ارزشيابي انجام داده ايد را به همراه نتايج آنها ذكر نماييد: |
||||||||||||||||
اهم اقدامات و فعاليت هاي انجام گرفته |
نتايج حاصله |
درصد تحقق |
امتياز (ارزشيابي كننده) |
|||||||||||||
ارزشيابي شونده |
ارزشيابي كننده |
حداكثر امتياز |
امتياز مكتسبه |
|||||||||||||
1 |
شناسایی و توجه به نیازها و تفاوت های فردی دانش آموزان برای حل مشکلات آموزشی و تربیتی آنان |
تحقق اهداف |
100 درصد |
100 درصد |
5 |
5 |
||||||||||
2 |
رعایت نظم در شروع و خاتمه کلاس و تسلط بر اداره کلاس با مشارکت دانش آموزان |
تحقق اهداف |
100 درصد |
100 درصد |
5 |
5 |
||||||||||
3 |
بکارگیری شیوه های مناسب و موثر برای ایجاد و تقویت رفتار مثبت در دانش آموزان |
تحقق اهداف |
100 درصد |
100 درصد |
5 |
5 |
||||||||||
4 |
استفاده از طرح درس و رعایت بودجه بندی و ... در فرآیند تدریس |
تحقق اهداف |
100 درصد |
100 درصد |
5 |
5 |
||||||||||
5 |
نظارت و كنترل بهداشت و سلامت دانش آموزان دارای آسیب ها |
تحقق اهداف |
100 درصد |
100 درصد |
5 |
5 |
||||||||||
6 |
آموزش مهارت هاي لازم در جهت آگاه سازي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به دانش آموزان |
تحقق اهداف |
100 درصد |
100 درصد |
5 |
5 |
||||||||||
7 |
ارزشیابی مستمر از فرآیند یاددهی ، یادگیری و بکارگیری نتایج ارزشیابی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و تربیتی |
تحقق اهداف |
100 درصد |
100 درصد |
5 |
5 |
||||||||||
8 |
گزارش مستمر از وضعیت تحصیلی و انضباطی تربیتی فراگیران ، برای اطلاع مسئولین واحد آموزشی و والدین و همکاری و تلاش برای رفع مشکلات- عدم استفاده مناسب از دفاترکلاسی ثبت نمرات |
تحقق نسبی اهداف |
100 درصد |
80 درصد |
5 |
4 |
||||||||||
9 |
رعایت اصول سنجش در انجام ارزشیابی ها و طراحی سوالات امتحانی و رعایت مقررات در تصحیح اوراق امتحانی ، عدم ثبت نمرات و تحویل به موقع آنها به دفتر واحد آموزشی |
تحقق نسبی اهداف |
100 درصد |
90 درصد |
5 |
5 |
||||||||||
10 |
همکاری با مسئولين مدرسه در فعالیت های مختلف |
تحقق اهداف |
100 درصد |
100 درصد |
5 |
5 |
||||||||||
توضيحات : |
جمع:50 |
جمع :49 |
||||||||||||||
دلايل عدم تحقق (ارزشيابي شونده) : ..................................................................................................................... نظر ارزشيابي كننده : تلاش جهت ثبت نمرات و تحویل به موقع به دفتر واحد آموزشی و استفاده مناسب از دفاتر کلاسی |
||||||||||||||||
ب: عوامل عمومي : |
||||||||||||||||
ب -1- پشتيبان عملكرد ( اين بند براساس اقدامات و نتايج حاصله از بند «ب» در طول دوره ارزشيابي تكميل مي گردد) |
||||||||||||||||
معيار |
شاخص ارزشيابي |
حداكثر امتياز |
امتياز مكتسبه |
|||||||||||||
داشتن برنامه و زمانبندي |
تهيه و تدوين برنامه عملياتي(طرح درس) و زمانبندي لازم براي انجام كارها و پروژه ها در فازهاي مختلف براي دوره ارزشيابي و ارائه گزارش به موقع |
2 |
2 |
|||||||||||||
مسئوليت پذيري |
قبول مسئوليت اقدامات، فعاليت ها و نتايج مربوط به حوزه فعاليت خود، برخورداري از تعهد و انگيزه براي انجام فعاليت ها |
2 |
2 |
|||||||||||||
تلاش وكوشش در كارها |
صرف وقت و انرژي كافي جهت انجام بهينه وظايف و پيگيري امور تا حصول نتيجه كمي و كيفي مورد نظر |
2 |
2 |
|||||||||||||
كارآفريني و نوآوري |
ارائه راه كارهاي مناسب جهت رفع مشكلات، ارائه پيشنهادات جديد، شيوه هاي موثر و نوين انجام كار و ارائه خدمات جديد |
2 |
2 |
|||||||||||||
كار تيمي |
همكاري و رفتار احترام آميز با همكاران در انجام برنامه، توان كارگروهي و پذيرش نظرات و راهنمايي هاي ديگران |
2 |
2 |
|||||||||||||
جمع امتياز |
10 |
10 |
||||||||||||||
ادامه فرم شماره 5
ب – 2- فرآيندي :
ب-2-1- توسعه ای : |
|||||||
معيار |
شاخص |
حداكثر امتياز |
امتياز مكتسبه |
||||
توسعه فردي(آموزش) |
دريافت گواهينامه آموزشي تخصصي مرتبط با شغل(به ازاء هر ده ساعت آموزش مصوب يك امتياز) |
4 |
2 |
||||
بكارگيري فناوري هاي مناسب در انجام كار |
توانايي به كارگيري روش هاي جديد فناوري اطلاعات در انجام وظايف شغلي و سازماني |
2 |
2 |
||||
ارايه پيشنهاد سازنده و يا مستندسازي تجربيات |
ارايه پيشنهاد سازنده و تاييد شده در سامانه نظام بررسي پيشنهادها و يا مستندسازي تجربيات با با ارايه مستندات |
2 |
2 |
||||
شركت موثر در جلسات |
شركت موثر در جلسات و گردهمايي هاي تخصصي/ شوراي مدرسه/ گروه هاي آموزشي/انجمن هاي علمي و آموزشي مرتبط با شغل با ارايه مستندات |
2 |
2 |
||||
جمع امتياز |
10 |
8 |
|||||
ب-2-2-تشويقات: |
|||||||
معيار |
شاخص |
حداكثر امتياز |
حداكثر امتياز |
امتياز مكتسبه |
|||
تشويق در طول دوره ارزشيابي (براساس مستندات مربوطه،توسط مقام مافوق و واحدهاي مسئول ارزشيابي تاييد شده و پيوست فرم گردد) |
دريافت تقديرنامه از رئيس جمهور ( به ازاي هر تقديرنامه 5/3 امتياز) |
7 |
7 |
0 |
|||
وزير ذيربط يا معاون رئيس جمهور ( به ازاي هرتقديرنامه 3 امتياز ) |
6 |
0 |
|||||
استاندار / معاون وزير/ رييس سازمان و همتراز آن ( به ازاي هر تقديرنامه 2 امتياز) |
4 |
0 |
|||||
مديركل مربوط (به ازاي هر تقديرنامه 5/1 امتياز) |
3 |
3 |
|||||
رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان/منطقه/ناحيه(به ازاي هر تقديرنامه 1 امتياز) |
2 |
2 |
|||||
مدير واحد آموزشي (به ازاي هر تقديرنامه 5/0 امتياز) |
2 |
2 |
|||||
كسب عنوان كارمند/ معلم نمونه در سطح دستگاه |
5 |
0 |
|||||
جمع امتياز |
7 |
||||||
ب – 2-3- رفتاري : |
|
||||||
|
معيار |
شاخص |
حداكثرامتياز |
امتياز مكتسبه |
|||
رفتار شغلي |
رعايت نظم و انضباط |
حضور به موقع در محل كار و جلسات، انجام به موقع تعهدات و استفاده موثر از اوقات اداري |
3 |
3 |
|||
رعايت مقررات اداري |
رعايت احترام و سلسله مراتب اداري در سازمان و واحد |
2 |
2 |
||||
رفتار و برخورد مناسب با ارباب رجوع (براساس فرم نظر سنجي مندرج در بخشنامه شماره 195166/1900 مورخ 2/10/1381) و رعايت منشور حقوق شهروندي در نظام اداري |
مراجعيني كه با ذكر نام از وي اعلام رضايت نموده اند |
3 |
3 |
||||
نارضايتي مراجعان |
8 - |
0 |
|||||
جمع امتياز |
8 |
8 |
|||||
روابط و برخورد مناسب با همكاران |
شاخص |
رضايت |
امتياز مكتسبه |
||||
قابليت اعتماد |
1 |
1 |
|||||
انتقال دانش و تجربه به همكاران |
1 |
1 |
|||||
مشاركت و همكاري درانجام فعاليت هاي واحد حسب مورد |
2 |
2 |
|||||
رفتار و برخورد مناسب با ديگران |
1 |
1 |
|||||
جمع امتياز |
5 |
5 |
|||||
رفتار عمومي |
پايبندي به فرهنگ سازماني و ارزش ها |
عمل به ارزش ها و فرهنگ سازماني |
حداكثر امتياز 3 |
3 |
|||
عمل به ارزش هاي حرفه اي و شغلي |
حداكثر امتياز 2 |
2 |
|||||
عمل به مباني اخلاقي و رفتاري |
حداكثر امتياز 3 |
3 |
|||||
حضور فعال در مراسم و مناسك مذهبي |
حداكثر امتياز 2 |
2 |
|||||
جمع امتياز |
10 |
10 |
|||||
10- نقاظ قوت و ضعف ارزشيابي شونده و توصيه هاي مقام مافوق باتوجه به نتيجه ارزشيابي : نقاط قوت : ...................................................................................................................................................................................................................... نقاط ضعف : ..................................................................................................................................................................................................................... توصيه ها : .............................................................................................................................................................................................................................. |
|||||||
11- امتياز عوامل اختصاصي : 49 12- امتياز عوامل عمومي پشتيبان عملكرد: 10 13- امتياز عوامل عمومي فرآيندي : 38 14- امتياز كل ارزشيابي : 97 |
15- نام و نام خانوادگي ارزشيابي كننده : ....................................... امضاء......................
16- نام و نام خانوادگي تائيد كننده :..................................... امضاء......................
17- نظر ارزشيابي شونده : امتيازكل(با حروف) نود و هفت رويت شد. امضاء.................... به امتياز ارزشيابي اخذ شده اعتراض دارم. بلي خير |
||||||
18- نام و نام خانوادگي مسئول واحد منابع انساني :............................... امضاء ....................... تاريخ 1/7/97 |
|||||||
فایل فرم های ارزیابی کلیه کارکنان را از ادامه مطلب دانلود کنید
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1397/06/23 ساعت 4:16
موضوع : برنامه ریزی , مدیریت , فرم های مورد نیاز مدرسه ,
باسمه تعالی
به : همکار محترم ……......
از : مدیر دبستان حضرت قائم (عج)
موضوع : دعوت به جلسه
با سلام و احترام ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های همه جانبه ی جنابعالی در امر مقدس تعلیم و تربیت و با توجه به اینکه جنابعالی عضو ستاد بازگشایی مدرسه در مهرماه سال تحصیلی ......... می باشید شایسته است درجلسه ای که به منظور هماهنگی ،تبادل نظر، شرح وظایف و.... برگزار می گردد حضور یابید.
شایان ذکر است درصورت امکان برنامه ها و پیشنهادات اجرایی خود را بصورت مکتوب به همراه داشته باشید.
مکان جلسه : دفتر آموزشگاه
زمان جلسه : / /
با تشکر: مدیر دبستان حضرت قائم(عج)
شهرام دستجردی
امتیاز : |
نوشته شده در چهارشنبه 1397/06/14 ساعت 2:50
موضوع : برنامه ریزی , مدیریت ,
نمونه ابلاغ برنامه تدبیر
باسمه تعالی
بهترین و برجسته ترین فکر ها باید بنشینند و برای آموزش و پرورش طراحی کنند . برنامه ریزی بشود و راهها مشخص بشود...، آموزش و پرورش باید از روزمرگی بیرون بیاید این اساس حرف است.
" مقام معظم رهبری"
همکار ارجمند:
با عرض سلام و تقدیم احترام، از آنجا که هر نهاد یا سازمانی برای رشد و بهبود مستمر به یک الگو نیازمند است، آموزش و پرورش نیز به عنوان یک نهاد عظیم و اثر گذار از این مهم مستثنی نیست و طرح تدبیر بعنوان یک طرح فراگیر وزارتی در راستای سند طرح تحول بنیادین در تلاش است روند ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را تسهیل و تسریع نماید.
لذا به موجب این ابلاغ و بر اساس مفاد برنامه سالانه این آموزشگاه وظایف ذیل به شما محول می گردد. شایسته است نسبت به سرانجام رساندن تک تک موارد ذیل تمام مساعی خود را بکار برده و برابربا فرم ضمیمه (فرم شماره 4) در بهمن ماه و فروردین روند اقدامات را به اطلاع دفتر آموزشگاه برسانید.
با تشکر
مدیر آموزشگاه حضرت قائم(عج)
شهرام دستجردی
امتیاز : |
نوشته شده در سه شنبه 1397/06/13 ساعت 15:50
موضوع : برنامه ریزی , مدیریت , رنگارنگ , متفرقه , روانشناسی , مدرسه ,
بسیاری از والدین و دانشآموزان در مورد فواید و معایب لباسهای فرم مدارس نظرات متفاوتی دارند. در این مطلب ،با یکدیگر نکات مثبت و منفی پوشیدن لباس متحدالشکل یا یونیفرم دانش آموزان را مورد بررسی قرار می دهیم.
از مدرسه بعنوان خانه دوم تعبیر میشود که درآن کودکان در سالهای تکوینی خود ، کاملاً منضبط بار میآیند تا وقتی از آن بیرون آمدند افراد روشنفکر و مسئولی باشند. مطالعات علمی به ما میگویند که مدارس ، نیازمند دانش آموزانی هستند که یونیفرم بپوشند تا عوامل آسیب زا از انها کاملا دور شده و باعث شوند آنها کاملاً روی درسهای خود تمرکز کنند.
هرچند هماهنگ بودن لباس دانشآموزان تا حدی چاره ای برای حذف فاصله طبقاتی محسوب می شود اما تغییرهر ساله این لباس های فرم علاوه بر اسراف بودن ، برای خانواده هایی که توان مالی بالایی ندارند می تواند مشکل ساز شود
از دیدگاه متخصصان تنوع رنگ ، با نشاط و شادابی کودکان و حتی بزرگسالان رابطه مستقیم دارد و موجب میشود هیجانات کودکان، نوجوانان و جوانان به طور منطقی بروز کند.
رنگ لباس ها و تشعشعات آن روی میزان اضطراب تاثیرگذار هستند انتخاب رنگی مناسب برای لباس های مدرسه بویژه در دانش آموزان ابتدایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
اهمیت مدارس از نظر کودکان:
طبق نظر برخی از افراد، کودکی که لباس فرم به تن میکند، به احتمال زیاد مدرسه را جدیتر میگیرد پوشیدن لباس فرم مدارس ، برای کودک این پیام را به همراه دارد که همانطور که والدینش قبل از رفتن به کار لباس مناسب میپوشند ، او نیز باید خود را برای مدرسه آماده کند .
مدارس گزارش کردهاند که زمانی که کودکان " لباسهای بازی" را از تن خارج کرده و "لباسهای فرم" به
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در سه شنبه 1397/06/06 ساعت 0:18
برنامه اسکنر حرفه ای اندروید CamScanner -Phone PDF Creator
نسخه فول آنلاک کام اسکنر با امکانات عالی
CamScanner-Phone PDF Creator این برنامه اسکنر مخصوص اندروید می باشد
در مدارس هر چند روز یکبار نیاز به اسکنر احساس می شود از اسکن کردن عکس دانش آموزان و اضافه نمودن آن به سامانه سناد ،مسابقات ، مناسبت ها و ....
بنابراین خیلی از مدارس به فکر خرید اسکنر می افتند و برای آن هزینه زیادی پرداخت می کنند در صورتیکه من تمام اسکن ها را با گوشی خود انجام میدهم و هیچ مشکلی هم نداشته ام بنابراین پیشنهاد می کنم بدون هیچ هزینه ای با گوشی خود اینکار را انجام دهید.
برنامه کام اسکنر شما را از خرید اسکنر بی نیاز می کند و توسط آن می توانید با استفاده از دوربین گوشی های اندرویدی خود از صفحات ، عکسها و اسناد مختلف عکس گرفته و سپس با کروپ کردن ان ، آنرا به PDF یا فرمت دیگر تبدیل کنید و توسط ابزارهای حرفه ای موجود در برنامه آنها را بصورت اسکن شده و با بهترین کیفیت ذخیره کنید
دانلود نرم افزار در ادامه مطلب
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در دوشنبه 1397/06/05 ساعت 23:27
موضوع : مدارس هوشمند , نرم افزارها , نرم افزار , محتوای الکترونیکی , نرم افزارهای فلش آموزش ریاضی , بازی های فکری و اموزشی ,
آموزش ریاضی به کمک رایانه در قالب یک بازی جذاب و آسان
این بازی دونفره می باشد که یک نفر شما هستیید و نفر دوم که شما برای بازی انتخاب کرده اید توسط نرم افزار هدایت می شود . بنابراین باید با سرعت به سوالات پاسخ دهید تا در مسابقه عقب نمانید و...
این بازی علاوه بر آموزش ضرب می تواند دقت ، سرعت عمل و حافظه شما را نیز تقویت نماید.
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در سه شنبه 1397/05/16 ساعت 0:55
موضوع : خراسان جنوبی , شهرستان خوسف ,
این شهر یکی از کهنترین مناطق خراسان محسوب شده که در منابع تاریخی ازآن با نامهای خسف، خسب، خوسف یاد شدهاست. این شهر دو بخش دارد:
بخش مرکزی : دهستان خوسف - دهستان خور
بخش جلگه ماژان : دهستان جلگه ماژان -دهستان براکوه - دهستان قلعهزری
شهر خوسف در ۳۶ كيلومتري غرب بيرجند و در حاشيه كوير قرار گرفته است ارتفاع اين شهر ۱۲۹۰ متر از سطح دريا می باشد.
خوسف از شمال به شهرستان سرایان ، از شرق به بخش مرکزی بیرجند و سربیشه ، از غرب به طبس و از جنوب به نهبندان و کرمان محدود است. از نظر تقسیمات کشوری بیش از٦٥ روستاست و با وسعت ١٣ هزار و ١٤٤ کیلومتر مربع یکی از قدیمی ترین وبزرگترین بخش های استان با سابقه ٦٠ سال بخشداری می باشد. بخش خوسف درمسیر ارتباطی شرق کشور با استانهای کرمان،یزد،اصفهان،تهران و جنوب جاده ترانزیتی بندرعباس به خراسان جنوبی و افغانستان قرار دارد.
خاستگاه گل نرگس
شهرستان خوسف خاستگاه گل نرگس در شرق کشور است که بیش از 240 هزار مترمربع از ارضی سطح شهرستان زیرکشت این محصول است کار برداشت گل نرگس در شهرستان خوسف حدودا از نیمه آبان ماه آغاز میشود.
خوسف داراي اقليم مناطق بياباني با ويژگيهاي خاص آن است. از جمله
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در شنبه 1397/05/06 ساعت 23:59
صفحات سایت
تعداد صفحات : 124