جستجوگر پیشرفته






موضوع : رنگارنگ , متفرقه ,

امروزه کودکان ، نوجوانان و جوانان در معرض خطر سوءمصرف مواد هستند، چرا که در برهه ای از زندگی شان هستند که می توانند براحتی تحت تأثیر دوستان ، همسالان و کسانی قرار گیرند که با آنان در ارتباط هستند و آنها را سرمشق خود قرار می دهند . بنابراین نسل جوان اصلی ترین گروه آسیب پذیر به شمار می رود.

 

طرح همکاری خانه و مدرسه با همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش ، ستاد مبارزه با مواد مخدر، ، سازمان بهزیستی، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در برخی از کشورها اجرا می‌شود.

 

برنامه خانه و مدرسه
 

 این‌طرح بدنبال تقویت روابط خانوادگی و ایجاد یک رابطه صمیمی بین اعضای خانواده است. در روزگاری که شرایط زندگی ، تکنولوژی ، فضای مجازی و دیگر عوامل باعث شده است اعضای خانواده کمتر در کنار هم باشند و ارتباط بین اعضا بسیار کم شده است کودکان و نوجوانان می توانند بیشترین آسیب را ببینند.

 

در این برنامه ابتدا 4 نفر آموزش می بینند که عبارتند از:

 

1-    معلم پایه

2-    یک نفر از اولیا (والد تیم)

3-     دونفر( شریک اجتماعی) که دارای مدرک مرتبط مانند روانشناسی، علوم تربیتی و ... هستند .

 

مخاطبان اصلی 10 خانواده از کلاس اول هستند که با راهنمایی و اجرای اعضای تیم که قبلا آموزش دیده اند در برنامه هشت هفته ­ای شرکت خواهند کرد ضمنا تمامی خانواده ­ها به شکل داوطلبانه در این طرح شرکت می ­کنند.

 

در این جلسات فرصت‌هایی برای والدین فراهم می‌شود تا در جلسات مدتی را صرف صحبت با یکدیگر در حضور تمام اعضای خانواده کنند و حتی با کودک خود بصورت انفرادی بازی کنند و زمانی را در یک جمع صمیمی در کنار خانواده خود و دیگران بگذرانند. در این طرح دانش آموزان همکلاسی و هم سن و سال در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند دوستی آنها 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : همکاری خانه و مدرسه , برنامه،خانه،مدرسه , آموزش،پرورش،شهرستان،بیرجند , مدیرکل،اموزش،پرورش،خراسان،جنوبی , طرح مقابله با آسیب های اجتماعی , طرح همکاری خانه و مدرسه , مواد مخدر , داروهای روان گردان , مصرف مواد مخدر , برنامه خانه و مدرسه چیست؟ ,
برنامه خانه و مدرسه نوشته شده در دوشنبه 1397/09/19 ساعت 21:40

یکی از مهم ترین چیزهایی که هر مدیر باید از آنها اطلاع کامل داشته باشد آیین نامه و شیوه نامه هایی است که به مدارس ابلاغ می شوند و باید مطابق با انها در هر یک از موارد برنامه ریزی و اقدام شود. همچنین یک نسخه از انها باید در مدرسه وجود داشته باشد تا در مواقع لزوم براحتی بتوان به آنها رجوع کرد.

تمام آیین نامه ها و شیوه نامه از سایت معلمان فردا قابل دریافت می باشد شیوه نامه اجرایی تکالیف مهارت محور ، شیوه نامه طرح همیار معلم و شیوه نامه طرح مدام نیز اضافه شد که انها را می توانید در ادامه مطلب همین صفحه مشاهده و دریافت نمایید.

آموزش پرورش شهرستان بیرجند

دانلود شیوه نامه اجرایی تکالیف مهارت محور 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : معلمان فردا , آموزش و پرورش بیرجند , شیوه نامه طرح مدام , شیوه نامه،اجرایی،تمالیف،مهارت،محور , طرح،همیار،معلم , اداره،کل،آموزش،پرورش،خراسان،جنوبی , تکالیف،مهارت،محور , شیوه نامه تکالیف مهارت محور , ایین نامه امتحانات , آیین نامه شوراهای دانش آموزی ,
شیوه نامه - آیین نامه نوشته شده در جمعه 1397/09/16 ساعت 1:12

موضوع : رنگارنگ , ایین نامه ها ,

معاونت پرورشی و فرهنگی

 اداره كل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی

سال تحصیلی 1398-1397

 

باسمه تعالی

شیوه نامه اجرایی فراخوان ملی پرسش مهر 19

 

بر اساس مصوبه شماره 722 مورخ 23/01/1384 شورای عالی آموزش و پرورش با موضوع «تاكید بر استمرار اجرای پرسش مهر » رئیس‌جمهور محترم ،  و با هدف پرورش روحیه مشاركت‌جویی‌، پرسشگری و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری ، شیوه‌نامه اجرایی نوزدهمین فراخوان ملی پرسش مهر كه در سطح دانش‌آموزان سراسر كشور و مدارس ایرانی در خارج از كشور و فرهنگیان برگزار می‌شود به شرح زیر ابلاغ می‌شود.

لازم است ادارات كل استان‌ها ضمن تشكیل كمیته برگزاری پرسش مهر استان / سرپرستی / شهرستان / منطقه / ناحیه نسبت به اجرای موارد زیر اقدام لازم انجام نمایند.

 

ضوابط و شرایط برگزاری :

موضوع : «پارسال چه مهارت‌هایی را در مدرسه آموختید و امسال چه انتظاراتی در این زمینه دارید؟»

دانش‌آموزان پاسخ دهند که چه کسی و کدام معلم بیشتر به آن‌ها در زمینه مهارت‌آموزی کمک کرد و به نظر آن‌ها کدام مهارت‌ها بیشتر برای آینده زندگی آن‌ها مفید بوده و بکار می‌آید و مهم است؟

مخاطبین :

1-      دانش‌آموزان دختر و پسر همه دوره‌های تحصیلی (بجز دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی)

2-      معلمان كلیه دوره‌های تحصیلی

تذكر 1- كلیه معلمان و دانش‌آموزان متوسطه  دوره دوم و دانش‌آموزان متوسطه دوره اول (فقط در

 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : شیوه نامه پرسش مهر , رییس جمهور محترم , آیین نامه اجرایی , عناوین،و،رشته های،هنری , فیلم،کوتاه , فهرست،رشته های،مسابقات , سرودهای،دانش،آموزی , سرپرستی،مدارس،خارج،از،کشور ,
شیوه نامه اجرایی فراخوان ملی پرسش مهر 19 نوشته شده در جمعه 1397/09/16 ساعت 0:42

دفترچه سوالات کنکور سراسری سال 97 را بصورت جداگانه می توانید دانلود نمایید.

سوالات اختصاصی و عمومی آزمون ورودی دانشگاههای کشور در رشته های علوم تجربی، ریاضی ، علوم انسانی و هنر همرراه با پاسخنامه

سوالات کنکور سراسری

دفترچه سوالات آزمون اختصاصی علوم تجربی

 

سوالات کنکور سراسری

دفترچه سوالات آزمون عمومی علوم تجربی



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : دفترچه سوالات آزمون سراسری , سوالات کنکور علوم تجربی , دفترچه،سوالات،کنکور،انسانی , سوالات عمومی کنکور سراسری ریاضی , سوالات اختصاصی گروه علوم تجربی , دانلود دفترچه آزمون سراسری , پاسخنامه،سوالات،کنکور ,
دفترچه سوالات کنکور سراسری نوشته شده در جمعه 1397/09/09 ساعت 2:31

موضوع : رنگارنگ , اطلاعات عمومی , معلم , دانش آموز ,

فرمول های ریاضیات

ریاضیات دبستان

 

۱-براي پيدا كردن  مجموع زواياي داخلي يك nضلعي از روش زير استفاده مي كنيم:

              (2n-)× 180

 

مثال۱:مجموع زاويه هاي داخلی یک هشت ضلعی منتظم  چند درجه است؟  

       جواب:   1080=180×(2-8)

 

مثال۲:اگرمجموع زاویه های داخلی یک nضلعی ۱۴۴۰ درجه باشد  تعداد ضلع های این nضلعی چندتاست؟

۱۴۴۰÷۱۸۰=۸

۸+۲=۱۰

۱۰ضلعی

۲-مجموع زاویه های خارجی هر nضلعی محدب برابربا ۳۶۰ درجه می باشد.

 

نکته:زاویه خارجی زاویه ای است که از امتدادیک ضلع باضلع دیگر ایجاد می شود.

 

۳-اندازه هر زاویه داخلی یک nضلعی منتظم از دستور زیر به دست می آید:

(-n2×(180 n ÷

 

مثال۱:اندازه هر زاویه داخلی یک ۹ضلعی منتظم چند درجه است؟

(۹-۲)×۱۸۰ ÷۹=۱۴۰

 

نکته:هردو زاویه داخلی و خارجی مجاور به هم با هم مکملند.

 

مثال۲:اگر اندازه هر زاویه داخلی یکnضلعی منتظم ۱۵۶درجه باشد تعداد ضلع های این nضلعی منتظم چندتاست؟

 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : فرمول های ریاضی , آموزش اسان ریاضی , روش محاسبه اندازه زاویه , فرمول های ریاضی دبستان , معلمان فردا , معلم فردا , آموزش و پرورش بیرجند , یادگیری سریع و راحت ریاضی ,
فرمول های ریاضیات نوشته شده در جمعه 1397/09/09 ساعت 1:39

موضوع : رنگارنگ , کلیپ های آموزشی آزمایشگاهی , کتب درسی , دانلود فایل صوتی , فیلم و عکس , فیلم , دانلود فایل صوتی , دانلود آهنگ و موزیک ,

دانلود فایل صوتی و تصویری مولودی میلاد پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین

 

آیکون دانلود

دانلود مولودی خوانی میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع)

 

آیکون دانلود

دانلود مولودی 2

برای دانلودهای دیگر به ادامه مطلب بروید



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : مولودی خوانی میلاد , دانلود،مولودی،با صدای،کریمی،صدای بین فاطمه،ضریح،حضرت،محمد , دانلود آهنگ و کلیپ مذهبی , دانلود نوحه و مولودی زیبا , اعیاد و جشن های مذهبی ,
مولودی خوانی نوشته شده در جمعه 1397/09/09 ساعت 0:13

موضوع : برنامه ریزی , برنامه سالانه ,

تقويم اجرايي سالانه پرورشي دبستان حضرت قائم (عج)   سال تحصيلي69/1395

 

سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل  گرامیباد

 

مدیر دبستان: شهرام دستجردی                              معاون پرورشی: ...............

.........................................................................................................................................

 

شهريور ماه 95

1 – اجرای پروژه مهر 95

2 – تزئین سالن و کلاسها و نصب پوسترها و پارچه ها و بنرهای وي‍ژه آغاز سال تحصيلي جديد .

3– برنامه ريزي و هماهنگي براي شروع سال تحصيلي جديد.

4 – برگزاري جشن شكوفه ها .(اول و پيش دبستاني) .

5 –  برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی.

6-

 

ايام هفته

تاريخ

مناسبت

چهار شنبه

31/6/97

جشن شکوفه ها ( پایه اول و پیش دبستانی)

 

 

 

 

مهر ماه 95

1 – برگزاري مراسم ويژه آغازين در سال تحصيلي جديد.

2 – برنامه ريزي و تهيه برنامه ي هفتگي و اجراي مراسم صبحگاهي .

3 – برنامه ريزي واجراي نماز جماعت در آموزشگاه .

4 – گراميداشت هفته ي دفاع مقدس .

5 – توزيع تراكت گلبرگهاي قرآني در زمينه حفظ جزء سي قرآن .

6 – ثبت نام وپذيرش اشتراك براي مجلات رشد و پيوند .

7 –

8 –برنامه ريزي جهت فعا ليت كتابخانه و استفاده ي دانش آموزان از كتابخانه .

9- برگزاري انتخابات اعضاي جديد انجمن اوليا و مربيان (هفته پيوند اوليا و مربيان).

10 – نصب پوسترها و پارچه ها و بنرهای تبليغاتي به مناسبتهاي مختلف .

11 – ثبت نام اعضای تشکیلات دانش آموزی ( پیشتازان  -  بسیج دانش آموزی).

12 - اجراي مسابقات مختلف قرآني و فرهنگي به مناسبتهاي مختلف .

13 - اعزام دانش آموزان به مراكز علمي ،آموزشي وتفريحي .( اردوي دانش آموزي).

14 – گراميداشت روز جهاني كودك .

15 – مراسم عزاداري ماه محرم.



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : برنامه سالانه پرورشی , برنامه،سالانه،اموزشی , برنامه سالانه مدرسه , دانلود برنامه سالانه , آموزش،پرورش،بیرجند،خراسان،جنوبی ,
برنامه سالانه پرورشی نوشته شده در جمعه 1397/09/02 ساعت 14:51

موضوع : برنامه ریزی , مدیریت , رنگارنگ , متفرقه , ایین نامه ها ,

خلاصه و گزیده ای از آیین نامه ها و.... در مقاطع مختلف که بیشتر با انها سروکار داریم :

 

ایین نامه ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی(تکماده)

نگارش جدید و نحوه استفاده از ماده ۷ آیین نامه ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی(تک ماده)

الف) دانش آموزانی که در ارزشیابی شهریور ماه حداکثر در دو ماده درسی (به استثنای ریاضی و فارسی) به سطح پیشرفت قابل قبول نرسند و نیاز به تلاش بیشتر کسب کنند با استفاده از تبصره ۱ ماده ۷ قبول شناخته می شوند

 

ب) دانش آموزانی که در ارزشیابی شهریور ماه در بیش از دوماده درسی (به استثنای ریاضی و فارسی)به سطح پیشرفت قابل قبول نرسند و نیاز به تلاش بیشتر کسب کنند با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ قبول شناخته می شوند.

 

تذکر: تبصره ۲ ماده ۷ یعنی صدور مجوز قبولی توسط شورای مدرسه (تشکیل جلسه با حضور والدین و معلم مربوط و رأی موافق اکثریت اعضای شورا و تنظیم صورتجلسه شورا در این خصوص)

 نگهداری یک نسخه آن در پرونده تحصیلی دانش آموز و ثبت شماره مجوز در سیستم اطلاعات دانش آموزی ضروریست

 

تذکر۲: در استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ محدودیت تعداد درس وجود ندارد و می تواند شامل همه دروس نیز بشود (به استثنای ریاضی و فارسی)

 

ج) در دروس فارسی و ریاضی فقط با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ امکان قبولی وجود دارد آن هم فقط در یک درس (یا ریاضی یا فارسی) به عبارتی ، چنانچه دانش آموزی در ارزشیابی شهریور ماه فقط از درس فارسی یا فقط از درس ریاضی(در واقع فقط از یک عنوان درسی) سطح پیشرفت قابل قبول را کسب نکرد(نیاز به تلاش بیشتر) فقط با صدور مجوز شورای مدرسه می تواند قبول شود (تبصره ۲ ماده ۷) و اگر از هر دو ماده درسی ریاضی و فارسی سطح پیشرفت قابل قبول را کسب نکرد (نیاز به تلاش بیشتر) تکرار پایه خواهد شد

 

مثال :

دانش آموزی درارزشیابی شهریور در دروس علوم تجربی و تعلیمات اجتماعی سطح پیشرفت نیاز به تلاش بیشتر راکسب نموده.باشد با استفاده از تبصره ۱ ماده ۷ قبول می شود.

 

مثال :

دانش آموزی درارزشیابی شهریور در دروس ریاضی،علوم تجربی ،تعلیمات اجتماعی، هدیه های آسمانی، تفکر و پژوهش و هنر سطح پیشرفت نیاز به تلاش بیشتر راکسب نموده باشد می تواند با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ قبول شود.

 

مثال :

دانش آموزی درارزشیابی شهریور فقط در درس ریاضی سطح پیشرفت نیاز به تلاش بیشتر راکسب نموده باشد می تواند با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ قبول شود.

 

مثال:



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : ماده و تبصره های آیین نامه , آیین نامه،ارزشیابی،توصیفی , دستورالعمل،مالی،مدارس , تک ماده , کبر سن و صغر سن , تصمیم شورای مدرسه , پگونگی تعیین سطح دانش آموز , قوانین تنبیه دانش آموز , روش تنبه در مدرسه , ممنوعییت تنبیه در مدارس ,
ماده و تبصره اما پراکنده !!!! نوشته شده در سه شنبه 1397/08/22 ساعت 3:09

صفحات سایت

تعداد صفحات : 124





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .