جستجوگر پیشرفته






موضوع : طرح درس سوم ,

 

"طرح درس روزانه"

 

نام درس: ریاضی                   پایه: سوم دبستان                      موضوع: تقسیم با باقی مانده

سال تحصیلی:                         تعداد دانش آموزان:                   مدت اجرا: 45 دقیقه

آموزشگاه:                             کلاس:                                     صفحات: 173-172

.................................................................................................................

  • هدف کلی:        دانش آموزان در این درس با تقسیم با باقی مانده آشنا می شوند.
  •  
  • اهداف جزیی؛ دانش آموزان در این درس:

            با باقی مانده تقسیم آشنا می شوند. (شناختی)

            به مراحل محاسبه تقسیم با باقی مانده مساحت دایره علاقه نشان می دهند. (عاطفی)

             با خارج قسمت آشنا می شوند. (شناختی)

  • اهداف رفتاری؛ دانش آموزان در پایان درس:

              تفاوت بین خارج قسمت و باقی مانده را توضیح دهند. (شناختی- درک و فهم)

              بتوانند مراحل یک تقسیم با باقی مانده را به درستی انجام دهند. (شناختی- کاربرد.)

              در فعالیت های فردی و گروهی با اشتیاق شرکت می کند. (عاطفی- واکنش)

  • رفتار ورودی؛ دانش آموزان قبل از تدریس:


...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : طرح درس ریاضی پایه سوم , طرح درس تقسیم با باقیمانده , طرح درس ریاضی سوم دبستان , ارزشیابی تشخیصی , رفتار ورودی دانش اموز , مرحله آغازین تدریس , فعالیتهای حین تدریس , تعیین تکلیف ,
تقسیم با باقیمانده نوشته شده در سه شنبه 12 / 06 / 1392 ساعت 0:9

موضوع : آموزش ابتدایی , دانش آموز ,

یش نیازها،برای یادگیری ریاضی

 

 

پیش نیازها،برای یادگیری ریاضی

 

یک کیلوگرم =1000 گرم

  • برای تبدیل کیلوگرم به گرم عدد مربوطه را در  1000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل گرم به کیلوگرم عدد مربوطه رابر  1000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک متر  = 100 سانتی متر

  • برای تبدیل متر به سانتی متر عدد مربوطه را در  100 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل سانتی متر به متر عدد مربوطه را بر  100 تقسیم می کنیم.

 

 

یک متر  =  1000 میلی متر

  • برای تبدیل متر به میلی متر عدد مربوطه را در  1000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل میلی متر به متر عدد مربوطه را بر  1000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک سانتی متر =  10 میلی متر

  • برای تبدیل سانتی متر به میلی متر عدد مربوطه را در  10 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل میلی متر به سانتی متر عدد مربوطه را بر  10 تقسیم می کنیم.

 

 

یک هکتار = 10000 متر مربع

  • برای تبدیل هکتار به مترمربع عدد مربوطه را در  10000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل مترمربع به هکتار عدد مربوطه را بر  10000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک کیلومتر = 1000  متر

  • برای تبدیل کیلومتربه متر عدد مربوطه را در  1000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل متر به کیلومتر عدد مربوطه رابر  1000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک لیتر =1000 سی سی

  • برای تبدیل لیتر به سی سی عدد مربوطه را در  1000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل سی سی به لیتر عدد مربوطه رابر  1000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک لیتر = 1000 سانتی متر مکعب

  • برای تبدیل لیتر به سانتی متر مکعب عدد مربوطه را در  1000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل سانتی متر مکعب به لیتر عدد مربوطه رابر  1000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک سی سی = 30 قطره

  • برای تبدیل سی سی به قطره عدد مربوطه را در  30 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل قطره به سی سی عدد مربوطه رابر  30 تقسیم می کنیم.

 

 

یک مترمکعب = 1000 لیتر

  • برای تبدیل متر مکعب به لیتر عدد مربوطه را در  1000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل لیتر به متر مکعب عدد مربوطه رابر  1000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک مترمکعب=1000000 سانتی متر مکعب

  • برای تبدیل متر مکعب به سانتی متر مکعب عدد مربوطه را در  1000000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل سانتی متر مکعب به متر مکعب عدد مربوطه رابر  1000000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک کیلو متر مربع=1000000 متر مربع

  • برای تبدیل کیلو متر مربع به متر مربع عدد مربوطه را در  1000000 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل متر مربع به کیلو متر مربع عدد مربوطه رابر  1000000 تقسیم می کنیم.

 

 

یک کیلو متر مربع=100 هکتار

  • برای تبدیل کیلو متر مربع به هکتار عدد مربوطه را در  100 ضرب می کنیم.
  • برای تبدیل هکتار به کیلو متر مربع عدد مربوطه رابر  100 تقسیم می کنیم.
 
 


امتیاز :

برچسب ها : پیش نیازهای اموزش،اموزش ریاضی , انچه باید درباره ریاضی بدانیم , چگونه ریاضی را بهتر بفهمیم , یادگرفتن بهتر ریاضی در کلاس درس , معلم فردا , معلمان ریاضی , درک بهتر مسائل ریاضی , آموزش ابتدایی , اموزش پرورش سربیشه , شهر مود ,
آموزش ریاضی نوشته شده در دو شنبه 11 / 06 / 1392 ساعت 23:17

موضوع : فلش های اموزش علوم تجربی ,

نور و چگونگی تشکیل سایه

برای بزرگ و تمام صفح شدن اینجا را کلیک کنید.



امتیاز :

برچسب ها : تابش نور , چگونه سایه بوجود می اید , تشکیل سایه , سایه چیست , عبور نور از اجسام مختلف , فلش علوم تجربی , اموزش و پرورش ,
سایه نوشته شده در دو شنبه 11 / 06 / 1392 ساعت 0:21

موضوع : نرم افزارهای فلش آموزش ریاضی ,

آموزش و تمرین جمع به کمک انگشتان دست در پایه اول ابتدایی

 

برای بزرگ و تمام صفحه شدن اینجــــــا را کلیک کنید

 

آموزش پرورش شهرستان بیرجند                                           دانلود فلش در ادامه مطلب



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : بازی و ریاضی , جمع و تفریق کودکان , چگونه بچه ها ریاضی را زودتر یاد می گیرند , یادگیری اعداد و شمارش به کمک انگشتان , معلمان اموزش ابتدایی ,
جمع با انگشتان دست نوشته شده در 10 / 06 / 1392 ساعت 23:38

موضوع : آموزش ابتدایی ,

آيا مهارت درخواندن، در تقويت قدرت نوشتن كودكان و كاهش مشكلات آنها در مدرسه تاثيرگذار است؟


اگر شما كودكاني داريد كه به مدرسه مي روند يا خودتان معلم هستيد متوجه شده ايد كه تعدادی از دانش آموزان در خواندن و نوشتن ضعيف هستند. آيا ميان اين دو مقوله ارتباطي وجود دارد؟
جواب اين سوال مثبت است . ولي چرا؟
با مطالعه كردن، بخشي از قواعد زبان در ذهن دانش آموزان جاي مي گيرد و آنها از طريق خواندن مي توانند به روش مناسبي براي نوشتن دست يابند.
در واقع تحقيقات زيادي در مورد ارتباط اين دو موضوع انجام گرفته كه نتايج مثبتي درپي داشته است.
اين مطالعات نشان مي دهد كه خواندن، مهارت هاي لازم براي نوشتن را به دانش آموزان مي آموزد و آنها با خواندن، نحوه درست استفاده از زبان را ياد مي گيرند.
اگر دانش آموز معناي آنچه مي خواند را درك كند معاني و شكل زبان مورد استفاده در كتاب ها را نيز خواهد فهميد و در ضمن مي تواند از اين معلومات براي تقويت 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : تقویت مهارت خواندن،تقویت قدرت نوشتن،جا گرفتن قواعد زبان در ذهن کودک , معاني و شكل زبان مورد استفاده در كتاب ها،معنای کامل کلماتمعاني و شكل زبان مورد استفاده در كتاب ها،داستان های مورد علاقه کودکان،مشکلات کودکان برای ورود به مدرسه،تقویت مهارتهای نوشتاری ,
تقويت قدرت نوشتن با مهارت در خواندن نوشته شده در 10 / 06 / 1392 ساعت 0:10

موضوع : فرم های مورد نیاز مدرسه ,

(((باسمه تعالی)))

 

 انتظارات اولیاء دانش آموزان از مدرسه

 

اینجانب................................. ولی دانش آموز ................................. از مدرسه و معلم فرزندم انتظار دارم :

 

_ 1  ...........................................................................................................

_ 2   .........................................................................................................

_ 3   ...........................................................................................................

_ 4 ............................................................................................................

_ 5  .........................................................................................................

 

از اولیاء گرامی تقاضا می شود در صورتیکه قصد همٌکاری با مدرسه در یکی از زمیته های زیر را دارید در  مقابل آن علامت بزنید.



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : فرم انتظارات , انتظاراتی که اولیا از مدیر و معلمان دارند , همکاری اولیا و دیگران با مدرسه , برگزاری نماز جماعت , برگزاری جشن ها و مناسبت ها , معلم فردا , معلمان فردا ,
فرم انتظارات اولیا نوشته شده در شنبه 09 / 06 / 1392 ساعت 15:58

موضوع : داستان های آموزنده و مقاله , اقدام پژوهی ,

 

موضوع :

(حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم ابتدایی در بخش نواحی آب و هوایی ایران)

                                                                              

چکیده :

من سعی کردم طی مطالعات ، بررسی ، نظرخواهی های مختلف و گردآوری اطلاعات تلاش خود را در جهت رفع این مشکل قرار دهم . در این راه از اولیای مدرسه ـ همکاران ، دانش آموزان کمک گرفتم . روش های مختلفی را یادداشت کردم و به کتب زیادی مراجعه نمودم تا با توجه به مطالب گردآوری شده و تغییر آنها از میان راه حل ها ، یکی را انتخاب کرده و در کلاس اجرا نمایم بنابراین تلفیقی از روش های (همیاری ـ ایفای نقش) را انتخاب کردم و با گروه بندی شاگردان کلاسم و ایجاد محیطی مناسب در فضای باز مدرسه با نوع آب و هوا در گروه و ملبس کردن دانش آموزان به شرایط آب و هوایی آن نواحی در گروه و دادن نقش به هریک از اعضای گروه همراه با بیان خصوصیات آن نواحی از روی پلاکاردها و نقشه نواحی آب و هوایی ایران که در پیوست آمده است این کار انجام شد و نتایج حاصل از آن بسیار رضایت بخش بود این رضایت



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : اقدام پژوهی،مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا , بهترین مشوق و راهنمای بچه ها , معلم موفق و پژوهشگر , معلم فردا , معلمان , معلم , آموزگار , مدرک تحصیلی , مشکلات یادگیری , جمع اوری اطلاعات , تجزیه تحلیل داده ها , انتخاب راه حل موقت , اجرا و نظارت طرح , ارزشیابی و نتیجه گیری , منابع و ماخذ یک پژوهش ,
اقدام پژوهی نوشته شده در شنبه 09 / 06 / 1392 ساعت 0:21

موضوع : رایانه ,

آپدیت کردن ویندوز

vista

اکثر کاربران ایرانی به آپدیت کردن ویندوز توجه نمیکنند و در اثر همین کم توجهی دچار مشکلات بزرگی میشوند. البته همه تقصیر به گردن کاربران نیست بلکه به دلیل سرعت بسیار پایین اینترنت امکان دانلود کردن 100 تا 200 مگابایت آپدیت برای کاربران فراهم نیست. حتی آنهایی که از اینترنت پرسرعت استفاده میکنند در دانلود دچار مشکل هستند چه برسد به طیف عظیمی از کاربران که با اینترنت دایل آپ به اینترنت دسترسی دارند.

بدانید عوامل بالا نباید در دریافت آپدیت ویندوز توسط شما مانعی ایجاد کند. آپدیتهایی که هر از چند گاهی ویندوز ارائه میدهد الکی نیست! مسلما یک شرکت تجاری و نرم افزاری بیکار نیست که سرویسهای بیجا برای آپدیت قرار دهد. فرض کنید ویروس، کرم و یا تروجانی در اینترنت منتشر شده و شیوه نفود بدافزار بر اساس حفرههای امنیتی در ویندوز است. بعد از انتشار، متخصصان مایکروسافت به 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : ابدیت کردن ویندوز , بروزاوری نرم افزارهای کامپیوتر , دانلود کم حجم ترین فایل ها , نصب به موقع آبدیت ها , موانع دریافت ابدیت ویندوز , ترمیم روزنه های امنیتی , جلوگیری از ورود ویروسها , کرم های اینترنتی , تروجانها و اسپایورها ,
آبدیت ویندوز نوشته شده در جمعه 08 / 06 / 1392 ساعت 22:2

صفحات سایت

تعداد صفحات : 124





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .