جستجوگر پیشرفته






موضوع : پایه ششم , نمونه سوال ششم ,

 نمونه آزمون علوم تجربی                             كلاس : ششم  

                                                      

1-کدام یک از مواد زیر طبیعی هستند؟

الف)پنبه ۝              ب)پلاستیک ۝               ج)کاغذ ۝        د)دارو ۝   

2-مسلمانان حدود چند سال پیش به دانش ساخت کاغذ دست یافتند؟

الف)1311 ۝         ب)1198  ۝               ج)800  ۝                    د)700 ۝

3-در قران کریم از کدام فلز به عنوان مظهر استحکام و منفعت برای مردم یاد شده است؟

الف)مس۝              ب)طلا ۝                 ج)آهن۝             د)روی۝

5-کدام یک از سوخت های زیر،فسیلی نیست؟

الف)نفت۝         ب)گاز ۝          ج)چوب۝         د)زغال سنگ۝

ب) جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید.

1-هنگام تهیه کاغذ برای به وجود آمدن چسبندگی در خمیر کاغذ....................به آن اضافه می کنند.

2-یکی از راه های حفظ منابع طبیعی...................است.

3)اسیدها را به دو دسته خوراکی و....................گروه بندی می کنند.

4)آب اکسیژنه را در جای .................نگهداری می کنند.                                                                                       

5)اسیدها هنگامی که در آب حل می شوند،....................شده و ............................... را عبور می دهند.

 


...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : نمونه سوال علوم پایه ششم , سوالات علوم تجربی ششم , سوال امتحان ششم , نمونه سوال تستی , سوالات تشریحی ششم ابتدایی , کلاس ششم دبستان ,
امتحان علوم تجربی پایه ی ششم نوشته شده در چهارشنبه 1394/06/18 ساعت 17:49

موضوع : خلاصه کتاب ,

خلاصه ای از تاريخ انبيا
 

حضرت آدم(ع)
ادوار نبوت:دوره اول نبوت
لقب:خلیفۀ ا...
کنیه:ابوالبشر
معنای اسم:آدم=آفریده شده از سطح زمین
پدر ومادر خداوندمتعال آدم را ازخاک آفرید وجان دراو دمید
تاریخ ولادت:قبل از هبوت آدم
مدت عمر:930سال
محل هبوت: آن حضرت در کوه صفاوبنا به قول مشهوردرکوه سراندیب فرود آمد
محل دفن:نجف اشرف در کشور عراق
نسب:خدای متعال بعد از خلقت آسمان ها وزمین وسایر موجودات اراده فرمود،سرامد مخلوقات یعنی انسان را بیافریند و نخستین انسان و پیامبری که سرگذشت او در قرآن ذکر شده حضرت آدم است.
تعداد فرزندان:آن حضرت فرزندان زیادی داشت 
مختصری از زندگی نامه
خداوند متعال بعد از اینکه آدم وحوا را آفرید، به آنها اجازه داد در بهشت زندگی کنند،و از تمامی نعمت های آن استفاده نمایند،ب جز میوه ی خاصی که آدم وحوا را از خوردن آن نهی کرد و فرمود:اگر به آن درخت نزدیک شوید
و از میو ه آن بخوریداز بهشت رانده خواهید شد. ولی با وسوسه های شیطان ، به آن درخت نزدیک شده و از 
میوه ی آن خوردند و خداوند آنها را از بهشت بیرون راند و به زمین فرستاد. آدم و حوا از عمل خود سخت پشیمان شدند و سالها به درگاه خداوند متعال گریه و زاری نموده و طلب آمرزش کردند.خدای مهربان توبه آنها را 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : تاریخ انبیا , قصص انبیا , زندگی پیامبران الهی , زندگی حضرت نوح , زندگینامه پیامبران , حضرت لوط , حضرت اسماعیل ,
خلاصه تاریخ انبیا نوشته شده در جمعه 1394/06/13 ساعت 4:13

موضوع : طرح درس دوم ,

طرح درس روزانه

 

نام کتاب:ریاضی پایه دوم ابتدایی                  زمان تدریس:40 دقیقه

عنوان درس:شناخت اشکال هندسی              تاریخ تدریس:

روش تدریس: یاد سپاری                             تعداد فراگیر: 20 نفر

نام معلم:

هدف کلی : شناخت شکل های هندسی

اهداف جزئی:

- شکل های هندسی را تعریف کند.

-  شکل های هندسی را تشخیص دهد.

- شکل های هندسی (دایره ،‌مربع ،‌ مستطیل ،‌لوزی) را بشناسد.

هدف های رفتاری:

-دانش آموز بتواند درکلاس درس و بدون کمک معلم اشکال هندسی را رسم کند.

-دانش آموز بتواند در مدت زمان 10 دقیقه در دفتر خود شکل دایره را بکشد و آن را رنگ کند.

-دانش آموز در خانه و بدون کمک و با استفاده از وسایل اطراف خود شکل‌های هندسی را روی 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : طرح درس روزانه ریاضی , طرح درس ریاضی دوم ابتدایی , ریاضی دوم دبستان , اشکال هندسی ,
طرح درس روزانه آموزش اشکال هندسی نوشته شده در پنجشنبه 1394/06/12 ساعت 14:52

نام کتاب:ریاضی پایه سوم                     زمان تدریس:35 دقیقه

عنوان درس:مفهوم ضرب                   تاریخ تدریس:

روش تدریس:                                    تعداد فراگیر: 20 نفر

نام مدرس:

هدف کلی :آموزش مفهوم ضرب

اهداف جزئی :

عبارت ضربی را بخواند

ضرب مربوط به شکل را بنویسد

مفهوم ضرب را بیان کند

شکل مربوط به ضرب را نشان دهد

اهداف رفتاری:

دانش آموز در کلاس درس و با استفاده از مهره هایی که در اختیار دارد ضرب 2 پنج تا می شود 10 را نشان دهد.

دانش آموز بدون استفاده از کتاب با تصاویری که روی تخته کلاس کشیده شده ضرب 2 هفت تا 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : طرح درس ریاضی , سوم دبستان , طرح درس روزانه , معلم فردا , روش تدریس ریاضی , طرح درس , ریاضی سوم دبستان , مفهوم ضرب , اموزش ضرب ,
طرح درس ریاضی سوم نوشته شده در یکشنبه 1394/06/08 ساعت 1:28

موضوع : مدیریت , پند ها و حکمت ها , دینی.مذهبی ,

نامه حضرت علی علیه السلام به مالك اشتر نخعى

 

به نام خداوند بخشنده مهربان

اين فرمان بنده خدا على امير مومنان به مالك اشتر پسر حارث است در عهدى كه با او دارد هنگامى كه او  را به فرماندارى مصر برمى گزيند تا خراج آن ديار را جمع آورد و با دشمنانش نبرد كند كار مردم را اصلاح و شهرهاى مصر را آباد سازد.

1- ضرورت خودسازى

 او را به ترس از خدا فرمان مى دهد و اينكه اطاعت خدا را بر ديگر كارها مقدم دارد و آنچه كه در كتاب خدا آمده، از واجبات و سنت ها را پيروى كند دستوراتى كه جز با پيروى آن رستگار نخواهد شد و جز با نشناختن و ضايع كردن آن جنايتكار نخواهد گرديد. به او فرمانى مىدهد كه خدا را با دل و دست و زبان يارى كند، زيرا خداوند پيروزى كسى را تضمين كند كه او را يارى دهد و بزرگ دارد آن كس را كه او بزرگ شمارد. و به او فرمان مى دهد تا نفس خود را از پيروى آرزوها باز دارد  و به هنگام سركش رامش نمايد كه (همانا نفس همواره به بدى وا مى دارد جز آنكه خدا رحمت آورد.) پس اى مالك بدان! من تو را به سوى شهرهايى فرستادم كه پيش از تو دولتهاى عادل يا ستمگرى بر آن حكم راندند و مردم در كارهاى تو چنان مى نگرند كه 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : متن نامه , حضرت علی به مالک اشتر , نصایح حضرت علی , علیه السلام , مالک اشتر نخعی , وظایف حاکمان , قضات و داوران , کارگزاران دولتی , وظایف مدیران , مدارس و ادارات , هشدارهایی به مدیران , حاکم مصر , شتابزدگی در تصمیم گیری , شهادت و رستگاری , پیامبر اسلام ,
نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر نوشته شده در پنجشنبه 1394/06/05 ساعت 4:40

موضوع : بازی های رایانه ای , بازی آنلاین ,

بازیهای آنلاین

برای شروع بازی بصورت انلاین روی تصویر کلیک کنید



امتیاز :

برچسب ها : بازی انلاین , بازی های آنلاین , بازی رایانه ای , بازی و جایزه , بازی تراوین , سکه طلای شانسی , بازی , کامپیوتری , دانش آموزان , معلمان فردا , online , games ,
بازی انلاین نوشته شده در چهارشنبه 1394/06/04 ساعت 3:33

موضوع : متفرقه , معلم ,

زمان آغاز طرح رتبهبندی معلمان از زبان وزیر آموزش و پرورش

 

 

وزیر آموزش و پرورش از آغاز طرح رتبه بندی معلمان در نیمه دوم سال جاری خبرداد و گفت: این طرح آغاز یک راه برای پاسخ به خواسته های معلمان با هدف ایجاد زمینه ارتقای مهارتهای حرفه ای، افزایش حقوق و مزایا و کاهش فاصله دریافتی معلمان با سایرکارکان دولت و ارتقای منزلت و جایگاه معلمان در سطح جامعه اجرایی می شود.

 

ایسنا: علی اصغر فانی در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و روسای آموزش و پرورش سراسر هرمزگان تصریح کرد: این طرح نتیجه هفت ماه تلاش آموزش و پرورش در دولت بود که با نگاه ویژه دولت به ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش، در  27اسفندماه سال گذشته به تصویب رسید و دولت در گام اول 1350میلیارد تومان را به این امر اختصاص داد.

به گفته فانی:احکام معلمان در اجرای این طرح باید قبل از مهرماه در آستانه بازگشایی مدارس صادر شود تا با اجرای آن تلاش های دولت در جهت پاسخ به مطالبات فرهنگیان شریف عینی باشد.

وی همچنین گفت: اگر چه این امر یک شروع خوبی است اما کافی نیست و باید تلاش کنیم آنچه شایسته این قشر شریف است محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جزییات این طرح خاطرنشان کرد: براساس طرح رتبه‌بندی



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : طرح رتبه بندی معلمان , رتبه بندی فرهنگیان , اموزش وپروررش , صدور احکام حقوقی , بازگشایی مدارس , ارتقای مدیریت , مدیریت آموزشگاهی , بومی سازی , تامین نیروی انسانی , وزیر ,
رتبه بندی فرهنگیان نوشته شده در چهارشنبه 1394/06/04 ساعت 2:36

موضوع : طرح درس اول ,

طرح درس روزانه قران ( حروف ناخوانا )

باسمه تعالی

 

عنوان: حروف ناخوانا                                      پایه ی اول دبستان

زمان پیش بینی شده: 25 دقیقه                      محل تدریس: کلاس

         تعداد فراگیران: 30 نفر                                   روش تدریس: فعالیت گروهی

.............................................................................................................................................

هدف کلی:

آموزش قرآن مجید

هدف جزئی: تدریس حروف ناخوانا

اهداف رفتاری:

1- دانش آموز حروف ناخوانا را بشناسد (دانشی)

2- دانش آموز متوجه شود حروف ناخوانا خوانده نمی شود (دانشی)

3-دانش آموز بتواند حروف ناخوانا (عبارت قرآنی) را شمرده بخواند. (مهارتی)

4- دانش آموز به یادگیری قواعد و علامت های قرآنی علاقه نشان دهد .(نگرشی)

وسایل مورد نیاز:

 لوحه، چوب نشانه گر، کتاب درسی، تخته، تصویرهای آماده برای قصه گویی، علامت های "والی" با نی، علامت والی در برگه با حاشیه قرمز، شکوفه های قرآنی برای اسامی گروه ها

رفتار ورودی:

الف: ارزرشیابی تشخیصی: پیام قرآنی را.....

ب: برقراری ارتباط:

سلام بچه ها، حالتون خوبه، لبا خندونه، دلا مهربونه، حالا که لبت خندونه، دلت مهربونه، یه تشویق کن خودتو (دانش آموز در جواب: سلام، بله، بله، هوراااا)

حضور و غیاب دانش آموزان و ...

ج:ارزیابی ورودی:



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : طرح درس , قران , طرح درس روزانه , اموزش پرورش , معلمان , حروف ناخوانا , بیرجند , خراسان , جنوبی , طرح درس کامل , طرح درس قران , معلم فردا , روش تدریس , پایه اول ابتدایی , طرح درس دبستان ,
حروف ناخوانا نوشته شده در شنبه 1394/05/31 ساعت 0:41

صفحات سایت

تعداد صفحات : 124





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .