جستجوگر پیشرفته
اگر خط خوبی ندارید احتمالا به خود می گویید که خوش خطی یک استعداد خدادادی است و من نمی توانم زیبا بنویسم. اما اگر با جدیت و با روش درست شروع به تمرین کنید خواهید فهمید که این استعداد در شما وجود دارد ولی نیاز به شکوفایی داشته است.
همه این روزها درباره روانشناسی خط افراد چیزهایی شنیدهایم بخصوص اینکه از روی خط هر فرد میتوان به شخصیت درونی او پی برد که اگر بد خط هستید ممکن است شما را نگران کند چون شنیده ایم خط زیبای افراد ، نشان از زیبایی درونی و شخصیت خوب این فرد دارد و...
اگر خط خوبی ندارید، به نظرم تا دیر نشده است تکانی به خود بدهید و برای خوش خط شدن خود اقدام کرده و مشکل خود را حل کنید.. یعنی بهجای اینکه شخصیت درونی خود را تغییر دهید تا خطتان عوض شود، خطتان را تغییر دهید، شاید خط زیبایتان باعث شد تغییراتی نیز در درونتان اتفاق بیفتد!
خوشنویسی با خودکار هم مانند تمام مهارتهای دیگر به میزان تمرین شما وابسته است و اینکه این تمرینات با علاقه و ذوق همراه باشند، تأثیری دوچندان در خط شما خواهند داشت. مهمترین مسئله در یادگیری خط این است که شما بخواهید خطتان خوب شود و اصلاً عجله نداشته باشید و اصلا به زمان فکر نکنید بلکه خیلی آرام و باحوصله تمرین کنید.
دست خط خود را آنالیز کنید
1- به اندازه چند خط از روی کتاب یا روزنامه بنویسید .هدف اینست که نحوه نوشتن حروف و کلمات و همچنین ترکیب انها با یکدیگر را بتوان دید. برای این منظور باید حداقل
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1398/07/19 ساعت 0:37
موضوع : برنامه ریزی , مدیریت , رنگارنگ , دانش آموز ,
با توجه به اینکه جامعه ی فردا را فرزندان امروز ما اداره خواهند کرد.اگر خوب تعلیم ببینند و خدایی تربیت شوند جامعه نیز شاداب ومنظم و سالم خواهدبود.
نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل تمام ابعاد وجودی یک دانشآموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی میشود. چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانشآموز به تواناییها و شایستگیهای کامل خود دست نخواهد یافت.
از آنجا که شادى بزرگ ترها عامل مؤثر در شادى و نشاط کودکان است و اولیا و مربیان غمگین نمى توانند فرزندان و دانش آموزانى شاد تربیت کنند از این رو با ارائه نظام اعتقادى درست براى دستیابى به شادى، مى توان به افزایش شادى در میان افراد جامعه کمک کرد. به این ترتیب مردم مى توانند تغییرى مثبت در زندگى خود بوجود آورند احساس پیشرفت و لذت در زندگى داشته باشند و به شادى و مسرت دائمى دست یابند و فقط در این صورت است که مى توانند شادى و مسرت را در وجود کودکانشان نیز پرورش دهند.
لذا سیراب نشدن فرزندان از محبت و عاطفه، عدم تعادل روحی و روانی را به دنبال دارد، نا آشنایی خانوادهها به روشهای مؤثر تعلیم و تربیت را میتوان با آموزش احساس مسؤولیت در برابر خود، خانواده، واقع بینی توام با نگرش مثبت، تقویت روحیه همکاری و کار گروهی، آموزش مهارت های زندگی، تقویت مهارت ادراکی، و….. به کمک کلیه دستاندرکاران محیط آموزش تا حدود زیادی حل کرد تا در نهایت محیطی شاداب، سازنده و قانونمند ایجاد شود و بتوانیم فرزندان سالم و خوبی تحویل جامعه دهیم.
عوامل مؤثر بر نشاط و شادابی دانش آموزان
– خانواده
– مهمترين عامل نقش خانواده است، تربيت فرزند از اوان زندگي و ايجاد نشاط او و پيوند ميان
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1398/07/12 ساعت 22:05
موضوع : رنگارنگ , اطلاعات عمومی , اختلالات یادگیری ,
دانش آموز ديرآموز كيست
تقریبا ۱۳% دانش آموزان مدارس عادی دیر آموز هستند، بنابراین مهارت آموزی این کودکان باید مورد توجه زیادی قرار گیرد و این مساله نیازمند آن است که یک دوره آموزشی برای معلمان دوره ابتدایی گذاشته شود و نیز یک کمیته تخصصی بر عملکرد مدارس نظارت داشته باشد. تنها در این صورت است که مهارت های کلامی و همچنین رشد هوشی دانش آموزان دیر آموز می تواند پیشرفت کند و به حد دانش آموز عادی برسد.
تعريفي كه از دانش آموزان ديرآموز مي توان ارائه داد بر پايه اصول خاصی است:
-اين دانش آموزان از نظر بهره هوشي بين 70 تا 84 قرار دارند و داراي عملكرد طبيعي ضعيف هستند.
-اين دانش آموزان تنها در حيطه مهارت هاي تحصيلي داراي عملكرد ي محدودتر و ضعيف تر نسبت به همسالان خود هستند.
-ديرآموزان نيز مانند همسالان خود داراي تفاوت هاي فردي در حيطه هاي مختلف رفتاري هستند.
-دانش آموزان ديرآموز فاقد مشكلات اساسي در رفتار انطباطي هستند و فقط در يك حيطه يعني تحصيلات كاربردي با مشكلاتي مواجه هستند.
دانش آموزاني كه به عنوان دير آموز به مدرسه عادي معرفي مي شوند داراي يكي از دو شرايط زير هستند:
1 - دانش آموزاني كه به علت محدوديت هاي محيطي ،خانوادگي، فرهنگي و اجتماعي دچار محدوديت شناختي شدند و در آزمون هوش نمره لازم را كسب نكرده اند.
اين گروه اگر در محيط آموزشي خوبي قرار بگيرند نواقصات اوليه را جبران كرده و احتمالاً در ارزيابي بعدي در طبقه متوسط قرار خواهند گرفت. پس شايسته نيست كه تنها به دليل آنكه دانش آموز دير آموز معرفي شده است در كلاس درس كنار گذاشته شود و يا مورد تبعيض قرار گيرد.
2 - دانش آموزاني كه عليرغم داشتن امكانات محيطي مطلوب دير آموز تشخيص داده شدند. عملكرد اين
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در پنجشنبه 1398/06/28 ساعت 0:51
موضوع : دانلود فایل صوتی ,
بهترین نوحه ها و مداحی های مداحان بزرگ و معروف کشور را می توانید براحتی دانلود نمایید.
با صدای:
مجید بنی فاطمه - نزار قطری - مجید بنی فاطمه - جواد مقدم - علیمی - اکبری - علیرضا طلیسچی و میثم مطیعی
دانلود نوحه انا مظلوم حسین - با صدای نزار قطری
دانلود نوحه یوم ازیاره - با صدای نزار قطری
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1398/06/15 ساعت 1:01
دانلود مداحی محرم برای ایستگاه های صلواتی و همچنین ضبط ماشین
گلچینی از بهترین مداحی ها و نوحه های جدید، با صدای مداحان معروف با کیفیت عالی که برای دانلود در این پست قرار داده ام.
اکبری شب اول محرم - Akbari-Shab1Moharram1397[01]
علیمی شب 9 محرم - Alimi-Shab9Moharram
علیمی شهادت امام باقر ع -Alimi-ShahadatImamBagher139403.mp3
علیمی شهادت امام باقر - Alimi-ShahadatImamBagher1395[01].mp3
بنی فاطمه- استقبال از محرم Banifatemeh-EsteghbalAzMoharram139602.mp3
بنی فاطمه - شب اول محرم Banifatemeh-Shab10Moharram
بنی فاطمه - شب حضرت مسلم - Banifatemeh-ShahadatHazratMoslem1397[01].mp3
کریمی شب اول محرم - Karimi-Shab1Moharram
کریمی شب اول محرم - Karimi-Shab1Moharram
کریمی شب پنجم محرم - Karimi-Shab5Moharram
کریمی شب نهم محرم - Karimi-Shab9Moharram
اکبری شب اول محرم - Akbari-Shab1Moharram1397[01]
علیمی شب 9 محرم -Alimi-Shab9Moharram
بنی فاطمه - استقبال از محرم- Banifatemeh-EsteghbalAzMoharram139602.mp3
بنی فاطمه - شب اول محرم -Banifatemeh-Shab1Moharram1397[06]
بنی فاطمه - شب دوم محرم Banifatemeh-Shab2Moharram
بنی فاطمه - شب 8 محرم - Banifatemeh-Shab8Moharram
بنی فاطمه شب 8 محرم - Banifatemeh-Shab8Moharram
بنی فاطمه - شب حضرت مسلم Banifatemeh-ShahadatHazratMoslem1397[01].mp3
کریمی شب اول محرم - Karimi-Shab1Moharram
کریمی شب اول محرم - Karimi-Shab1Moharram
کریمی شب اول محرم - Karimi-Shab1Moharram1397[03].mp3
کریمی شب پنجم محرم - Karimi-Shab5Moharram
کریمی شب نهم محرم - Karimi-Shab9Moharram
کریمی شهادت امام باقر ع - Karimi-ShahadatImamBagher139603.mp3
مقدم - Moghadam-1393070901.mp3
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در شنبه 1398/06/09 ساعت 20:05
موضوع : کتب درسی , کتب راهنمای معلم ,
کتاب راهنمای تدریس تربیت بدنی و ...
شما همکاران محترم تربیت بدنی و دوستان عزیز ،کتاب های راهنمای معلم را می توانید از لینک های زیر دانلود نمایید.
دانلود راهنمای تدریس سلامت و تربیت بدنی
دانلود کتاب ضمیمه راهنمای تدریس معلمان تربیت بدنی ابتدایی
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در شنبه 1398/06/09 ساعت 16:32
موضوع : رنگارنگ , متفرقه , روانشناسی , تست هوش ,
بهره هوشی و روش اندازه گیری آن
یکی از سوالاتی که در ذهن ما وجود دارد، اینست که مقدار بهره هوشی ما چقدر است؟ تست های علمی مختلفی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند تا از میزان بهره هوشی خود مطلع شوید
هوش چیزی است که ارزیابی و اندازه گیری آن کار ساده ای نیست چون انواع بسیار متفاوتی دارد. در سال ۱۹۸۳، دکتر هاوارد گاردنر استاد دانشگاه هاروارد، مفهوم جامع تری از هوش ارائه داد و آن را چند هوشی نامید. تئوری او با نظریات سنتی در این رابطه که می گفتند “آیا می توانید وقایع را به خاطر بسپاری، ریاضیات انجام دهی، منطقی فکر کنی و جمله های صحیح بنویسی؟” کاملاً مغایر بود. و دیدگاهی بسیار جامع تر برای قضاوت در مورد هوش افراد داشت.
طبقه بندی اولیه شامل ۷ دسته بود که هر کدام بخش های متفاوتی از هوش را شامل می شد:
هوش و دانش زبان شناختی: مهارت کار کردن با زبان و کلمات( گاهاً می بینیم که بعضی قادر به تکلم به چندین زبان مختلف هستند، در حالیکه بعضی در یادگیری یکی هم درمانده اند(
هوش منطقی و ریاضی: حل مشکلات به طریقی کاملاً منطقی( نوعی از هوش که بیشتر شامل کتابخوانان است(
هوش موسیقی: قابلیت فکر کردن در قالب نُت های موسیقی و ریتم (چه در نواختن و چه در آهنگ سازی(
هوش فضایی: حل مشکلات بصورت بصری، در مغز فرد ( جهت یابی و ناوبری از مهمترین آنهاست همچنین توانایی در کارهای هنری، مجسمه سازی ، طراحی و... )
هوش جنبش فیزیکی: داشتن توانایی در حرکت عضلات و سایر حرکات ورزشی
هوش میان فردی: توانایی شناخت احساسات، حالات و عواطف دیگران( مهارت های اجتماعی(
هوش درون فردی: اطلاع از خودمان، احساسات و افکار خودمان
نکاتی که باید به خاطر داشته باشید
یکی از اصلی ترین قانون های تعیین هوش افراد این است که هیچ گاه فکر نکنیم آموزش و تحصیلات با هوش و قوه ادراک یکسان است. حتماً باید تا به حال برخورد کرده باشید که هر فردی با مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه دنیا، فرد باهوشی نیست، و هر فردی هم که نتوانسته حتی تحصیلات دبیرستانی را به پایان برساند خنگ و کم هوش نمی باشد. همانور که نظریه ی چند-هوشی نشان می دهد، هر فردی قابلیت های مختلف دارد و همه یکسان نیستند.
بعنوان یک قانون کلی، باهوش ترین افراد جامعه ی ما تنها افرادی هستند که از ناچیز بودن اطلاعات و آگاهی هایشان مطلعند. هیچوقت به کسی اینقدر اطمینان نکنید که بگویید او پاسخ هر سوالی را می داند و فکر می کند که هر مبحثی را می توان حل کرد. هوش، قوه ی درک این مسئله است که هر مشکلی می تواند راه حل های مختلف داشته باشد حتی اگر ما یکی را بر راه حل های دیگر ترجیح دهیم.
ضریب هوشی یا بهرهٔ هوشی یا هوش بهر یا IQ چیست؟
ضریب هوشی یا IQ مخفف کلمه Intelligence Quotientمی باشد و در واقع روشی برای
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در سه شنبه 1398/05/29 ساعت 23:49
موضوع : رنگارنگ , اخبار آموزش و پرورش ,
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ، سید جواد حسینی در گفتگو با خبرنگاران درباره اجرای طرح رتبهبندی معلمان عنوانکرد: اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی رتبهبندی به آموزش و پرورش ابلاغ شده است.
وی افزود: طرح رتبهبندی را حتماً باید از مسیر دولت پیش ببریم و مسیر قانونی خودش را طی کند برای اینکه معلمان از 2 هزار میلیارد تومان بهرهمند شوند برای اول مهر با روشی که خودمان پیگیری کردیم، این موضوع را در احکامشان میآوریم و شامل حال تمام معلمان میشود همچنین وقتی رتبهبندی در مسیرخودش نهایی شد این را در آنجا به حساب میآوریم.
به گزارش تسنیم، سرپرست وزارت آموزشوپرورش پیش از این گفته بود بین 400، 500 و 600 هزار تومان با اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی رتبهبندی به حقوق معلمان اضافه میشود و افزایش حقوق معلمان در احکام حقوقی آنان از شهریور اعمال میشود.
همچنین محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای دومین مرحله از طرح رتبهبندی معلمان خبر داده و گفته بود: در قانون بودجه، برای اجرای دومین مرحله طرح رتبهبندی فرهنگیان 2 هزار میلیارد تومان پیشبینی شده که این مبلغ در دو سال گذشته و برای اجرای مرحله اول، 2 هزار و 600 میلیارد تومان بود؛ وزارت آموزش و پرورش باید هر چه سریعتر مقدمات اجرای مرحله دوم را که اعتبارات آن ابلاغ شده فراهم کند.
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1398/05/11 ساعت 1:28
صفحات سایت
تعداد صفحات : 124