جستجوگر پیشرفته






موضوع : آزمون انلاین ,

دانش آموز عزیز سلام

این آزمونها را بیشتر برای دانش آموزانم در دبستان پسرانه حضرت قائم ، ( استان خراسان جنوبی ، شهرستان بیرجند ) طراحی می کنم اما دیگر دانش آموزان حتی از آموزش و پرورش استان های دیگر هم می توانند در این ازمون ها رایگان شرکت نمایند.

تعدادی از آزمون ها برای همگان فعال می باشد بنابراین می توانید براحتی و با چند کلیک ساده ثبت نام نموده و به سوالات پاسخ دهید.

در پایان نتیجه آزمون را مشاهده خواهید کرد. ضمنا می توانید پاسخ هایتان و همچنین گزینه های صحیح و یا اشتباه را نیز ببینید و حتی پرینت نمایید.ضمنا نمودار پیشرفت تحصیلی هم قابل مشاهده خواهد بود.

دقت نمایید نام کاربری و رمز عبورتان را طوری انتخاب کنید که براحتی فراموش نشوند( لاتین یا اعداد)

ضمنا بهتر است از مرورگرهای دیگری غیر از فایرفاکس استفاده نمایید (ناخوانا بودن احتمالی متن سوالات)

برای شروع آزمون روی تصویر بالا کلیک کنید



امتیاز :

برچسب ها : آموزش و پرورش شهرستان بیرجند , مدیریت اموزش پرورش بیرجند , آزمون انلاین , ازمونهای انلاین , انواع ازمون , غیردولتی , ازمون اینترنتی , امتحان با رایانه , دبستان قائم شهرستان بیرجند , آزمون انلاین رایگان , شهرام دستجردی , معلمان فردا , سوالات تستی اینترنتی ,
آزمون های آنلاین نوشته شده در جمعه 1394/02/04 ساعت 21:46

محتوای الکترونیکی

آموزش اعشار

 

آموزش-اعشار-moalleman-r98-ir.swf"" />آموزش-اعشار-moalleman-r98-ir.swf"" style=""text-align:" title=""معلمان" type=""application/x-shockwave-flash"" width=""350"">برای تمام صفحه شدن فایل اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

 

دانلود در ادامه مطلب



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : دانلود فلش آموزش ریاضی , معلمان و دانش آموزان , اموزش پرورش بیرجند , یادگیری جمع و تفریق اعداد اعشاری , اموزش ضرب و تقسیم اعداد اعشاری , دانلود محتوای الکترونیکی اعشار , محتوای اموزشیریاضی پایه پنجم , اموزش اسان ریاضینرم افزارهای اموزش ریاضی , فلش ریاضی ابتدایی و متوسطه , نرم افزارهای کمک درسی ,
آموزش اعداد اعشاری نوشته شده در سه شنبه 1394/02/01 ساعت 16:20

موضوع : معلم , دانش آموز , مدرسه ,

کار گروهی در کلاس درس

نتیجه تصویری برای گروه بندی کلاسی

بهترین گونه ی تشکیل یک گروه، گردهم آیی اعضای با توانایی های گوناگون است. هر عضو توانایی های خود را دارد. او این توانایی ها را به دیگران می آموزد.

این بار که از کوچه و بازار گذشتید به تیم های ورزشی محلی توجه کنید. به گونه ای خودجوش، کودکان گرد هم جمع می شوند، نه رییسی است و نه مرئوسی! می خواهند بازی کنند و از بازی لذت ببرند! داوری حضور ندارد! سر یک اتفاق دور هم جمع می شوند، بحث می کنند، داد و فریاد می کنند، کارشان گاهی به پرخاش می کشد، اما اگر اندکی صبر کنید به زودی به یک تفاهم می رسند، بازی ادامه پیدا می کند.

ما این تیم طبیعی را به شکلی غیر طبیعی به وجود می آوریم، همه چیز تقسیم بندی می شود، جای هر کسی مشخص می شود، آموزگار باید پشت میز خودش بنشیند و درس بدهد و دانش آموزان پشت به هم و رو به تخته سیاه و گوش بدهند. هر کسی باید نمره ی خودش را بگیرد و خودش را به پایه ی بالاتر برساند.

این بدترین شکل گردهم آیی است! اما چون خود ما در چنین جایگاهی تربیت شده و رشد یافته ایم، آن را طبیعی می انگاریم.

-به تشکیل تیم در کلاس درس بیاندیشید و ساختارها را در هم بشکنید



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : گروههای مختلف کلاس درس , انواع مختلف گروه , تبادل اطلاعات بین اعضای گروه , گروهبندی کردن در کلاس , تصاویر گروه بندیعکس گروه , همسو و هماهنگ کردن دانش آموزان , چینش دانش آموزان , طرز قرارگرفتن در جمع و گروه های مختلف , چگونگی تشکیل تیم , تعداد اعضای هر گروه , اموزش اعضای گروه , تحمل دیگرانسازگاری با محیط و دیگران , برنامه ریزی و رهبری گروه ,
گروه ها در درون کلاس نوشته شده در سه شنبه 1394/02/01 ساعت 15:38

موضوع : متفرقه , اطلاعات عمومی ,

چگونگي ارتباط با دانش آموز

نتیجه تصویری برای عکس برقراری ارتباط
معلم واقعي کسي است که مي تواند راهي به سوي دل ها بگشايد و علم را با ايمان و عقل را با دل پيوند زند، از اين رو راز موفقيت معلمان را نخست بايد در جذب دانش آموزان دانست يعني اينکه معلم بتواند اعتقاد و علاقه دروني آنها را به وجود آورد و رابطه روحي و معنوي با آنها برقرار کند تا آنجا که حتي نگاه ها و اشاره ها و حالت هاي معلم نيز در آنها تاثير عميقي بگذارد و در تربيت شخصيت آنان منشا اثر شود.
عوامل جذب دانش آموزان هم عبارتند از: مقبوليت، محبوبيت و موفقيت. راه گشايش کلاس را بايد در مقبوليت معلم دانست. اگر شاگرد معلم را پذيرفت امکان تعليم و تربيت خواهد بود. علاوه بر مقبوليت، شخصيت معلم بايد دوست داشتني و دلنشين باشد و از نظر دانش آموزان محبوب. علاوه بر اين دو شرط بايد معلم با قوانين حاکم بر روح فراگيران خود آشنا باشد تا توانايي همدلي و همزباني با آنها را پيدا کند و نيز با تکنيک هاي آموزشي و تربيتي آشنا باشد و بتواند با استفاده از روش هاي صحيح آنان را به مقصد مورد نظر راهنمايي کند.
يکي از اهداف کار معلم بايد برقرار کردن رابطه مطلوب و دوستانه و حمايت کننده با دانش آموزان باشد. برخلاف برخي از معلمان که مي گويند نبايد در روزهاي اول به روي بچه ها خنديد زيرا عقيده دارند که احترام بايد از روي ترس باشد اما نظريه پردازان مي گويند در روزهاي اول به دانش آموزان نشان دهيد که به آنها علاقه داريد و آنها مي توانند به شما اعتماد کنند.

معلمان فکور آموزش را با شناخت دانش آموز آغاز مي کنند; انعطاف پذيرند و قادرند نقاط قوت و ضعف فراگيران را خود تشخيص دهند.



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم , روش برقراری ارتباط با دیگران , نقاط ضعف و قوت دانش آموزان , ارتباط مستقیم و غیر مستقیم , دوست شدن با دیگران , نگاه محبت آمیز , دلجویی کردن از دیگران , برقرار کردن رابطه مطلوب و دوستانه , نگاه محبت امیز،مقبوليت، محبوبيت و موفقيت , ارتباط معلم و دانش آموز , محیط دوستانه کلاس درس , روحیه خوب دانش آموزان , محیط مناسب و شاداب ,
چگونه با دانش آموزان ارتباط برقرار کنیم؟ نوشته شده در سه شنبه 1394/02/01 ساعت 15:18

موضوع : زندگینامه ها , سعدی شیراز ,

زندگینامه سعدی شیرازی

شیخ مصلح‌الدین مشرف بن عبدالله مشهور به سعدی شیرازی در حدود سال‌های ۵۷۱ تا ۶۰۶ هجری قمری به دنیا آمد و در حدود سالهای ۶۹۰ تا ۶۹۵ درگذشته است. درباره نام و نام پدر شاعر و همچنین تاریخ تولد سعدی اختلاف بسیار است.

سعدی در شیراز پا به هستی نهاد و هنوز کودکی بیش نبود که پدرش درگذشت. پس از تحصیل مقدمات علوم از شیراز به بغداد رفت و در مدرسه نظامیه به تکمیل دانش خود پرداخت.

  آرامگاه سعدی

وی در نظامیه بغداد که مهمترین مرکز علم و دانش آن زمان بشمار می‌آمد در درس استادان معروفی چون سهروردی شرکت کرد. سعدی پس از این دوره به حجاز، شام و سوریه رفت و در آخر راهی سفر حج شد.

او در شهرهای شام سوریه امروزی به سخنرانی هم می‌پرداخت ولی در همین حال، بر اثر این سفرها به تجربه و دانش خود نیز می‌افزود.

سعدی در روزگار سلطنت اتابک ابوبکر بن سعد به شیراز بازگشت و در همین ایام دو اثر 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : زندگینامه سعدی شیرازی , زندگی شعرای بزرگ فارسی زبان , معلمان فردامعلم فردا , دانش آموزان و معلمان , شهر شیراز , استان فارس , سعدیه و حافظیه , کتب شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی , سبک شعر شاعران ایران , انواع شعر , عکس شعرا , تصاویر سعدی حافظ , عکس سعدی , سعدیه , سعر سعدی سازمان ملل متحد ,
سعدی نوشته شده در دوشنبه 1394/01/31 ساعت 16:24

موضوع : حافظ شیرازی ,

شمس الدین محمد حافظ ملقب به خواجه حافظ شیرازی
(سال و محل تولد: 726 هـ.ق- شیراز ، سال و محل وفات: 791 هـ.ق- شیراز)

نتیجه تصویری برای حافظ شیرازی


شمس الدین محمد حافظ ملقب به خواجه حافظ شیرازی و مشهور به لسان الغیب از مشهورترین  شعرای تاریخ ایران زمین است که تا نام ایران زنده و پا برجاست نام وی نیز جاودان خواهد بود.
با وجود شهرت والای این شاعران گران مایه در خصوص دوران زندگی حافظ بویژه زمان به دنیا آمدن او اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی در حدود سال 726 ه.ق در شهر شیراز به دنیا آمد است.
اطلاعات چندانی از خانواده و اجداد خواجه حافظ در دست نیست و ظاهراً پدرش بهاء الدین نام داشته و در دوره سلطنت اتابکان فارس از اصفهان به شیراز مهاجرت کرده است. شمس الدین از دوران طفولیت به مکتب و مدرسه روی آوردو آموخت سپری نمودن علوم و معلومات معمول زمان خویش به محضر علما و فضلای زادگاهش شتافت و از این بزرگان بویژه قوام الدین عبدا... بهره ها گرفت.
خواجه در دوران جوانی بر تمام علوم مذهبی و ادبی روزگار خود تسلط یافت.

او هنوز دهه بیست زندگی خود را سپری ننموده بود که به یکی از مشاهیر علم و ادب دیار خود تبدیل شد. وی در این دوره علاوه بر اندوخته عمیق علمی و ادبی خود قرآن را نیز کامل از حفظ داشت و از این روی تخلص حافظ بر خود نهاد.دوران جوانی حافظ مصادف بود با افول سلسله محلی اتابکان



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : زندگینامه حافظ شیرازی , اشعار زیبای حافظ شیراز , زندگی نامه شمس الدین محمد ملقب به حافظ , حافظ قران مجید , پادشاهان دوره حافظ , روش زندگی شعرای بزرگ ایران , شعر و دربار پادشاهان،حاکمان شیراز , فال حافظ , آشنایی دانش آموزان با شعرای بزرگ ایران زمین , زندگینامه شاعران،کلاس درس،مدرسه , معلم فردا , معلمان فردا , ادبیان فارسی , شهر شیراز استان فارس , فالنامه حافظ ,
حافظ شیرازی نوشته شده در چهارشنبه 1394/01/26 ساعت 16:55

موضوع : رایانه , معلم , دانش آموز , کلیپ های آموزشی آزمایشگاهی , هوشمندسازی ,

حفظ طوطی وار

معلمان فردا

خیلی از ما معلمین و همچنین اولیای دانش آموز ان بارها و بارها دیده ایم که دانش آموزان مطالب را با تکرار زیاد حفط می کنند. مثلا قبل از امتحان تمام تعاریف و مطالب مهم متن درس را جدا کرده و اینگونه می خواند:

 به خشكيهاي كنار دريا ساحل مي گويند. به خشكيهاي كنار دريا ساحل مي گويند . به خشكيهاي كنار دريا ساحل مي گويند . به خشكيهاي كنار دريا ساحل مي گويند و...

او با اينكار مفهوم ساحل را کاملا حفظ مي كند . قطعا در امتحان فرداي آن روز تعريف ساحل را خیلی خوب نوشته و نمره کامل را هم احتمالا می گیرد. ولي اگر همين دانش آموز را هنگام برگزاري امتحان، كنار دريا ببریم و بگويیم ساحل را نشان بده، معلوم نيست بداند يانه .وبه احتمال زیاد نخواهد توانست .ضمنا با آنهمه تکرار و حفظ این مطالب هیچ تضمینی نیست که بیشتر از چند روز یا حداکثر چند هفته آنها را بخاطر داشته باشد. حال اگر معلم اين دانش آموز با استفاده از يك فيلم كوتاه و جذاب ساحل را آموزش بدهد، تاثير آن آیا اینگونه خواهد بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بسيارند چنين مفاهيمي كه روزانه به زور در ذهن دانش آموزان ما جا خوش مي كنند بدون آنكه كاربردي و عمقي شوند

چه خوبست يك دفعه طرح درس خود را با کمی حوصله و تلاش به کمک نرم افزارهاي ارائه مطلب که مشهورترين و شاید آسانترین آنها PowerPoint است طراحي كنيم و هر سال علاوه بر تكميل طرح هاي خود به طور مداوم از آنها بهره بگيريم. همچنین مي توانيم از جلوه هاي سمعي و بصري Multi Media  نيز در ارائه مطلب خود استفاده كنيم. مطلبي كه با ارائه اسلايد شامل صوت و تصوير و فيلم



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : معلمان و دانش اموزانکلاس درس , مدیریت اموزش پرورش بیرجند , امکانات کمک آموزشی مدارس , استفاده از تصویر و فیلم در تدریس , دانلود کلیپ های کمک درسی و آموزشی , ویدیو پرژکتور و کامپیوتر در جریان تدریس , یادگیری عمیق و موثربهترین نتیجه , طرح درس و ارائه به کمک اسلاید , تصاویر متحرک , عکس های زیبا و آموزشی , خراسان جنوبیشهرستان بیرجند ,
معلم و تکنولوژی آموزشی نوشته شده در جمعه 1394/01/21 ساعت 3:16

موضوع : آزمون عملکردی , دانش آموز ,

آزمون عملکردی چیست ؟

بنا به نظر ثرندایک آزمون عملکردی ، آزمون بسیار معتبری است که تاکید بر فرآیندهای یادگیری فراگیر در سطوح مختلف تحصیلی دارد . استفاده از این شیوه در سنجش دانش آموزان بسیار تازه است و دلیل اصلی توجه به این نوع سنجش را علاقه روز افزون به استفاده از اصول روانشناسی شناختی در کلاس درس و نیاز به پرورش فرآیندهای عالی فکری و مهارت های تفکر انتقادی دانسته اند .

نظریه های شناختی جدید بر جنبه های فکری و خود نظم دهی فراگیر تاکید می کنند . بنابر این امروزه توجه بیشتر معطوف به این است که چگونه فراگیران دانش را تفسیر می کنند و به کار می گیرند تا مسائل پیچیده را حل کنند . این گونه مهارت ها با آزمون های عینی و سنتی مثلا آزمون چند گزینه ای قابل سنجش نیستند . هنگامی که فعالیت های عملی و آزمون های عملکردی جای خود را در برنامه ی سنجش فراگیر باز کند ، به دانش آموز و والدین او این پیام را می دهد که آموخته ها زمانی ارزش دارد که از محدوده ی ذهن خارج شده و در عمل به کار گرفته شود .

 

آزمون های عملکردی چه ویژگی هایی دارند؟

1- تاکید بر به کار بستن دانش درمحیط های واقعی یا شبه واقعی .

2- تاکید برسنجش مستقیم یادگیری.

3- استفاده ازوسایل واقعی .

4- تشویق به تفکر باز.

 

مزایای آزمون عملکردی :



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : انواع مختلف ازمون , ازمون عملکردی یعنی چه , آموزش طراحی ازمون های عملکردی , نحوه ارزشیابی ازمونهای عملکردی , معایب و محاسن ازمونهای عملکردی , رشد نقد پذیری و تفکر نقادارتباط مفید و سازنده با محیط , کاربرد اموخته ها در محیط واقعی , شبیه سازی موقعیت های واقعی و خطرناک ,
فواید آزمون عملکردی نوشته شده در جمعه 1394/01/21 ساعت 3:02

صفحات سایت

تعداد صفحات : 124





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .