جستجوگر پیشرفته
موضوع : برنامه ریزی , برنامه سالانه ,
تقويم اجرايي سالانه پرورشي دبستان حضرت قائم (عج) سال تحصيلي69/1395
سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل گرامیباد
مدیر دبستان: شهرام دستجردی معاون پرورشی: ...............
.........................................................................................................................................
شهريور ماه 95
1 – اجرای پروژه مهر 95
2 – تزئین سالن و کلاسها و نصب پوسترها و پارچه ها و بنرهای ويژه آغاز سال تحصيلي جديد .
3– برنامه ريزي و هماهنگي براي شروع سال تحصيلي جديد.
4 – برگزاري جشن شكوفه ها .(اول و پيش دبستاني) .
5 – برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی.
6-
ايام هفته |
تاريخ |
مناسبت |
چهار شنبه |
31/6/97 |
جشن شکوفه ها ( پایه اول و پیش دبستانی) |
|
|
|
مهر ماه 95
1 – برگزاري مراسم ويژه آغازين در سال تحصيلي جديد.
2 – برنامه ريزي و تهيه برنامه ي هفتگي و اجراي مراسم صبحگاهي .
3 – برنامه ريزي واجراي نماز جماعت در آموزشگاه .
4 – گراميداشت هفته ي دفاع مقدس .
5 – توزيع تراكت گلبرگهاي قرآني در زمينه حفظ جزء سي قرآن .
6 – ثبت نام وپذيرش اشتراك براي مجلات رشد و پيوند .
7 –
8 –برنامه ريزي جهت فعا ليت كتابخانه و استفاده ي دانش آموزان از كتابخانه .
9- برگزاري انتخابات اعضاي جديد انجمن اوليا و مربيان (هفته پيوند اوليا و مربيان).
10 – نصب پوسترها و پارچه ها و بنرهای تبليغاتي به مناسبتهاي مختلف .
11 – ثبت نام اعضای تشکیلات دانش آموزی ( پیشتازان - بسیج دانش آموزی).
12 - اجراي مسابقات مختلف قرآني و فرهنگي به مناسبتهاي مختلف .
13 - اعزام دانش آموزان به مراكز علمي ،آموزشي وتفريحي .( اردوي دانش آموزي).
14 – گراميداشت روز جهاني كودك .
15 – مراسم عزاداري ماه محرم.
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1397/09/02 ساعت 14:51
موضوع : برنامه ریزی , مدیریت , رنگارنگ , متفرقه , ایین نامه ها ,
خلاصه و گزیده ای از آیین نامه ها و.... در مقاطع مختلف که بیشتر با انها سروکار داریم :
ایین نامه ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی(تکماده)
نگارش جدید و نحوه استفاده از ماده ۷ آیین نامه ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی(تک ماده)
الف) دانش آموزانی که در ارزشیابی شهریور ماه حداکثر در دو ماده درسی (به استثنای ریاضی و فارسی) به سطح پیشرفت قابل قبول نرسند و نیاز به تلاش بیشتر کسب کنند با استفاده از تبصره ۱ ماده ۷ قبول شناخته می شوند
ب) دانش آموزانی که در ارزشیابی شهریور ماه در بیش از دوماده درسی (به استثنای ریاضی و فارسی)به سطح پیشرفت قابل قبول نرسند و نیاز به تلاش بیشتر کسب کنند با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ قبول شناخته می شوند.
تذکر: تبصره ۲ ماده ۷ یعنی صدور مجوز قبولی توسط شورای مدرسه (تشکیل جلسه با حضور والدین و معلم مربوط و رأی موافق اکثریت اعضای شورا و تنظیم صورتجلسه شورا در این خصوص)
نگهداری یک نسخه آن در پرونده تحصیلی دانش آموز و ثبت شماره مجوز در سیستم اطلاعات دانش آموزی ضروریست
تذکر۲: در استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ محدودیت تعداد درس وجود ندارد و می تواند شامل همه دروس نیز بشود (به استثنای ریاضی و فارسی)
ج) در دروس فارسی و ریاضی فقط با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ امکان قبولی وجود دارد آن هم فقط در یک درس (یا ریاضی یا فارسی) به عبارتی ، چنانچه دانش آموزی در ارزشیابی شهریور ماه فقط از درس فارسی یا فقط از درس ریاضی(در واقع فقط از یک عنوان درسی) سطح پیشرفت قابل قبول را کسب نکرد(نیاز به تلاش بیشتر) فقط با صدور مجوز شورای مدرسه می تواند قبول شود (تبصره ۲ ماده ۷) و اگر از هر دو ماده درسی ریاضی و فارسی سطح پیشرفت قابل قبول را کسب نکرد (نیاز به تلاش بیشتر) تکرار پایه خواهد شد
مثال :
دانش آموزی درارزشیابی شهریور در دروس علوم تجربی و تعلیمات اجتماعی سطح پیشرفت نیاز به تلاش بیشتر راکسب نموده.باشد با استفاده از تبصره ۱ ماده ۷ قبول می شود.
مثال :
دانش آموزی درارزشیابی شهریور در دروس ریاضی،علوم تجربی ،تعلیمات اجتماعی، هدیه های آسمانی، تفکر و پژوهش و هنر سطح پیشرفت نیاز به تلاش بیشتر راکسب نموده باشد می تواند با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ قبول شود.
مثال :
دانش آموزی درارزشیابی شهریور فقط در درس ریاضی سطح پیشرفت نیاز به تلاش بیشتر راکسب نموده باشد می تواند با استفاده از تبصره ۲ ماده ۷ قبول شود.
مثال:
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در سه شنبه 1397/08/22 ساعت 3:09
موضوع : برنامه ریزی , مدیریت , رنگارنگ , اطلاعات عمومی ,
ارکان و شوراهای مدرسه:
1– مدیر مدرسه
2 – انجمن اولیا و مربیان
3– شورای مدرسه
4– شورای معلمان
5 – شورای دانش آموزی
6– شورای مالی
مدیر مدرسه
ماده4– مسول اجرای فعالیت آموزشی و پرورشی، مالی و اداری مدرسه می باشد
ماده5– تنظیم برنامه سالانه در ابعاد مختلف با رعایت ضوابط آموزش و پرورش
ماده 6استفاده بهینه از منابع مالی و بهره گیری از مشارکت های مردمی و کمک های خیرین و تقویت منابع اعتباری مدرسه
ماده 7 – ابلاغ وظایف کاری هر یک از کارکنان به آنان
ماده 8 – برگزاری جلسات شوراها ونظارت براجرای مصوبات
* مدیر مدرسه موظف است هر دو ماه یک بار گزارشی از فعالیت های آموزشی و پرورشی را به آموزش وپرورش شهرستان ارسال نماید.
شورای مدرسه
اعضای شورای مدرسه عبارتند از :
1-مدیرمدرسه
2- معاون مدرسه
3- مربی پرورشی
4- نماینده ی معلمان
5- رئیس انجمن اولیا ومربیان
اهم وظایف شورای مدرسه:
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در دوشنبه 1397/08/21 ساعت 23:58
موضوع : رنگارنگ , اخبار آموزش و پرورش ,
وزیر آموزشوپرورش در نشست با اعضای تشکل کانون تربیت اسلامی با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول و تشکیل کمیته اجرایی این سندخاطرنشان کرد: کیفیت بخشی و اجرای سندتحول نیازمند بودجه مضاعف است
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پروش، سید محمد بطحایی با قدردانی از تلاش همهی کسانی که در بهبود آموزشوپرورش تلاش میکنند، اظهار کرد: در شرایط فعلی احتمال اینکه بتوانیم تمرکز نهادهای دیگر را بر موضوع آموزشوپرورش زیاد کنیم کار سختی است اما این کار با کمک تشکلهای آموزشوپرورش و افرادی که در حوزههای مختلف حضور دارند و میتوانند ارتباطهای مختلفی ایجاد کنند امکانپذیر است.
وی با اشاره به اینکه ۹۸درصد بودجه آموزشوپرورش صرف پرداخت حقوق میشود، گفت: عملاً بودجهای برای کیفیتبخشی وجود ندارد و از طرفی اجرای سند تحول نیازمند تغییرات مختلفی در آموزشوپرورش است که این تغییرات نیاز به بودجه مضاعفی دارد و باید در بودجه دیده شود.
سید محمد بطحایی در مورد برنامههای تحولی در آموزش و پرورش ازجمله حذف کنکور ، آزمونها در مدارس ابتدایی و آزمون ورودی مدارس خاص اظهار کرد: اجرای این طرحها با مقاومت زیادی مواجه است و تا زمانی که این برنامههای تحولی اجرا نشود مدارس ما به مسیر اصلی خود برنمیگردند و در چنین شرایطی چطور میتوان سند تحول را اجرا و یا حیات طیبه و انسان و عبد صالح تربیت کرد. درحالیکه مافیای کنکور و آزمون با مقاومت زیاد از اجرای برنامه درسی مقاومت میکند تا مباحث تربیتی و پرورشی در مدرسه طرح نشود و باوجود چنین مافیایی نمیتوان تربیت عبد صالح و تجلی حیات طیبه را در مدارس دنبال کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: بخش زیادی از نیروهای آموزشوپرورش سابقه تربیتمعلم ندارند و با مجوزهای مختلفی که توسط مجلس دادهشده است و بدون شرکت در آزمون استخدامی و مشخص شدن صلاحیتهای علمی لازم استخدامشدهاند، در این شرایط و باوجود چنین نیروی انسانی آیا اجرای سند تحول و نقشی که در اهمیت تربیتمعلم برای آن قائل هستیم امکانپذیر است و معلمی تربیت میشود که بتواند سند تحول را اجرا کند و کودکان ما را به حیات طیبه برساند؟
وی در ادامه گفت: با وجود همه شرایط سخت استخدامی توانستیم برای اولین بار حدود ۴۰هزار نفر دانشجو معلم را جذب دانشگاه فرهنگیان کنیم و با بهینه شدن زمان تحصیل این دانشجویان امیدواریم تا زودتر وارد آموزشوپرورش شوند
سید محمد بطحایی بر اهمیت ارتباط با خانوادهها بهعنوان ذینفعان آموزشوپرورش تأکید کرد و گفت: با تولید برنامههای
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در چهارشنبه 1397/08/09 ساعت 4:16
موضوع : رنگارنگ , معلم , دانش آموز ,
نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع
آموزش و پرورش مهم ترین ابزار و وسیله ای است که پیشرفت و تحول یک جامعه در زمینه های مختلف اجتماعی ،سیاسی ، فرهنگی و.... مرهون تلاش و همت ان است. از این روست که تعلیم و تربیت میتواند در قالب یک نیاز و لازمهی بقای هر جامعهای قلمداد شود.
معلم و دانش آموز دو رکن مهم و اساسی آموزش و پرورش هستند. معلم برای موفقیت در کار خود نه تنها باید تلاش کند تا دانش آموزان خود را بهتر بشناسد و به نیازهای آنان پی ببرد، بلکه باید خود را نیز بشناسد و از نیازها و آرزوهای خود آگاه باشد و ضمن پیدا کردن نقاط ضعف خود در صدد رفع و بهبود آنها برآید. گاهی دیده میشود که پس از دریافت مدرک تحصیلی و پایان دورة کارآموزی معلمان رابطهی خود را با کتاب و مطالعه قطع میکنند و همان معلومات قبلی خویش را به دانش آموزان انتقال میدهند، با این تصور که به هدف خود رسیدهاند. غافل از اینکه آغاز به تدریس برای آنها باید آغاز یادگیری باشد و پیوسته خود را به فراگیری مطالب تازه ملزم سازند بخصوص این روزها که گاهی اوقات دیده می شود دانش آموزان از معلم خود بروزتر هستند و بیشتر به تکنولوژی روز مسلط هستند.
معلم باید همیشه از خود و کاری که میکند ارزشیابی به عمل آورد. بدین منظور رابطهاش باید با سایر معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها و اجتماع برقرار باشد تا به نیازهای آنها پی ببرد، هدفهای آموزشی را با در نظر گرفتن این نیازها دنبال کند و در صورت عدم رضایت از نتایج کار خود درصدد تغییر و اصلاح نواقص برآید. معلم باید همیشه این پرسش برایش مطرح باشد که چه میکند؟ چرا چنین میکند؟ چگونه میتواند بهتر به هدف برسد و آیا در کارش موفق است یا خیر؟
امروزه آموزش و پرورش بعنوان یک نهاد اجتماعی که وظیفه تعلیم و تربیت افراد جامعه را برعهده دارد از سوی آحاد جامعه اعم از مردم، مسئولین و اندیشمندان مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و همگی
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در سه شنبه 1397/08/08 ساعت 21:57
موضوع : رنگارنگ , متفرقه , اخبار آموزش و پرورش , خراسان جنوبی , شهرستان بیرجند ,
سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم ، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم ، بخاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند. سلام بر شهدا
کنگره 2000 شهید خراسان جنوبی در روز یکشنبه 22 مهرماه در حسینیه جماران شهرستان بیرجند برگزار شد.
مصاحبه با خانواده های شهدا ، آماده کردن دو هزار کتاب جیبی ، نوشتن 160 جلد کتاب ، برگزاری یادواره های شهدا و... از جمله کارهایی است که در راستای کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی انجام شده است
در این جلسه تعدادی از دانش اموزان به همراه معلمین ، مدیران مدارس شهرستان بیرجند ، مسئولین شهرستان ها و استان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روحانیت معطم حضور داشتند.
ابتدا مدیرکل محترم آموزش و پرورش خراسان جنوبی جناب آقای واقعی ضمن خیرمقدم به حضار درباره شهدا و میراثی که برایمان به یادگار گذاشته اند به ایراد سخن پرداختند . سپس میهمان ویژه مراسم جناب آقای دکتر جلیلی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شهدا و مسائل روز نکاتی را مطرح نمودند. و جلسه با مداحی و صدای دلنشین جناب اقای نارمنجی معلم پیشکسوت به پایان رسید.
امتیاز : |
نوشته شده در یکشنبه 1397/07/22 ساعت 23:40
صفحات سایت
تعداد صفحات : 165