جستجوگر پیشرفته
موضوع : متن سرود , فرهنگی هنری , مناسبت ها ,
متن سرود بهاران خجسته باد
هوا دلپذیر شد، گل از خاک بردمید
پرستو به بازگشت زد نغمه امید
به جوش آمد از خون درون رگ گیاه
بهار خجستهفال خرامان رسد ز راه (۲/)
به خویشان، به دوستان، به یاران آشنا
به مردان تیزخشم که پیکار میکنند
به آنان که با قلم تباهی دهر را
به چشم جهانیان پدیدار میکنند
بهاران خجسته باد، بهاران خجسته باد
و این بند بندگی و این بار فقر و جهل
به سرتاسر جهان، به هر صورتی که هست
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1393/11/10 ساعت 1:08
موضوع : متن سرود , فرهنگی هنری ,
سرود امیرالمومنین علی (ع)
قصد سفر در شب آسمان داشت
در دست خود یک سبد کهکشان داشت
در فصل مرطوب باغ نگاهش
یک دامن آلاله و ارغوان داشت
او را نشانی چه پرسی که از زخم
در عمق پیشانی اش یک نشان داشت
مثل محبت، دلش مهربان بود
خشمی چو دریا اگر بی کران داشت
ای کاش می شد بدانم به ناورد
آن مرد ایمان چه در بازوان داشت
قصد سفر در شب آسمان داشت
در دست خود یک سبد کهکشان داشت
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1393/11/10 ساعت 0:49
دانلود نگارش جدید سیستم دانش آموزی
نگارش های توصیفی 7.8 - نگارش توصیفی 7.9 و نگارش تغییرات این نگارش جدید را از اینجا براحتی دانلود نمایید.
امتیاز : |
نوشته شده در یکشنبه 1393/11/05 ساعت 1:39
موضوع : آموزش ابتدایی , پیشینه آموزش و یادگیری ,
تعريف گروه هاي آموزشي:
گروههاي آموزشي تشكل هايي از معلمان آموزش و پرورش است كه با هدف جلب همكاري و استفاده هر چه بهتر از تجارب آنان در تحقق مأموريت هاي مطلوب در سطح ستاد ، سازمان ، مديريت ، اداره و مدرسه فعّاليّت مي نمايند .
به تعبیر دیگر گروههای آموزشی بعنوان مرجعی علمی و یاری دهنده به معلمان بیش از دو دهه است که در متن نظام تعلیم و تربیت منشا خدمات بسیاری بوده است ؛ به گونه ای که آموزش و پرورش کشور در مرحله ی گذار از رشد کمی و ورود به مولفه های کیفی تا حدود بسیار زیادی وام دار این نهاد علمی می باشد . اما تحولات پرشتاب در عرصه ی آموزش و پرورش و تغییرات انجام شده در آن همچون : برنامه ی درسی مبتنی بر فرایند به جای ارزشیابی مقطعی و پایانی ؛ ، تشکیل مدارس مجازی در کنار مدارس حقیقی ، شیوه های تدریس آزاد و خلاق به جای شیوه های تدریس تقلیدی و ... ضرورت تعریف جدید از نقش و وظایف هر یک از افراد ، نهاده ها و سازمان ها ی مرتبط با حوزه ی تعلیم و تربیت را ایجاب می نماید.
.در هر نظام آموزشی ، از میان عناصر آن معلمان به عنوان خط مقدم و عامل تحقق بخش اهداف آن نظام تلقی می شوند . معلمان می توانند با وجود کمبود امکانات و فضای آموزشی بستری مناسب و لازم را برای یادگیری و رشد فراگیران تسهیل و فراهم کنند و با بکار گیری شیوه ها و الگوهای مناسب تدریس ، برخورد ها و روابط انسانی با فراگیران موجب رشد فکری ، اجتماعی و عاطفی ، اخلاقی و خلاقیتی آنان شوند .از سوی دیگر در کلاس درس ، موقعیت ها و مسائلی برای معلمان پیش می آید که حل آن ها نیاز به فکر و تجربه ی کافی می باشد .
ا زجمله مسائلی که معلمان بیشتر با آنها روبرو هستند عبارتند از:
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در یکشنبه 1393/11/05 ساعت 1:05
موضوع : معلم , آموزش ابتدایی , دانش آموز , تکالیف درسی ,
راهکارهای تقویت روانخوانی فارسی
1 ـ روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن متون
2 ـ فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند.
3- اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی
4 ـ توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها
5- ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی
6 ـ کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه و در اختیار شاگردان قرار گیرد .
7 ـ تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی ساده و لذت بخش ( مانند کتاب های معرفی شده در پایان کتاب بخوانیم دانش آموزان )
8 ـ تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان : برای اصلاح اشکالات خواندن در کودک باید به
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در یکشنبه 1393/11/05 ساعت 0:52
بررسي علل بد خطي دانش آموزان و عادت به زيبا نويسي و خوشنويسي در دانش آموزان
مشكلي كه چندين سال است گريبانگير دانش آموزان و معلمان شده است و روز به روز شديدتر و گسترده تر مي شود . بدخطي دانش آموزان و بد نويسي آنها و ناخوانا نوشتن حروف يا كلمات مي شود و انگيزه تحصيل و خواندن را بسيار پايين مي آورد و در بزرگسالي روي شخصيت علمي افراد تاثير منفي مي گذارد و در واقع خط ، لباس علم است . بنابراين تصميم گرفتم اين مشكل را كه در كلاس من بسيار مشهود بود و همه ساله با اين دانش آموزان روبرو بودم ، آن را حل كنم . بيشتر دانش آموزان من يا كند نويس بودند و يا بد خط كه يك نوع ناهنجاري را در كلاس بوجود آورده بود اما در درون خودم حس مي كردم حتماً بايد از يك جايي شروع كنم و به دنبال راه حل هايي بگردم چون كه هم دانش آموزان و هم اولياء من به شدت پي گير اين ماجرا بودند و انگيزه كافي براي همكاري در همه بوجود آمده بود و فرصتي از اين بهتر نمي شد .
گرد آوري اطلاعات ( شواهد 1 )
براي انجام دادن بهتر كار هايم لازم بود يك سري اطلاعات اوليه و شناخت كافي از وضعيت موجود و جوانب متعدد آن از افراد صاحب نظر مختلف داشته باشم . بنابراين دنبال تحقيقات و افرادي رفتم كه قبل از من در ساير مناطق شهر يا كشور ها براي حل اين مشكلات دست به كار شده بودند و اقدامات موثري انجام داده بودند و تجارب و علوم كافي در اين رابطه داشتند . بعد از بحث و تبادل نظر و جمع بندي علل و عوامل و
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در یکشنبه 1393/11/05 ساعت 0:48
صفحات سایت
تعداد صفحات : 165