جستجوگر پیشرفته






موضوع : انواع روش تدریس , روش تدریس ایفای نقش ,

 

روش تدريس ايفاي نقش

 

              يكى از روش هاي خلاقي كه در فعاليت هاي" ياد دادن براي ياد گرفتن "به كار مي رود روش ايفاي نقش يا وانمود سازي است .اين روش علاوه بر اين كه يادگيري دانش آموزان را عميق و پربار مي كند بسيار ذوق آفرين نيز هست. همچنین ماندگارترين يادگيري ها با شيوه ايفاي نقش صورت مي گيرد، زيرا در اين روش دانش آموزان با خلق  صحنه سازي هاي كوچك مطالب درسي را دروني مي كنند.

             علاوه بر این يادگيري ها خوب صورت مي پذيرد، چون ايفاي نقش، تنها شيوه اي درست است كه يادگيرندگان از خود مايه مي گذارند  و خود را در معرض مطالب يادگيري قرار مي دهند و همان طور كه مي خواهند و مي توانند 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : روش تدريس ايفاي نقش , انواع روشهای تدریس , کلاس درس , اموزش دانش اموزان , نمایش , فیلمنامه , معلم , کارگردان , صحنه نمایش , تحقق اهداف , ارتباط عاطفی , معلمان , نمایش و هنر , دانش اموزان , سربیشه ,
روش تدريس ايفاي نقش نوشته شده در سه شنبه 1392/02/03 ساعت 15:24

موضوع : فایل های فلش پایه ششم ,

         

 

       

    

 

 

   

 

            

 

 

 



امتیاز :

برچسب ها : نرم افزار , پایه ششم , فایلهای اموزشی , مقطع ابتدایی , تبدیل کسر به عدد مخلوط , رنگ امیزی , اسیدها ,
نرم افزارهای آموزشی پایه ششم نوشته شده در یکشنبه 1392/01/18 ساعت 0:30

موضوع : الگوی بدیعه پردازی یا نو آفرینی ,

 

الگوی تفکر استعاری، یادگیرندگان را بر می انگیزد تا ایده ها یا افکاری نو و خلاق را پرورانده و ارایه دهند که آنرا الگوی بدیعه پردازی یا نوآوری فکری نیز نامیده اند.

این الگو را ویلیام گوردن و همکارانش تدوین و تهیه کرده اند. گوردون آموزش گروه های خلاقیت در صنعت را اغاز کرد و آن را به صورتی در اورد که برای آموزش دانش آموزان هم کاربرد داشته باشد.

 عنصر عمده دربدیعه پردازی یا تفکر استعاری استفاده از قیاس هاست.. دانش آموزان باانواع قیاس ها کار می کنند تا با آرامشی که پیدا می کنند به مقایسه های استعاری بیشتری بپردازند. سپس آنان از قیاس ها و مقایسه هایی که به عمل آورده اند برای حل مسایل یا ارایه فکرجدیدی و اندیشه ای نو کمک می گیرند.

برای حل بسیاری مسایل منطقی که داریم کافی است اما اگر منطق، 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : روش تدریس بدیعه پردازی , انواع روش تدریس , کلاس درس , معلم , دانش آموزان , یادگیری بهتر , مفاهیم متضاد , افکار نو و خلاق , تفکر استعاری , قیاس , مفاهیم زیبا , انگیزه ,
الگوی بدیعه پردازی یا نوآفرینی نوشته شده در جمعه 1392/01/16 ساعت 0:40

موضوع : روش بحث گروهی ,

روش تدریس بحث گروهى

 

روش بحث گروهى گفتگويى است سنجيده و منظم دربارهٔ موضوعى خاص که مورد علاقه مشترک شرکت‌کنندگان در بحث است. روش بحث گروهى براى کلاس‌هايى قابل اجرا است که جمعيتى بين 6 تا 20 نفر داشته باشند. در صورت بالا بودن جمعيت کلاس، بايد آنها را به گروه‌هاى کوچکتر تقسيم نمود يا از روش‌هاى ديگر استفاده کرد.

 در اين روش، معمولاً معلم موضوع يا مسأله خاصى را مطرح مى‌کند و شاگردان درباره آن به مطالعه، انديشه، بحث و اظهارنظر مى‌پردازند و نتيجه مى‌گيرند؛ بنابراين - بر خلاف روش سخنرانى - در اين روش، شاگردان در فعاليت‌هاى 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : روش بحث گروهى , اموزش دانش اموزان , اندیشه و نگرش , یادگیری , علاقه , گروههای کوچک , جمعیت , کلاس درس , عقاید , دیدگاه , آموزش , معلمان , بیرجند , سربیشه , فایده بحث کردن،محور یادگیری،وسعت اطلاعات،دید عمیق ,
بحث گروهى نوشته شده در شنبه 1392/01/10 ساعت 23:05

موضوع : انواع روش تدریس , روش تدریس کاوشگری ,

معرفی الگوی تدریس کاوشگری

 

روش تدریس کاوشگری مبتنی بر این اصل است که یاد گیرنده باید مستقل بار اید .کاربرد این روش مستلزم فعالیت به صورت کاوشگری علمی است. بیشتر هدف آن  کسب مهارت های لازم برای سوال کردن بصورت تعاملی با دیگران است.

 (روش تدریس کاوشگری فرایند تعاملی دارد که در ان معلم و دانش اموز به راحتی با یکدیگر همکاری می کنند)

نقش معلم :

 معلم به ترغیب فرا گیران به منظور آغاز کاوشگری می پردازد و شیوه های کاوشگری را به آنها می آموزد .این الگو به یادگیری و تقویت مهارت های علمی ،کاوشگری ،تقویت روح خلاقیت،استقلال در یاد گیری ،تحمل ابهام و موقتی بودن 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : روش تدریس کاوشگری , دسترسی به منابع , موقعیت اسرار امیز , موقعیت ابهام دار , صبر و حوصله , جمع آوری اطلاعات , رشد عقلانی , اموزش دانش اموزان , مهیج و غیر معمول , متغیرهای درونی , نقش معلم , ترغیب فراگیران , معلم فردا , معلمان فردا , معرفی الگوهای مختلف , فرایند پرسشگری , تعریف یک پدیده , تمرکز روی یک موقعیت ,
الگوی تدریس کاوشگری نوشته شده در پنجشنبه 1392/01/08 ساعت 16:51

موضوع : داستان های آموزنده و مقاله ,

 پهلوان پنبه

یکی بود یکی نبود پیرزنی بود که از دار دنیا فقط یک پسر داشت. اسم این پسر حسنی بود، پیرزن پسر خود را خیلی دوست داشت، اما افسوس که حسنی تنبل و بی عار و پر خور و بی کار بود! حسنی آنقدر خورده بود که مثل یک غول شده بود، به خاطر همین هم «پهلوان پنبه» صدایش می کردند. پهلوان پنبه صبح تا شب می خورد و می خوابید، دست به سیاه و سفید هم نمی زد. پیرزن هر چه نصیحتش می کرد فایده نداشت که نداشت، بالاخره پیرزن از تنبلی و پرخوری حسنی جانش به لب آمد. یک روز که حسنی از خانه بیرون رفت

پیرزن در را بست و دیگر به خانه راهش نداد. حسنی گریه و زاری و التماس کرد، ولی پیرزن در را باز نکرد که نکرد. حسنی مجبور شد سر خود را پائین بیندازد و راه بیفتد و برود. رفت و رفت تا به یک درخت رسید زیر درخت نشست از زور خستگی، چشم های خود را بست و خوابید، توی خواب یک سفره پر از غذا را دید. حسنی خواب بود که 



...ادامه مطلب

امتیاز :

برچسب ها : پهلوان پنبه،پیرزن،پرخوری،غول بزرگ،هیکل بزرگ،سربازها،حاکم،زره و شمشیر،سربازان دشمن،تنبلی،مادر،پهلوان شجاع , نیمه جان،کشتن،زور بازو , سربازها،قصر،خمیازه،حاکم کشور , خمیازه،زره و شمشیر،آذین بندی شهر،جشن و شادی ,
 پهلوان پنبه نوشته شده در چهارشنبه 1392/01/07 ساعت 22:20

صفحات سایت

تعداد صفحات : 165





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .