جستجوگر پیشرفته
وزیر آموزش و پرورش با صدور پیام نوروزی تاکید کرد؛
مدرسه برای ظهور و بروز اندیشههای نو نیاز به شادابی، تدبیر، نوآوری و فرصتهای بدیع دارد. تبدیل هرخانه به یک کلاس درس از طریق فضای مجازی حرکت قابل تحسینی در سطح کشور است
وزیر آموزش و پرورش در پیام نوروزی تاکید کرد:
مدرسه برای ظهور و بروز اندیشههای نو نیاز به شادابی، تدبیر، نوآوری و فرصتهای بدیع دارد و تبدیل هر خانه به یک کلاس درس از طریق فضای مجازی حرکت قابل تحسینی در سطح کشور است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با صدور پیام نوروزی ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن بهار طبعیت و آغاز سال 1399 هجری شمسی به فرهنگیان، دانش آموزان و خانوادههای آنان، از زحمات و تلاش فرهنگیان قدردانی کرد.
وی دراین پیام با اشاره به استمرار آموزش و پویش ملی "آموزش تعطیل نمیشود"، اظهار کرد: تبدیل هرخانه به یک کلاس درس از طریق فضای مجازی حرکت قابل تحسینی در سطح کشور است و ملت شریف ایران این قهرمان عرصههای دشوار، اینبار با پویش علم در قامت سرافراز معلمان فداکار جلوهگر شده است.
متن پیام نوروزی وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
بهار نشان از تحول آگاهی و زیبایی در چرخه طبیعت دارد واین تحول چه نیکو میشود آنگاه که عرصه گیتی آیینه تمام نمای قدرت خداوند و نیکویی حال مردمان شود و بیگمان نوروز ایرانیان ،پرتویی دلربا و چهرهای زیبا از این
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در جمعه 1399/01/01 ساعت 3:16
کروناویروسها خانواده بزرگی از ویروسها و زیر مجموعۀ کروناویریده هستند که از ویروسسرماخوردگی معمولی تا عامل بیماریهای شدیدتری همچون سارس ، مرس و کووید ۱۹ را شامل میشود.
کروناویروسها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آنها بطور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت این ویروس بطور طبیعی در پستانداران پرندگان شیوع پیدا می کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شدهاست. آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همهگیری در انسان شیوع پیدا کرد
کروناویروسها (Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروسهاهستند که برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ کشف شدهاند. آنها موجب بروز بیماری هایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات میگردند و از ویژگی ظاهری آنها زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروسها میباشد. برخی از کروناویروسها باعث علائم مشابه سرماخوردگی در انسان میشوند که عموماً خطر زیادی ندارند.
کروناویروس «جدید» چیست؟
کرونا ویروس جدید نوعی جدید از ویروس است.بیماری ایجاد شده با ویروس کرونا که به آن بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-19) میگویند، اولین بار در ووهان چین شناسایی شد. CO مخفف کرونا، VI مخفف ویروس و D به معنی بیماری (در انگلیسی). قبلاً به این بیماری «کروناویروس جدید ۲۰۱۹» یا «nCoV-2019» میگفتند.
ویروس COVID-19 ویروس جدیدی بوده و به خانواده ویروسهایی همچون سارس (سندروم تنفسی حاد) و سایر سرماخوردگیهای معمولی مرتبط است
ویروس کرونا چگونه منتشر میشود؟
ویروس از طریق تماس مستقیم با قطرههای تنفسی فرد آلوده (ازطریق سرفه و عطسه) و تماس با
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در دوشنبه 1398/12/05 ساعت 13:39
موضوع : برنامه ریزی , رنگارنگ , معلم , آموزش ابتدایی , کیفی توصیفی ,
جملات توصیف عملکرد دانش آموزان در 4 سطح خیلی خوب ، خوب، قلبل قبول و نیاز به تلاش بیشتر
قران:
نیازبه تلاش : زیاد مکث می کند در بخش بخش خواندن قرآن باید تمرین نماید. برای ترجمه کلمات وعبارات قرآنی وآشنایی با داستان های قرآنی باید زیادتر کوشش کند گاهی برای پیام قرآنی مصداق ذکر می کند شرکت درکلاس های قرآنی برای ایشان می تواند مفید باشد.
قابل قبول : تاحدودی قرآن را بخش بخش روخوانی و قرائت می کند.گاهی ترجمه ی کلمات وعبارات قرآنی را می داند. تقربیاً می تواند برای پیام های قرآنی مصداق بیان کند. مقداری با داستان های قرآنی آشناست. شرکت درکلاس های قرآنی برای ایشان می تواند برای ایشان مفید باشد.
خوب : می تواند به حالت معمولی قران را روخوانی و قرائت کند.ترجمه کلمات و عبارات قرانی را در اکثرمواقع می داند. برای پیام های قرآنی مصداق بیان می کند.یبابیش ترداستان های قرآنی مربوط به سطح خود آشناست.
خیلی خوب : آیات و عبارات قرآنی را صحیح، روان و آهنگین می خواند. کلمات و عبارات قرآنی را به درستی ترجمه می کند. مفاهیم و مصادیق داستان های پیام های قرآنی را با زبان ساده و مثال های متنوع بازگو می کند. در کلاس های قرآن جهت آشنایی بیشتر صوت و لحن قاریان قرآن شرکت نماید.. ترجمه ی کلمات وعبارات قرانی را می داندو برای پیام ها مصداق های متعدد بیان می کندوبا داستان های قرآنی مربوط به سطح خودآشناست.
فارسی:
نیاز به تلاش : باتمرین مضاعف می تواند اندکی فعّالانه گوش داده وکمی منظورش راگفته وبخش بخش وبامکث متون را بخواند. باکوشش بیش ترمی تواند اندکی ازکلمات را درست نوشته وکمی قواعدنگارش رارعایت کرده وگاهی موضوعات ذهنی خودرا به صورت جمله صحیح به تحریر درآورد. خواندن انواع کتاب هابرای تقویت خواندن می تواندموثّرباشد.
قابل قبول : تاحدودی با دقّت وفعّال گوش داده ومنظورش رابیان کرده وجملات رابه حالت معمولی می خواند.برخی ازکلمات را درست نوشته وگاهی قواعدنگارش رارعایت کرده وکمی می تواند موضوعات ذهنی خودرا رابا جملات به تحریردرآورد. انواع
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در یکشنبه 1398/11/06 ساعت 23:56
موضوع : رنگارنگ , کیفی توصیفی ,
تعریف ارزشیابی توصیفی:
"فرایند جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات حاصل از به کار گیری ابزارهای مختلف ( آزمونهای مداد کاغذی ، آزمون های عملکردی ، ثبت مشاهدات ، بررسی تکالیف و فعالیتهاو...)از ابعاد مختلف جریان یادگیری وتصمیم گیری و ارائه بازخوردهای توصیفی مفید و مؤثر در جهت هدایت این جریان به سوی تحقق بهتر اهداف."
در این نوع ارزشیابی معلّم بدنبال اطلاعاتی است که براساس آن بتواند درباره بهبود فرایند یاددهی یادگیری دانشآموزان درکلاس تصمیمهای مناسب بگیرد. این نوع ارزشیابی برای تشخیص ضعف ها، قوت ها و مشکلات فرایند یادگیری و اصلاح و بهبود آن به کار میرود. مهم ترین ویژگی این نوع ارزشیابی، جهتگیری اصلاحی و درمانی آن است که درموقع مناسب به معلّم و دانشآموز این فرصت و امکان را میدهد که تغییرات مطلوب را در روند فعالیتهای خود، در راستای تحقق بهتر اهداف و انتظارات آموزشی به عمل آورد.
در ارزشیابی کیفی و توصیفی، ارزشیابی کیفی جایگزین ارزشیابی کمی (نمره )می شود. این مقیاس کمتر ایجاد رقابت مینماید و انعطاف پذیری بیشتری دارد.
نکته مهم این که در حین فرآیند یاددهی یادگیری، دانشآموزان بازخورد ترتیبی(رتبه) یا فاصلهای( نمره) دریافت نمیکنند؛ زیرا تصور میرود که دریافت این نوع بازخوردها از سوی معلّم، فرآیند یادگیری دانشآموزان را سست مینماید. خلأ این نوع بازخوردها را بازخوردهای توصیفی، که بامعنا و مؤثرند، پر می کنند و دانشآموزان را در جهت شناخت وضعیت پیشرفت یادگیری خود قرار میدهند. آنان نیز از این طریق رهنمودهایی برای بهبود یادگیری دریافت میدارند.
این گزارش بر خلاف کارنامه ی کمّی که شامل فهرستی از نام دروس ونمره ها ست، گزارش پیشرفت تحصیلی دانشآموز را که شامل توصیفی از وضعیت وی است، به والدین بازخورد میدهد. هم چنین در این گزارش تنها به وضعیت درسی صرف توجه نمیشود، بلکه به ابعاد عاطفی، جسمانی و اجتماعی توجه می شود. در گزارش پیشرفت تحصیلی، والدین به روشنی درمی یابند که در چه بخش از انتظارات آموزشی، قوت و ضعف دارد
در این الگوی ارزشیابی ابزارهای جمعآوری اطلاعات متنوع شده اند و علاوه بر آزمون های مداد کاغذی ابزارهای دیگری چون پوشه ی کار، ابزارهای ثبت مشاهده، تکالیف درسی و آزمون های عملکردی و خود سنجی نیز مورد استفاده قرار میگیرند. این ابزارها اطلاعات بیشتر و وسیعتری را برای معلّم، فراهم میسازد و در نتیجه هم اعتبار اطلاعات به سبب تنوع در ابزارها، بیشتر
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در سه شنبه 1398/10/10 ساعت 23:36
موضوع : برنامه ریزی , تقویم اجرایی , رنگارنگ , متفرقه ,
مهرماه
۳مهر : شهادت امام زین العابدین (به روایتی)
۵مهر : روز جهانی جهانگردی
۷مهر : روز آتش نشان
۸مهر : روز ناشنوایان،روز جهانی جهانگردی
۹مهر : روز سالمندان،روز همدردی با کودکان فلسطین
۱۰مهر : ولادت امام محمدباقر (به روایتی)
۱۲مهر : وفات حضرت رقیه (س)
۱۳مهر : روز نیروی انتظامی
۱۴مهر : روز دامپزشک،شهادت امام حسن مجتبی(به روایتی)
۱۵مهر : روز روستا و عشایر
۱۶مهر : روز جهانی کودک
۱۷مهر : روز جهانی پست
۲۰مهر : کاهش اثرات بلایای طبیعی
۲۲مهر : روز جهانی استاندارد
۲۳مهر : روز عصای سفید،نابینایان
۲۴مهر : روز جهانی غذا
۲۶مهر : روز تربیت بدنی و ورزش
۲۷مهر : اربعین حسینی
آبان ماه
۵ آبان : رحلت رسول اکرم(ص)،شهادت امام حسن مجتبی(ع)
۷آبان : شهادت امام رضا(ع)
۸آبان : روز نوجوان
۱۲آبان : وفات حضرت سکینه
۱۳آبان : روز دانش آموز
۱۵آبان : شهادت امام حسن عسکری،آغاز امامت حضرت مهدی(عج)
۱۹آبان : آغاز هفته وحدت
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در سه شنبه 1398/10/10 ساعت 22:49
آزمون عملکردی:
1.آزمون عملکردی کتبی
ظاهرا شبیه آزمون مداد کاغذی معمولیه ولی تفاوت اساسی دارند.در این نوع آزمون ، سوالی کتبی به دانش آموز داده میشه که برای حل اون سوال دانش آموز باید یادگیری و آموخته خود را بکار ببنده و هدف آن سنجش مهارت است.
مثلا یک داستان کوتاه با تعدادی کلمه بنویسه...یا یک وسیله برای یک هدف خاص که بهش میدیم طراحی کنه...یا براساس داده ها یک نمودار برای نمایش داده ها طراحی کنه
2.آزمون عملکرد شناسایی:
یعنی آزمونی که بوسیله آن مهارت دانش آموز در شناسایی ویژگی ها و توصیف معایب و فواید وسایل و روش ها مورد سنجش قرار بگیره...مثلا شناسایی مواد طبیعی و مصنوعی چیده شده روی میز... یا تعدادی وسیله در اختیار دانش آموز قرار بگیره و با انتخاب ابزار مناسب یک آزمایش انجام بده....یا شناسایی بهترین روش برای نمایش اینکه هرچه ارتفاع بیشتر بشه انرژی ذخیره ای هم بیشتر میشه...شناسایی و تشخیص تلفظ درست واژه ها
3.آزمون عملکردی شبیه سازی
در این نوع آزمون دانش آموز در یک موقعیت شبیه سازی قرار میگیره و سوالی پرسیده میشه و از او خواسته میشه همان عملی را انجام دهد که در موقعیت واقعی انجام میده...مثلا با سوالی دانش آموز رو در موقعیت پس از زمین لرزه قرار میدیم و از او میخوایم کارایی که قبلا طوطی وار بصورت حفظی میگفت حالا انجام بده...
یا مثلا ، فرض کن توی خونه هستی و میبینی خونه همسایه دزد اومده و تو زنگ میزنی 110. هر چی که اونجا میگی رو اینجا سریع بگو
4.آزمون عملکردی نمونه کار:
در این مدل از آزمون از دانش آموز میخوایم بخشی از انچه آموخته رو بصورت واقعی نمایش بده...مثلا برای ازمون گرفتن از معلمان میخوایم روش تدریس
...ادامه مطلب
امتیاز : |
نوشته شده در پنجشنبه 1398/09/14 ساعت 18:26
صفحات سایت
تعداد صفحات : 165